آنچه مردان شیک پوش باید رعایت کنند

آنچه مردان شیک پوش باید رعایت کنند

آنچه مردان شیک پوش باید رعایت کنند

بعضی مردان تمام پولی را که باید صرف استایلشان کنند، به خرید شلوار جین و تی شرت اختصاص می‌دهند؛ غافل از اینکه برای اینکه جذاب به نظر بیایند و جدی گرفته شوند، داشتن استایل رسمی به کارشان می‌آید. برای درست کردن یک استایل رسمی و جذاب مردانه بهتر است لباس‌هایی را که در ادامه درباره‌شان می‌خوانید، در کمدتان داشته باشید.

 

وجود کفش مردانه تمام چرم واجب است!

اگر بین کفش‌هایتان انواع و اقسام کتانی‌ها، کفش‌های ورزشی و صندل‌ها پیدا می‌شوند؛ اما خبری از یک جفت کفش چرمی مردانه نیست، حتما یک پای قضیه خوش‌لباسی‌تان می‌لنگد. وجود حداقل یک جفت کفش رسمی چرم مشکی در کمد هر مردی ضروری است. اگر دوست داشتید می‌توانید بعدا کفش‌های دیگر از جمله یک جفت کفش رسمی قهوه‌ای سوخته هم اضافه کنید تا دستتان برای ساختن استایل‌های متنوع باز باشد.

 

از کت و شلوار غافل نشوید!

هفت دست تی شرت و بیست دست پولوشرت برای شما استایل‌های روزمره و نیمه رسمی زیبایی می‌سازند؛ اما هیچ وقت سازنده استایل مردانه شیک و رسمی نخواهند بود. به همین دلیل روی خرید کت و شلوار مردانه شیک و خوش‌دوخت سرمایه‌گذاری کنید. برای انتخاب بهترین گزینه، لازم است ابتدا انواع کت و شلوار مردانه را که بر اساس مد روز و اصول زیبایی شناختی دوخته شده‌اند، ببینید تا به اصطلاح چشم‌تان از مدل‌های مختلف پر شود. تنها زمانی که انواع مدل‌ها را دیده باشید، می‌توانید سراغ انتخاب گزینه‌هایی بروید که نسبت به بقیه به نظرتان شیک‌تر هستند.

 

چه رنگ کت و شلواری بپوشم؟

رایج‌ترین رنگ‌های کت و شلوار مردانه شامل موارد زیر می‌شود:

 

آبی ملوانی: یکی از جوان‌پسندترین رنگ‌های کت و شلوار مردانه است که به سرعت استایلی به روز و شیک برایتان می‌سازد.

 

طوسی: انواع طیف‌های طوسی در بازار موجود هستند. پیشنهاد ما برای فصل‌های بهار و تابستان، روشن‌ترین تناژ این رنگ است.

 

مشکی: کت و شلوار مشکی از قدیم بوده و همچنان به عنوان یک رنگ کلاسیک به حیاتش در دنیای مد و لباس ادامه می‌دهد.

 

خاکی: یکی از رنگ‌هایی است که شیک بودن یا نبودن آن به طیفی که انتخاب می‌کنید و تناسب آن با رنگ پوستتان بستگی دارد.

 

سرمه‌ای: از رنگ‌هایی است که به راحتی با سایر رنگ‌ها ست می‌شود.

 

قهوه‌ای تیره: ست کردن کت و شلوار قهوه‌ای تیره به آسانی سایر رنگ‌های این فهرست نیست. پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را به عنوان آخرین رنگ انتخابی در فهرستتان قرار دهید.

 

بهترین رنگ برای انتخاب پیراهن کدام است؟

آنچه مردان شیک پوش باید رعایت کنند

استایل مردانه بدون پیراهن معنی ندارد. بنابراین بخشی از سرمایه‌گذاری‌تان را روی خرید پیراهن مردانه قرار دهید. بهترین رنگ‌هایی که هنگام انتخاب می‌توانید سراغشان بروید آبی ملایم، بژ، صورتی ملایم، سفید، عاجی، طوسی و مشکی است. برای داشتن یک استایل تمام رسمی بهتر است سراغ پیراهن‌های بدون طرح و ساده بروید یا نهایتا از چارخانه‌های ریز به جای نمونه‌های درشت استفاده کنید. پیراهن خال خالی و طرح‌دار از رسمیت‌تان کم می‌کند. دقت داشته باشید حتی اگر ساده‌ترین پیراهن را هم می‌پوشید باید کاملا تمیز و اتو خورده باشد. چین خوردن سر آرنج‌ها یا پشت پیراهن استایل رسمی را خراب می‌کنند. نحوه صحیح اتو زدن تیشرت و پیراهن مردانه را اینجا ببینید.

 

دکمه‌های کتم را ببندم یا نه؟

شاید خیلی از مردان از قوانین دکمه‌ای کت مردانه بی‌خبر باشند. قضیه از قرار زیر است:

  • وقتی کت شما یک دکمه دارد، آن دکمه باید بسته باشد.
  • وقتی کت‌تان دو دکمه دارد، تنها دکمه بالاست که باید بسته باشد و دکمه پایین حتما باز است.
  • وقتی کت شما سه دکمه است، تنها دکمه میانی است که باید حتما بسته باشد. دکمه پایین همیشه باز است و دکمه بالا ممکن است باز یا بسته باشد.

به همین دلیل هنگام خرید دقت داشته باشید کت، کاملا اندازه و به اصطلاح فیت بدنتان باشد چون اگر کمی شکم داشته باشید و به این امید که دکمه‌اش را باز خواهید گذاشت ؛کت تک دکمه بخرید، نقشه‌هایتان نقش بر آب خواهند شد.

 

جلیقه و کت تک بخرم؟

آنچه مردان شیک پوش باید رعایت کنند

بعضی مردان هم هستند که دوست دارند به جای خرید ست کت و شلوار، تنوع ایجاد کنند و با استفاده از انواع مدل های کت تک و جلیقه مردانه برای خودشان استایل‌های مختلفی بسازند. این کار به خصوص برای جوان‌ترها ایده خیلی خوبی است و هیچ ایرادی هم ندارد. کافی است قبل از خرید کت تک و جلیقه مردانه نگاهی به رنگ شلوارهایی که دارید بیندازید و بر این اساس دست به انتخاب کت تک بزنید. برای مثال اگر در کمدتان شلوار سفید دارید، یک کت تک آبی روشن یا حتی سرمه‌ای یک ست تابستانه برایتان می‌سازد.

 

اکسسوری لازم برای استایل مردانه چیست؟

قید انواع دستبندهای رنگارنگ را بزنید و در عوض یک ساعت شیک رسمی تهیه کنید. استفاده از انگشتر هم بدون مانع است به شرطی که سنگین باشد و فانتزی و سبک به نظر نرسد. انداختن گردنبند را تا جایی که ممکن است از ذهن خود بیرون کنید.

 

عطر مناسب کدام است؟

هیچ وقت برای شرکت در یک مراسم رسمی با یک استایل رسمی، سراغ عطری نروید که بعد از یک ساعت ماندن بد بو می‌شود یا حتی دیگر هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارد. عطر شما، نشان دهنده سلیقه شماست. بنابراین یک عطر باکیفیت و شیک تهیه کنید و در مراسم رسمی سراغش بروید.

  • بهتر است عطرتان خیلی تند نباشد، مگر اینکه با گذشت زمان، از تند بودن آن کاسته شود؛ در این صورت یک ساعت قبل از حضور در مراسم عطر بزنید. عطر تند مردم را از شما فراری می‌دهد و ممکن است باعث سردرد دیگران شود.
  • عطر گرم برای فصول سرد سال مناسب است و عطر خنک برای فصل‌های گرم سال. برعکس این قانون باز هم باعث فرار کردن مردم از اطرافتان یا کلافگی آن‌ها خواهد شد.
  • در مهمانی‌های رسمی که در فضای باز برگزار می‌شوند و شبانه هستند، استفاده از مقدار بیشتر عطر، مجاز است.
  • اگر به هر دلیلی نتوانستید عطری با ماندگاری بالا تهیه کنید، عطرتان را درست قبل از ورود به مراسم بزنید.
جدیدترین مطالب سایت