شرایط وام دهی بانک های خارج از کشور

شرایط وام دهی بانک های خارج از کشور

شرایط وام دهی بانک های خارج از کشور

 

خیلی از ما سوالات متعددی درباره نحوه وام دهی بانک ها در خارج از کشور ایران اسلامی داریم که ممکن است تا کنون به آنها  جواب درستی داده نشده باشد.ما امروز در وب سایت فراناز به شما کلیاتی درباره این داستان میگوییم.با ما همراه باشید.

 

درحالیکه در ایران، افزایش حجم نقدینگی در مقطع زمانی خاص باعث افزایش میزان تورم و بسته شدن وام های بانکی شد که در تمام کشورهای جهان تمهیدات خاصی برای این موضوع اندیشیده شده است. از سویی دیگر متاسفانه در ایران وام های کلان بانکی تنها برای عده ای خاص با رانت های خاص فراهم است اما سایر کشورها به دنبال آن هستند تا با متنوع سازی وام ها و نحوه پرداخت آنها، دسترسی عموم مردم را به منابع بانکی فراهم کنند. به طور مثال در لبنان سرمایه گذاران متقاضی وام نهایت یک هفته باید برای دریافت پول خود صبر کنند یا در ترکیه متقاضیان وام می توانند از طریق اینترنت فرم سفارش وام را پر کرده و در عرض مدتی کوتاه وام خود را دریافت کنند.

 

از مدت وام و مبلغ آن در ایران که بگذریم، سودهای بالا باعث فرار بسیاری از متقاضیان از وام های بانکی شده است. در این گزارش وام دهی چند بانک مطرح جهان و منطقه بررسی شده است.

 

گارانتی بانک ترکیه یکی از بانک هایی است که توانسته است در رنکینگ و رده بندی جهانی جایی برای خود باز کند. این بانک علاوه بر اعطای انواع وام اعم از وام خودرو، مسکن و وام های شخصی دیگر شرایط بسیار مناسبی را فراهم کرده است. یکی از ابتکار عمل های این بانک، اعطای وام های ۵دقیقه ای است که می توان با پرکردن فرم و باز کردن حساب اینترنتی متقاضی می تواند در عرض ۵دقیقه وام دریافت کند. برای دریافت وام های معمولی نیز بهره یک درصدی در نظر گرفته شده است و زمان بازپرداخت وام بر عهده خود متقاضی است. به طور مثال اقساط وام ۲۵۰۰لیری (معادل ۳میلیون و ۷۵۰هزار تومان) با بازپرداخت ۲۴ماهه، ماهیانه ۱۲۲لیر (ماهیانه ۱۸۳هزار تومان) است.

 

عرب بانک دوبی نیز انواع و اقسام وام ها را برای متقاضیان در نظر گرفته است. حداقل میزان وام شخصی این بانک اماراتی ۲۵هزار درهم یعنی در حدود ۲۰میلیون تومان است. نرخ بهره وام های این بانک حدود هفت درصد و مدت بازپرداخت وام نیز بسته به خواسته متقاضی وام از ۶ تا ۴۸ماه است. اگر متقاضی وام بخواهد در عرض یک سال اقساط خود را بپردازد باید ماهیانه ۲۱۶۳درهم (حدود۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان) بپردازد.

 

بانک های لبنان نیز شرایط متنوعی را برای جذب سرمایه گذار تعیین کرده اند. بانک بیروت یکی از بانک هایی است که شرایط مناسبی را برای دریافت انواع واقسام وام ها را هم برای شهروندان لبنانی و هم برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. به طور مثال بانک بیروت حتی به متقاضیان ادامه تحصیل نیز بهترین وام ها را با بهترین وآسان ترین شرایط پرداخت می کند. کافیست با کارت شناسایی و فیش حقوقی یا جواز کسب وام هایی با مبالغ ۵۰۰ تا ۱۵هزار دلار آمریکا را در کوتاه ترین زمان دریافت کنید. بازپداخت این نوع وام حداکثر ۳۶ماهه است و نرخ بهره نیز بسته به اینکه دلار آمریکا یا واحد پولی لبنان را دریافت کرده باشید از ۶ تا ۷درصد متفاوت است.

 

در انگلستان نیز بانک اچ اس بی سی (HSBC) از بانک های وام دهنده ای محسوب می شود که جایگاهی در رده بندی جهانی برای خود دست و پا کرده است. اگر کسی مبلغ ۲هزار پوند از این بانک بریتانیایی وام بگیرد و بخواهد در عرض ۳سال اقساط وام خود را تسویه کند، باید ماهیانه مبلغ ۷۶پوند را بپردازد. نکته جالب توجه در نحوه پرداخت وام توسط این بانک، این است که وام های با مبالغ ۷ تا ۱۵هزار پوند مشمول نرخ بهره سالانه ۶درصدی می شوند؛ در حالیکه به وام های کمتر از این مبلغ نرخ بهره ای معادل ۸ تا ۲۲درصد تعلق می گیرد.

مطالب داغ هفته اخیر