آخر هفته ها را چگونه بگذرانیم و شاد باشیم ؟

آخر هفته ها را چگونه بگذرانیم و شاد باشیم ؟

آخر هفته ها را چگونه بگذرانیم و شاد باشیم ؟

آخر هفته‌ها زمان فرار از تمام تکرارها و روزمرگی‌های هفته، شادی و کسب انرژی برای شروع هفته جدید است؛ فرصتی که هفته‌ای دو بار دست می‌دهد و بعد با پنج روز تکرار ادامه پیدا خواهد کرد.

 

برای اینکه بتوانید غصه‌ها را فراری دهید و آخر هفته شادی برای خودتان بسازید، از 10 توصیه‌ای که در ادامه می‌خوانید غافل نشوید و هر کدام را که برایتان بهتر بود به کار بگیرید.

 

با دوستان مدارا کنید!

روابط اجتماعی و قدرتی را که می‌توانند روی روحیه‌تان داشته باشند، به هیچ وجه دست کم نگیرید. با آدم‌های مثبت اندیش و شاد ارتباط برقرار کنید و بعد سعی کنید این ارتباط را نگه دارید.

 

برای نگه داشتن ارتباط از آخر هفته و روزهای تعطیل کمک بگیرید. دوستان خوبتان را به خانه دعوت کنید یا خودتان به منزلشان سر بزنید. اگر به هر دلیلی امکان پذیرایی شدن یا پذیرایی کردن در منزل را ندارید، از کافه‌های دوستانه و دنج برای تازه کردن دیدارتان غافل نشوید.

 

سعی کنید اخبار خوب و شاد را به گوش هم برسانید و تا حد ممکن ناله نکنید. رمان های طنز و خنده دار جدیدی را که خوانده‌اید، به هم معرفی کنید و از خوبی‌های زندگی بگویید. این روزها سخت است؛ اما سعی کنید بی خیال کارهای کوچک برای شادی‌های کوچک نشوید و به دیگران هم کمک کنید.

 

حتی الامکان در خانه نمانید

یکی از آفت‌های تعطیلات خانه نشینی است. اگر برای روزهای آخر هفته برنامه ریزی نداشته باشید، خیلی راحت کسل می‌شوید و روزمرگی هفته قبل را با خود به هفته بعد خواهید برد.

 

بنابراین سعی کنید حداقل یک روز از دو روز تعطیل آخر هفته را به گردش و بیرون رفتن از خانه بپردازید. اگر پنجشنبه‌ها نیمه وقت سر کار هستید و دوست دارید تمام جمعه را توی خانه بمانید و لم بدهید، حداقل پنجشنبه شب از خانه بیرون بزنید و کاری کنید روحیه‌تان تازه شود.

 

حتما کتاب بخوانید حتی چند صفحه!

اگر اهل کتابخوانی باشید و در عین حال خواندن مباحث جدی را به روزهای غیر تعطیل اختصاص داده باشید؛ بهترین پیشنهاد برای شما خواندن کتاب و رمان در روزهای آخر هفته است که برای دانلود جدیدترین رمان های عاشقانه ایرانی و خارجی می‌توانید از اینجا اقدام کنید و کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید.

 

یا حتی نسخه صوتی آن را بشنوید. سعی کنید قبل از انتخاب کتاب نظرات دیگران یا نقدهایی را که درباره‌اش موجود است، مطالعه کنید و مطمئن شوید سوژه داستان به سمتی نمی‌رود که آخر هفته‌تان را خراب کند.

 

 غذاهای جدید را امتحان کنید

آیا از خوردن غذاهای تکراری در روزهای هفته خسته شده‌اید؟ آیا غذاخوری شرکتتان شما را به یک منوی همیشگی مزین کرده است؟ آخر هفته‌ها متنوع شوید. برای اینکه بتوانید آخر هفته شادی برای خودتان، خانواده یا دوستانتان بسازید، دست به کار شوید و نگاهی به دستور پخت غذاهای بین المللی بیندازید.

 

اگر مطمئن نیستید ذائقه ایرانی شما این غذاها را بپسندد، نگاهی به مواد اولیه بیندازید و ببینید کدامشان به مواد اولیه غذاهای ایرانی شبیه‌تر هستند. اگر هم به خاطر گران شدن گوشت و مرغ از پختن غذاهای تازه وحشت دارید، سری به منوی غذاهای گیاهی بزنید و آخر هفته‌تان را خوشمزه کنید.

 

لطفا زیاد نخوابید

اگر فکر می‌کنید کمبود خوابی را که در طول هفته دارید، با خوابیدن در آخر هفته‌ها جبران می‌کنید، بهتر است روی این طرز فکرتان تجدید نظر کنید. چون تحقیقات نشان داده‌اند.

 

اگر در تعطیلات ریتم خوابیدنتان را به هم بزنید، با شروع هفته جدید برای بازگشت به روتین قبلی‌تان دچار دردسر خواهید شد. بنابراین بهتر است برای مدت طولانی نخوابید و در عوض در طول هفته برای در امان ماندن از مضرات کم خوابی ساعت خوابتان را تا جایی که امکان دارد، تنظیم کنید.

 

طبیعت گردی را فراموش نکنید

دنیای شهر نشین امروز استفاده از طبیعت را کم دارد. آدم‌های امروزی به جای دیدن سرسبزی درخت‌ها و رنگ‌های شاد گل‌ها مرتب با دیوارهای سیمانی و آجری رو به رو هستند. افرادی که در محیط اداری کار می‌کنند هم بیشتر با این مورد رو به رو می‌شوند.

 

برای اینکه بتوانید آخر هفته‌تان را شاد کنید، سعی کنید وقتی از خانه بیرون زدید در کنار پاساژگردی‌ها و کافه نشینی‌هایتان سری هم به پارک‌های جنگلی یا فضای سبز بزنید. این کار به شدت حالتان را بهتر خواهد کرد.

 

بلیت سفر یک روزه

دور شدن از محیطی که مرتب در آن حضور دارید و شهری که در آن زندگی می‌کنید، بار فشارهای روحی را تا حد زیادی از روی دوشتان برخواهد داشت. بنابراین هرازگاهی سفر، حتی سفر یک روزه را در برنامه آخر هفته‌هایتان قرار دهید و از شهری که در آن زندگی می‌کنید دور شوید.

 

لازم نیست حتما هزینه هنگفتی خرج کنید یا با تور به سفر بروید، کافی است نقاط دیدنی و بکر نزدیکتان را شناسایی کنید و با کسانی که دوستشان دارید یا با آن‌ها احساس راحتی می‌کنید، به این مناطق بروید.

 

تماشای یک فیلم خنده‌دار

درست است که ممکن است طرفدار فیلم‌های اکشن باشید یا از دیدن درام لذت ببرید؛ ولی آخر هفته‌های شاد به فیلم‌های شاد نیاز دارند؛ بنابراین یا سراغ فیلم‌هایی بروید که سبک مورد علاقه‌تان را با چاشنی کمدی ترکیب کرده‌اند یا به کل فیلم‌های کمدی ببینید.

 

اگر در این شرایط اقتصادی سینما رفتن برایتان هزینه‌بر است، با یک هزینه مناسب عضو یکی از شبکه‌های اینترنتی تماشای آنلاین فیلم شوید و از آرشیو طنز آن‌ها، یک فیلم خنده‌دار انتخاب کنید.

 

قدم بزنید و پیاده روی کنید

قدم زدن یکی از بهترین راه‌ها برای آزاد کردن فکر از خستگی‌های هفته‌ای است که گذرانده‌اید. بنابراین سعی کنید حتی اگر به صورت حرفه‌ای پیاده روی نمی‌کنید، حتما مسافتی را در دل طبیعت یا حتی در خیابان مورد علاقه‌تان قدم بزنید و فکرتان را آزاد کنید.

 

ممنوعیت استفاده از اینترنت

اعتیاد به اینترنت پدیده فراگیر این روزهاست. خیلی‌ها هستند که برای کم کردن وابستگی‌شان به اینترنت یک روز در هفته به ویژه آخر هفته را بدون اینترنت سپری می‌کنند.

 

زمان بدون اینترنت تمام استرس‌های ناشی از بمباران شدن توسط اطلاعات و احساسات مختلف را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید.

 

از اوقاتی که در کنار خانواده‌تان دارید، بیشتر لذت ببرید. این قانون را به اطرافیانتان هم توضیح دهید تا بدانند اگر کار واجبی با شما دارند، به جای پیام دادن روی شبکه‌های اجتماعی به شما زنگ بزنند. گروه ایران ناز برای شما لحظات شادی را آرومند است.

جدیدترین مطالب سایت