پایان دادگاه محمدعلی نجفی

پایان دادگاه محمدعلی نجفی

پایان دادگاه محمدعلی نجفی

 

به گزارش فراناز امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه سومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران  در شعبه نهم دادگاه کیفری تهران برگزار شد و در پایان این جلسه قاضی کشکولی پایان رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.

بر اساس اعلام قاضی پرونده قرار است حکم نهایی “در مهلت قانونی” صادر شود.

در این جلسه فیلم لحظه ورود آقای نجفی در بازسازی صحنه جرم در دادگاه هم پخش شد.

در این جلسه، حمید گودرزی، یکی از وکلای آقای نجفی قتل را “شبه عمد” خوانده و در این باره گفته است: “برای آن سه دلیل داریم که یکی اعترافات نجفی است. نجفی از روز اولی که با اداره آگاهی مراجعه کرده است قتل عمد را نپذیرفته است و تمام جملات و کلمات او یکسان بود و همه جا گفته قتل غیر عمد است.”

او به دو احتمال اشاره کرده؛ شلیک مستقیم به قفسه سینه که رد کرده است و احتمال دوم شلیک غیرمستقیم ؛ که گلوله به دست و سپس به قفسه سینه خورده باشد.

وکیل مدافع آقای نجفی گفته: “من می‌خواهم امروز فرضیه سوم را مطرح کنم و آن این است که این امکان وجود دارد که گلوله به سقف یا کاشی‌ها شلیک و سپس به صورت غیرارادی و غیرقابل پیش‌بینی و از سمت بالا به ناحیه قفسه اصابت کرده باشد.”

در جلسه امروز قاضی پرونده درباره تعداد گلوله‌های شلیک شده از محمد علی نجفی پرسید.

آقای نجفی گفته: “اول فکر کردم که ۴ گلوله زده شده یکی به بالش و سه گلوله دیگر هم زده شده اما در دادسرا گفتند ۴ گلوله که با احتساب یک گلوله بالش می‌شود ۵ تا گلوله.”

او همچنین درباره تعداد گلوله‌های شلیک شده گفته: “من خودم اظهارنظر نمی‌توانم بکنم. در چند ثانیه اتفاق افتاد و نمی‌توانم تعداد گلوله‌ها را بشمارم. فقط آخرین گلوله که خورد و دستم را رها کرد یادم است که از پشت در وان افتاد. ظاهراً همان ۵ گلوله بوده چون بر اساس شنیده‌های بعدی ۸ گلوله در اسلحه باقی مانده است و تیری که به در کابینت خورده همان است که به بالشت خورده است.”

میترا استاد روز سه‌شنبه ۷خرداد در محل سکونتش واقع در سعادت آباد تهران بر اثر شلیک گلوله به قتل رسید و به گفته دادستان تهران، محمدعلی نجفی در سه مورد متهم شناخته شده است؛ قتل عمد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح

در دومین جلسه دادگاه ( چهارشنبه ۲۶ تیرماه) پسر میترا استاد با حضور در دادگاه تقاضای قصاص نجفی را کرده بود.

وکیل اولیای دم هم خطاب به آقای نجفی گفت: “آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید.”

آقای نجفی می‌گوید که از مدت‌ها پیش با همسرش اختلاف داشته و آن روز پس از آنکه تنش‌ میان‌شان بالا گرفت، به قصد ترساندن همسرش با سلاح وارد حمام شد و پس از درگیری فیزیکی چند تیر به همسرش شلیک کرده که منجر به کشته شدن او شد.

بگفته پلیس سلاحی که آقای نجفی نگهداری می‎کرده است از سال ۱۳۹۴ مجوز نداشته است و به همین علت یکی از سه اتهام او در کیفرخواست “حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز” عنوان شده است.

آقای نجفی گفته است این سلاح از سال ۱۳۶۰ و در زمانی که وزیر فرهنگ و آموزش عالی بوده در اختیارش بوده و خبر نداشته که تاریخ مجوز آن منقضی شده است.

مطالب داغ هفته اخیر