عشق بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج! کدام واقعی است؟

عشق بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج! کدام واقعی است؟

عشق بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج! کدام واقعی است؟

عشق قبل از ازدواج ممکن است باعث از بین رفتن علاقه و شوق رسیدن به رابطه ی پایدار یا ازدواج شده و مخصوصا مردان را از رسیدن به هدف رابطه و ازدواج منصرف کند.در مورد ایجاد عشق بعد از ازدواج باید بگویم درصورتی که انتخاب شما انتخاب درستی باشد بعد از ازدواج با شکل گیری صمیمیت های جسمی و عاطفی به مرور عشق آتشین همراه با لذت به وجود خواهد آمد.

 

رابطه ی دوستی تنها زمانی رابطه ی سالمی خواهد بود که با هدف ازدواج صورت گرفته و بر اساس شناخت بین طرفین به منظور ایجاد رابطه ای پایدار یعنی ازدواج شکل بگیرد.عشق قبل از ازدواج ممکن است باعث از بین رفتن علاقه و شوق رسیدن به رابطه ی پایدار یا ازدواج شده و مخصوصا مردان را از رسیدن به هدف رابطه و ازدواج منصرف کند.در مورد احساس و علاقه ی قبل از ازدواج باید بگویم که عشق و دوست داشتن دو مسئله ی کاملا متفاوت بوده و منظور از عشق، عشق آتشین همراه با لذت می باشد.

 

اما دوست داشتن احساس علاقه ی همراه با مسئولیت و تعهد بوده و وجود آن پیش از ازدواج اجتناب ناپذیر است.در مورد ایجاد عشق بعد از ازدواج باید بگویم درصورتی که انتخاب شما انتخاب درستی باشد بعد از ازدواج با شکل گیری صمیمیت های جسمی و عاطفی به مرور عشق آتشین همراه با لذت به وجود خواهد آمد و احساس دوست داشتن و علاقه ی شما تبدیل به عشقی پایدار و ماندگار خواهد شد. دلیل تاکید من بر پایداری و ماندگاری آن این است که چنین عشقی به مرور و با وجود شناخت کامل طرف مقابل به وجود آمده و در نتیجه معمولا به وجود آمدن عشق به این شکل پایدار تر از موارد دیگر خواهد بود.

 

قبل از اینکه فردی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید مسلما با او صحبت کرده و سعی می کنید بیشتر او را بشناسید. اگر متوجه شوید این فرد با موارد موجود در الگوی عشق شما یا همان معیارهای شما که بر اساس شناخت نسبت به خود و تجربیات گذشته است، سازگاری داشته باشد به او علاقه مند شده و او را به عنوان شریک زندگیتان انتخاب خواهید کرد.

 

بعد از ازدواج تاثیر این سازگاری با معیارهای شما چندین برابر خواهد بود؛زیرا بعد از ازدواج صمیمیت بین شما و همسرتان افزایش پیدا کرده و از لحاظ عاطفی و جسمی بیشتر از قبل به یکدیگر نزدیک خواهید شد. این نزدیکی باعث می شود سازگاری همسرتان با معیارهای شما بیشتر از قبل خودش را نشان داده و حتی ممکن است با موارد بیشتری از موارد موجود در الگوی عشق شما سازگاری و مطابقت نشان دهد.

 

افزایش این سازگاری ها باعث ایجاد عشق بین شما و همسرتان شده و رفته رفته شور و هیجان شما را در رابطه و زندگی مشترکتان بیشتر از قبل می کند.فراموش نکنید ایجاد عشق تحت قوانین مشخصی بوده و فرآیندی تصادفی نیست پس باید ضرورت ایجاد عشق بعد از ازدواج را بهتر و کاملتر درک کنید.

 

گذشته خانواده‌ها برای فرزندان‌شان همسر انتخاب می‌کردند و به تنها چیزی که فکر نمی‌کردند،رابطه عشق و علاقه فرزندشان بود. آنها معتقد بودند علاقه بعد از ازدواج به وجود می‌آید، اما امروز بسیاری از جوان‌ها تا عاشق نشوند، به ازدواج فکر هم نمی‌کنند!

 

هرچه افراد رابطه عشق بیشتری را تجربه کنند، احساس شادمانی بیشتری هم داشته باشند. پس عاشق بودن و عاشقانه زندگی کردن اثر مطلوب و شناخته‌شده‌ای بر ازدواج دارد.

 

رابطه «عشق» به تنهایی کافی نیست

رابطه عشق پیش از ازدواج به هیچ‌وجه سلامت ازدواج و خوشبختی زوج را تضمین نمی‌کند اما در عین حال، اگر کور و افراطی نباشد، می‌تواند به احساس شادی و رضایتمندی در ازدواج منجر شود. از طرف دیگر، ازدواج با کسی که فرد او را دوست ندارد، خطرناک است و تضمینی وجود ندارد که پس از ورود به زندگی مشترک «عاشق» همسر خود شود. ممکن است کسی به شریک زندگی خود عادت کند، اما لزوما او را دوست نخواهد داشت.

 

از سوی دیگر، باید بدانیم برای یک ازدواج موفق عشق کافی نیست و خصوصیات متعدد دیگری مانند توافق خصوصیات شخصیتی، توانایی‌های جسمی، روانی، عقلی، مالی و شغلی، سازگاری خانواده‌ها از نظر فرهنگ، تحصیلات و طبقه اجتماعی-اقتصادی، نیازها و اهداف مشترک یا هم‌راستا و حتی تفریحات مشترک باید در نظر گرفته شود.

 

چگونه می توان بعد از ازدواج عشق را افزایش داد؟

تقریباً همه زوج‌ها در طول زندگی زناشویی با تنش‌هایی روبرو می‌شوند و دعواهایی را تجربه می‌کنند که این تنش ها برای هیچ‌کس خوشایند نیست. مَثل معروفی که گفته می شود “دعوا نمک زندگی است” بیانگر این است که همسران با اختلاف نظر بر سر موضوع های مختلف می توانند با گفتگو، شناخت شان را نسبت به یکدیگر افزایش دهند و با شناخت بیشتر به سازگاری و گذشت دست پیدا کنند. راه های دیگری هم وجود دارد که بر اساس آن می توان میزان علاقه و عشق را بالا برد:

 

1-برای همسرتان وقت کافی صرف کنید:

وقت کافی زمانی است که شما بدون قید و شرط و به‌طور کامل برای همسر خود وقت صرف کنید. گوش دادن به یکدیگر، نشستن با یکدیگر، تماشای یکدیگر، لذت بردن از حضور و لذت بردن از باهم بودن؛ این‌ها را حداقل یک‌بار در هفته برای 30-60 دقیقه انجام دهید.

 

2-به شوهرتان پیام دیداری و به خانمتان پیام شنیداری دهید:

ازآنجایی‌که مردان با چشم عاشق می‌شوند به زیبایی و سلامت همسرشان بسیار اهمیت می‌دهند لذا زنان باید سعی کنند با انجام فعالیت‌های جسمانی بر سلامت و زیبایی خود بیفزایند تا بیشتر موردتوجه همسرشان قرار بگیرند؛ در مقابل زنان پیام‌های سمعی را بیشتر دوست دارند از شنیدن کلمه‌هایی همچون “دوستت دارم”نه‌تنها خسته نمی‌شوند بلکه روزبه‌روز بیشتر از قبل عاشقتان می‌شوند؛ پس مردان باید سعی کنند محبت نهفته در دلشان را ابراز کنند تا عشق همچنان در بینشان زنده بماند؛ چنانچه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: « اگر مردی به زنش بگوید من تو را دوست دارم، این جمله هرگز از ذهن زن خارج نمی‌شود.»

 

3-همسرتان را بشناسید:

یکی از نکات مهم که تأثیر زیادی در افزایش عشق بین همسران دارد شناخت یکدیگر است؛ برای اینکه به شناخت دقیقی از همسرتان برسید کافی است به تفاوت‌های وجودی زن و مرد پی ببرید.عشق بعد از ازدواج یا قبل از ازدواج! کدام واقعی است؟

رابطه عشق بعد از ازدواج

به نظر من به رابطه عشق قبل از ازدواج بیش از حد اهمیت داده می شود و هیچ توجهی به بعد از آن نمی شود. این به آن خاطر است که رابطه عشق مثل اندام های درون بدن انسانها، درون او رشد نمی کند یا توسط یک هورمون خاص در بدن ترشح نمی شود. عشق فقط با تمرین در طولانی مدت است که به وجود می آید و ازدواج برای زوج ها فرصت های خیلی زیادی را برای تمرین آن فراهم می کند.

 

یک نمونه کلاسیک از عشق بعد از ازدواج را در فیلم “فیدلر روی پشت بام” می توان دید. این فیلم درمورد یک خانواده روسی است که سه دختر زیبا و دوست داشتنی دارند. یک روز، شوهر از زن می پرسد، “منو دوست داری؟” و زن در جواب می گوید، “بعد از 25 سال از من می پرسی که دوستت دارم یا نه؟ بعد از همه کارهایی که برایت کردم، شستم رُفتم، پختم، سه دختر برایت به دنیا آوردم، حالا از من می پرسی دوستت دارم یا نه؟”

 

بعد لحظه ای مکث می کند و ادامه می دهد، “آره من واقعاً دوستت دارم”.

 

عشق آن احساسی نیست که به کسی دارید، تمایل به انجام کارهایی است که دوست دارید برای آن فرد بکنید. به نظر من این اصل جدیدی است که باید در جامعه پایه گذاری شود. این باید استانداردی باشد که برای خودمان و بچه هایمان قرار می دهیم. این باید همان چیزی باشد که به بچه هایمان در اولین قرار ملاقات عاشقانه شان یاد می دهیم: بله عشق بعد از ازدواج شروع می شود.

جدیدترین مطالب سایت