آیا میدانید این نور برای شما افزایش وزن به همراه دارد؟

آیا میدانید این نور برای شما افزایش وزن به همراه دارد؟

آیا میدانید این نور برای شما افزایش وزن به همراه دارد؟

 

همه ما فکر میکنیم چاقی و اضافه وزن یعنی عدم تحرک و خوردن غذاهای چرب و نامناسب.غافل از اینکه خیلی از موارد دیگر میتواند باعث چاقی ما شود.اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که گوشی موبایل و یا تبلت خود را در اتاق خوابتان شارژ می کنید ادامه مطلب تناسب اندام را از دست ندهید و در فراناز با ما همراه باشید.دکتر سیمون کیلی محقق خواب و مسائل مربوط به آن می گوید:

 

بسیاری از افراد با انجام رفتارهایی کاملا نا آگاهانه خود را در معرض اضافه وزن و خواب نا آرام قرار می دهند. شمار افرادی که از کمبود خواب رنج می برند در حال افزایش است و در نتیجه آن ایجاد مشکلات پوستی و به از بین رفتن تناسب اندام هم به طور گسترده تری برای افراد رخ می دهد.

 

تحقیقات نشان داده است که نور گوشی موبایل و تبلت در حال شارژ موجب ایجاد اختلال در خواب شده و یکی از دلایل ایجاد گرسنگی بیشتر و به دنبال آن به هم زدن تناسب اندام می شود.

 

آیا میدانید این نور برای شما افزایش وزن به همراه دارد؟آیا میدانید این نور برای شما افزایش وزن به همراه دارد؟

 

محققان افراد را در دو شرایط متفاوت با نور و بدون نور شارژ گوشی و تبلت قرار داده اند و به این نتیجه رسیده اند که افرادی که خواب را در اتاقی بدون نور شارژ گوشی موبایل و تبلت تجربه کرده اند

 

کم تر از افرادی که در اتاقی با نور شارژ موبایل و تبلت به خواب می روند گرسنه می شوند و به اندازه مناسب تری غذا می خورند و در نتیجه کمتر در معرض چاقی قرار می گیرند.

 

احساس گرسنگی 15 دقیقه بعد از خوابیدن در کنار این نور آغاز می شود و تا 2 ساعت هم ادامه دارد. این احساس گرسنگی باعث ابتلا به دیابت و اضافه وزن می شود

 

در حالی که اگر عادات استراحت خود را به حالت سنتی و بدون وجود تکنولوژی در محیط اتاق خواب تبدیل کنیم خواب با کیفیت بالاتر و حس آرامش بیشتری را می توانیم تجربه کنیم.

 

دیلی میل نوشت:

برای داشتن تناسب اندام باید محیط و اتاق خواب خود را از نورهای تولید شده توسط گوشی موبایل و تبلت دور کنید تا یک خواب با کیفیت داشته و از چاقی و دیابت در امان باشید.

جدیدترین مطالب سایت