جزئیات و آخرین اخبار حادثه انفجار معدن آزادشهر گلستان

جزئیات و آخرین اخبار حادثه انفجار معدن آزادشهر گلستان

جزئیات و آخرین اخبار حادثه انفجار معدن آزادشهر گلستان

تا این لحظه 26 نفر از معدنچی های زحمتکش در زیر آوار محبوس شده اند. با دستور ویژه رییس جمهور، دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهی محل حادثه معدن زمستان یورت در شهرستان آزاد شهر گلستان شده است.

 

به گزارش فراناز به نقل از ایسنا، در انفجار معدن زغال سنگ آزاد شهر که ساعت 12 و 5 دقیقه امروز رخ داد 15 تن مصدوم شده و بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان حدود 26 معدنچی در زیر اوار محبوس شده‌اند.

 

مدیر کل مدیریت بحران گلستان در خصوص علت این حادثه گفت: به احتمال زیاد خارج نشدن گاز از فضای معدن سبب بروز این حادثه شده است.

 

از سوی دیگر اتاق بحران استان با حضور استاندار گلستان در محل حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تشکیل شد.

 

دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان همزمان با وقوع انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر در محل حادثه حاضر شد و در راستای پیگیری امداد رسانی به مصدومان حادثه تماس های تلفنی را با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار کرد.

 

نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، جفعر سرقینی معاون معدنی و رسول یاراحمدی مدیر کل امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارتخانه را به گلستان اعزام کرده است.

 

به گفته شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر گلستان از اعزام شش تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان و انتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه حادثه دیده خبر داد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: آمار منتشره از محبوس شدن 80 معدنچی صحت ندارد.

 

صادقعلی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که ارائه شده، در حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر حدود 26 کارگر در معدن محبوس شدند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع دقیقی از وضعیت کارگران حبس شده در معدن نداریم، تصریح کرد: مصدومی که تاکنون به مراکز درمانی اعزام‌شده‌اند کارگرانی هستند که برای امدادرسانی وارد معدن شده اما به دلیل شدت گاز، دچار مصدومیت شدند.

 

مقدم با اشاره به اینکه با اضافه شدن دستگاه هوادهی پیشرفته کار دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر سرعت بیشتری گرفت، افزود: کار امدادرسانی با تمام امکانات و تجهیزات در حال انجام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در این حادثه تاکنون حدود 25 مجروح شده اند.

 

در پی وقوع انفجار در معدن زغال‎سنگ زمستان یورت آزادشهر اسامی 28 نفر دیگر از حادثه‎دیدگان این واقعه اعلام شد.

 

عباس عادلی، روح‎الله سوسرایی، حسن علیخانی «شاه‎رضا»، علی‎محمد کمال‎وطن، حسین میردار، حسن علیخانی «برزعلی»، حسین محمودی، شهمرادی، تقی طاهردوست، خادم میردار، علی گنجی‎وطن، مهدی اونق، عزت نکویی و سیدمحمد میرعرب از جمله مصدومان این حادثه هستند.

 

از دیگر حادثه‎دیدگان اسامی عقیل سوسرایی «یحیی»، جهانگیر سارانی، علی مسعودی، حسن رجبلو، محمد نصرتی، محسن زمانی، حسن سوسرایی «رمضان»، حبیب کمالی، قدرت نکویی، علی قانچی، عبدالله محمدی، علی‎اصغر علیخانی، حسن مسعودی و موسی بهشتی به چشم می‎خورد.

 

معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد، در این معدن حدود 500 کارگر فعالیت داشتند.

جدیدترین مطالب سایت