ترفند و نکات آرایش کردن مخصوص روزهای بارانی و برفی

ترفند و نکات آرایش کردن مخصوص روزهای بارانی و برفی

ترفند و نکات آرایش کردن مخصوص روزهای بارانی و برفی

آرایش این روزها خصوصا روزهای بارانی معضل خانم هاست. خانم ها به دنبال راه هایی هستند که آرایششان مرتب و سالم بماند. مخصوصا اگر کار یا ملاقات مهمی را در پیش داشته باشیم. در این روزها حتی اگر چتر هم با خود به همراه داشته باشی، باز هم آرایش یا مدل موها دستخوش تغییراتی خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که با رعایت این نکات، حتی در روزهای بارانی هم جذابیت خود را حفظ کنید. با ما در مجله فراناز همراه باشید.

 

نکاتی آرایشی مخصوص روزهای بارانی

موهایتان را ببندید

مهم نیست که موهای صافی دارید یا فر، هوای بارانی می تواند موهای شما را وز و از حالت طبیعی خارج کند. بهترین ترفند آن است که به موهایتان کمی کرم مو بزنید تا کمی نرم شود، سپس آن را با کشی ببندید تا از پف یا وز کردن آن جلوگیری شود.

 

آرایش تان سبک باشد

شاید فکر کنید که با وجود ریمل های ضد آب و رژهای 24 ساعته، دیگر نباید نگران هوا بود و می توان با خیال راحت آرایش غلیط کرد اما در هوایی که رطوبت زیادی دارد، حتی این لوازم آرایش نیز جواب نمی دهد. بنابراین به جای که این پس از آرایش مدام در تلاش باشید که آرایش ماسیده روی صورت تان را پاک کنید، بهتر است که همان ابتدا ملایم آرایش کنید.

 

از آرایش براق استفاده نکنید

یکی دیگر از نکته هایی که باید در آرایش هوای بارانی به آن توجه کنید این است که نباید آرایش تان براق و توی چشم باشد. در واقع هر چه ساده تر و مات تر آرایش کنید، بهتر است.

 

رژ لب باکیفیت بزنید

شاید فکر کنید که یک رژ لب با تمام دماهای مختلف هوا سازگار است اما اشتباه می کنید. برخی از رژ لب ها هستند که با کمی رطوبت هوا یا خیس شدن پاک یا حتی پخش می شوند. از این رو به دنبال رژ لب های باکیفیت بالا باشید تا در هوای سرد و بارانی درست مانند دقایق اول روی لب هایتان ماندگار باشد.

 

ترفند و نکات آرایش کردن مخصوص روزهای بارانی و برفی

استفاده از پرایمر در روزهای بارانی واجب است‎

 

از پرایمر استفاده کنید

شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که خیلی علاقه ای به استفاده از پرایمر ندارند، اما استفاده از این لوازم آرایش در روزهای بارانی واجب است، از این جهت که آرایش شما را در جای خود ثابت نگه می دارد.

 

از مرطوب کننده های شب استفاده کنید

از آنجا که در فصل های سرد سال، پوست شما خشک و پوسته می شود، بهتر است که به کمک مرطوب کننده ها آن را هیدراته کنید. بهترین زمان برای این کار، قبل از خواب است تا در طول شب به خوبی جذب پوست تان شود.

 

رژ لب مات بزنید

حتما شنیده اید که آرایش براق برای روزهای گرم سال و آرایش مات برای فصل هایی چون پاییز و زمستان مناسب است، این موضوع در مورد رژ لب نیز صادق است. در واقع رژ لب مات نه تنها برای پاییز و زمستان مناسب است بلکه مدت زمان بیشتری نیز روی لب هایتان باقی می ماند.

 

از پنکک به جای کرم پودر استفاده کنید

شما برای پوست تان دو گزینه دارید: کرم پودر و پنکک. کرم پودر از آن جهت که چرب است، با چربی پوست تان ترکیب شده و پوست تان را براق و ماسیده نشان می دهد که برای فصل هایی چون پاییز و زمستان مناسب نیست اما پنکک از آن جهت که خشک بوده می تواند چربی پوست تان را نیز خنثی کند. بنابراین بهتر است که از پنکک به جای کرم پودر استفاده کنید.

جدیدترین مطالب سایت