روش های رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی بدون رنگ های شیمیایی

روش های رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی بدون رنگ های شیمیایی

روش های رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی بدون رنگ های شیمیایی

رنگ کردن ابرو به دو روش انجام می گیرد، هم با رنگ های شیمیایی و هم با مواد طبیعی. رنگ های شیمیایی همیشه ضررهایی هم دارند. دارچین و قهوه هر دو از مواد طبیعی ای هستند که می توانند رنگ ابرو های تان را روشن کنند. با ما در فرانازهمراه شوید تا روش رنگ کردن ابرو با دارچین را برای تان توضیح دهیم.

 

رنگ کردن ابرو در ظاهر بسیار ساده است؛ اما به خاطر داشته باشید که همین کار ساده، با در نظر گرفتن چند تکنیک حرفه ای، باعث می شود که ابروهایی زیباتر و با جلوه بهتری داشته باشید.

 

چشم ها پنجره روح هر فردی است و انسان را با دنیای واقعی ارتباط می دهد ، اما ابروها ویژگی بسیار مهمی در صورت هر فرد دارد. ابروها، چشم و چهره شما را تکمیل کرده و به شما نگاه جالبی می دهد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد، سعی می کنند ابروهایی زیبا و پر پشتی داشته باشند و برای زیبا سازی ابروها و رنگ کردن ابرو از رنگ ابرو و یا مداد ابرو استفاده می کنند.

 

گاهی اوقات شما نمی توانید با مداد ابرو رنگ دلخواه و مناسب با موهایتان را به ابرو بدهید و به همین دلیل، بهتر است ابروها را رنگ کنید و برای این کار، لازم است تا اصول رنگ کردن ابرو، اطلاعاتی داشته باشید. شما می توانید بر طبق سلیقه خود و با در نظر گرفتن رنگ مو و پوست خود، رنگ ابرو را انتخاب کرده و به آن شکل تازه ای بدهید.

 

برای رنگ کردن ابرو، شما می توانید از دو روش استفاده کنید : رنگ کردن ابرو با رنگ مو های شیمیایی و رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی.

 

برای رنگ کردن ابرو با رنگ ابرو شیمیایی شما نیاز به موادی دارید که این مواد عبارتند از:

برس رنگ به همراه گوش پاک کن

اکسیدان مخصوص ابرو

رنگ مخصوص ابرو

پنبه برای پاک کردن رنگ ابرو

ظرف شیشه ای مخصوص مخلوط کردن رنگ و اکسیدان

کرم و یا وازلین برای چرب کردن اطراف صورت

 

انتخاب رنگ ابرو

باید دقت داشته باشید که رنگ ابرویی که انتخاب می کنید دارای افزودنی های رنگی نباشد تا آسیبی به موهای ابروی شما وارد نکند. در عین حال، زمانی که روی ابروها رنگ می گذارید، زمان پاک کردن آن باید کوتاه مدت باشد، در غیر اینصورت ممکن است ابرو دچار ریزش شده و یا حساسیت پوستی ایجاد شود.

 

خارش پوست

برخی از رنگ ها از مواد نامناسبی تشکیل شده اند که برای سلامتی و پوست شما مضر است. تا جایی که، رنگ موی نامناسب حتی ممکن است باعث خارش شدید پوستی و مشکلات دیگر شود.

 

انتخاب اکسیدان

معمولا برای انتخاب رنگ ابرو، باید رنگی را انتخاب کنید که مکمل رنگ موهایتان باشد. در عین حال به خاطر داشته باشید که اکسیدانی که برای رنگ مو استفاده می کنید، با اکسیدان ابرو کاملا متفاوت بوده و باید از اکسیدان درجه ضعیف استفاده کنید تا باعث آسیب به ابروهای شما نشود.

 

هماهنگی رنگ ابرو با پوست

رنگ کردن ابرو اصولی دارد که باید به آن توجه شود زیرا رنگ ابرو باید با رنگ موها و چهره شما هماهنگی داشته باشد. شما می توانید به سادگی و درمنزل هر نوع رنگ ابرویی را تهیه کرده و استفاده کنید.

 

رنگ کردن ابرو اصولی دارد که باید به آن توجه شود‎

 

راز زیبایی پوست صورت

برای بهترین نتایج، شما باید رنگ ابرویی انتخاب کنید که با رنگ مو و تن پوست شما در تضاد نباشد. همچنین توجه به مواد تشکیل دهنده رنگ ابرو هم مهم است، زیرا برخی از آن ها موثرتر از برخی دیگر هستند.

 

ابتدا باید دورتا دور ابرو ها را با کرم و یا وازلین چرب کنید تا رنگ ابرو به پوست شما سرایت نکند. سپس کمی رنگ ابرو را در ظرف شیشه ای ریخته و سه قطره اکسیدان اضافه کرده و ترکیب کنید. پس از آن، از قسمت ضخیم ابرو، شروع به رنگ کرده و تمام نواحی را پوشش دهید. به خاطر داشته باشید که رنگ ابرو خیلی سریع می گیرد و بهتر است یک دقیقه بعد، آن را با پنبه از روی ابرو پاک کنید.

 

در گذشته، زنان برای آرایش و رنگ کردن مو، از مواد طبیعی استفاده می کردند و به این ترتیب، مو و پوست آن ها آسیب کمتری دیده و رنگ دلخواه را انتخاب می کردند. امروزه شما هم می توانید در خانه از رنگ ها و گیاهان طبیعی و گیاهی، برای رنگ کردن ابروهای خود استفاده کنید.

 

مواد طبیعی مانند حنا، عسل، بابونه، و انواع و اقسام گیاهان طبیعی برای رنگ کردن مو و ابروهای شما در دسترس هستند که موهای شما را در مقابل آسیب های احتمالی محافظت می کنند.

 

رنگ کردن ابرو با دارچین

برای رنگ کردن ابروها با دارچین، کمی دارچین را با آب مخلوط کرده و سپس با برس، به ابرو بکشید. دارچین قدرت رنگ دهی بالایی دارد و در ترکیب با عسل می توانید یک رنگ قهوه ای روشن ایجاد کنید.

 

رنگ کردن ابرو با قهوه

شما می توانید در منزل با استفاده از قهوه و یا نسکافه، ابروهای خود را رنگ کنید. برای این کار، کمی قهوه را جوشانده و بگذارید تا سرد شود. سپس، کمی از آن را به ابروهای خود بزنید و ده تا پانزده دقیقه، قهوه را روی موهای ابرو ماساژ داده و پس ازده دقیقه آن را بشویید.

 

البته شما می توانید برای نتیجه بهتر، قهوه را با نسکافه و اکسیدان مخلوط کرده و رنگ روشن تری به ابروهای خود بدهید. توجه کنید که برای تیره تر کردن رنگ ابروها، باید مواد مورد نظر را زود پاک کنید.

 

رنگ کردن ابرو با حنا

حنا، علاوه بر خواص سلامتی، دارای خواص و کاربرد های آرایشی است زیرا حنا، خاصیت رنگ دهی بالایی داشته و نوعی رنگ طبیعی محسوب می شود. به همین دلیل، شما می توانید از حنا، برای رنگ کردن مو و ابروهای خود استفاده کنید. زمانی که ابروهای خود را با حنا رنگ می کنید، بهتر است به رنگ موهای خود هم توجه داشته باشید تا در تضاد نباشند و افرادی که می خواهند رنگ مو ابروهایشان در یک زمینه باشد، می توانند از حنا استفاده کنند.

 

یکی از مزایای رنگ کردن ابرو با حنا این است که باعث می شود موی ابرو و پوست آن هم رنگ شده و ماندگاری آن بیشتر است. البته حنا روی ابروهای خیلی ضخیم و تیره ممکن است تاثیر زیادی نداشته و کمی رنگ آن را تغییر می دهد. به همین دلیل، اگر می خواهید ابروهای شما روشن تر شود، ابتدا ابروهای خود را چند درجه روشن تر کرده و سپس از حنا استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت