فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

اگر بخواهید روابط جنسی سالم و مفید و ثمر بخشی داشته باشید در این مطلب با فرانار همراه باشید. لمس کردن، در آغوش گرفتن و بوسیدن افرادی که دوست‌شان داریم، احساس آرامش و اطمینان به ما می‌دهد. معمولا با این کار دنبال محبت هستیم، سعی داریم ارتباط برقرار کنیم یا در راستای رفع نیاز اینکار را انجام می‌دهیم.

 

البته همیشه لمس کردن برای نشان دادن عشق نیست و گاهی برای ابراز احترام است، برای مثال به منظور ادای احترام با یکدیگر دست می‌دهیم و برای ابراز علاقه در زمان دیدار خانواده مانند پدر، مادر، خواهر و برادر، آنها را می‎‌بوسیم و بغل‌شان می‌کنیم.

 

البته لمس بدنی همیشه خوشایند نیست، برای مثال این اتفاق میان غریبه‌ها می‌تواند یک جرم به حساب آید.

فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

 

محققان فنلاندی تحقیقی را در زمینه لمس کردن انجام دادند. در نتیجه تحقیق بیان شد اینکه لمس به احساس مثبت یا منفی منجر شود به موقعیتی که در آن رخ می‌دهد، بستگی دارد. آن‌ها توضیح می‌دهند که لمس کردن به طور کلی به یک احساس مثبت ختم نمی‌شود، برای مثال ممکن است تماس فیزیکی در برخی از فرهنگ‌ها باعث شود که فاصله میان فردی نقض گردد.

 

به علاوه در این تحقیقات آنها دریافتند که در برقراری ارتباط و بیان احساسات عاشقانه و غیرعاشقانه، لمس کردن برای انسان‌ها اهمیت دارد.

 

اکنون که متوجه شدیم لمس کردن در روابط اجتماعی چه اهمیتی دارد، نوبت به اهمیت لمس کردن در رابطه جنسی می‌رسد. دکتر وست هایمر (سکس درمانگر) می‌گوید: «مردان تنها به رابطه‌ جنسی فکر می‌کنند و نعوظ دارند، اما برای بیشتر زنان این کافی نیست.

 فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

روابط جنسی موفق

لمس کردن قبل از رابطه جنسی یک راه عاطفی و فیزیکی است که ذهن و بدن زن را برای رابطه آماده می‌کند. بسیاری از زنان برای تولید روان‌کننده در ناحیه‌ مهبل و آماده شدن برای دخول باید بوسیده شده، در آغوش گرفته و نوازش شوند. این امر برای مقاربتی راحت و لذت‌بخش بسیار مهم است»

 

دکتر جان گوتمن (بنیانگذار موسسه پژوهشی گاتمن) اظهار می‌کند که باید احساسات مثبت و منفی زوج‌ها یک نسبت جادویی ۵ به ۱ وجود داشته باشد. یعنی زوجین باید ۵ برابر احساسات منفی، احساس مثبت و صمیمیت نسبت به یکدیگر داشته باشند.

 

بنابراین توجه به رضایت طرفین در رابطه جنسی برای داشتن زندگی زناشویی موفق لازم است. لمس کردن هنگام رابطه باعث می‌شود که طرفین به ویژه خانم‌ها از نزدیکی لذت بیشتری ببرند. در نتیجه صمیمت آنها در دیگر جنبه‌های زندگی زناشویی نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

ناسازگاری در مورد علاقه‌های جنسی، نبود ابتکار عمل یا نوازش پس از رابطه جنسی و نشان دادن حساسیت کم نسبت به نیاز‌های همسر همه به یک حذف رابطه جنسی یا ناکارآمدی جنسی در روابط منجر می‌شوند؛ و هنگامی که زوج‌ها یکدیگر را به ندرت لمس می‌کنند، در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند، شور و اشتیاق میان آن‌ها به زودی از بین خواهد رفت.

 

زمانی که صحبت از رابطه‌ جنسی می‌شود، زنان و مردان تفاوت‌های زیادی از خود نشان می‌دهند. درحالی‌که زنان در حال آماده شدن هستند، مردان کار را تمام می‌کنند و برای خواب آماده می‌شوند. دکتر روت (روان درمان‌گر و مدرس دانشگاه نیویورک) در این رابطه می‌گوید: «برای زنان لمس شدن در رابطه جنسی در راستای برانگیختگی و رسیدن به اوج لذت جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که آماده شدن زنان برای رابطه جنسی نسبت به مردان، زمان بیشتری نیاز دارد.»

 

بنابراین زوجین به ویژه مردان باید به اقدامات قبل از رابطه جنسی توجه داشته باشند تا شریک جنسی آنها نیز به ارگاسم برسد.

 

در حقیقت ما به دنبال این هستیم که افرادی که دوست می‌داریم را در آغوش بگیریم، چون این کار الگو‌های نورونی آسایش و محبت را تحریک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که در آغوش کشیدن می‌تواند اضطراب وجودی را از بین ببرد. یک مطالعه نشان داد زنانی که برای پشتیبانی از همسران خود، آنان را لمس می‌کنند، در ناحیه‌ای از مغز که با سیستم پاداش مغز در ارتباط است، فعالیت بیشتری دارند.

 

تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهند که لمس کردن شامل بغل کردن و بوسیدن، می‌تواند اثر استرس را کمتر کند و بهبودی از آن را تسریع بخشد. در نتیجه لمس کردن باعث آرامش خاطر برای زوجین می‌شود و این یکی دیگر از اهمیت‌های لمس کردن در رابطه‌ جنسی است، زیرا می‌تواند این رابطه را لذت‌بخش‌تر و موثرتر کند.فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

فواید لمس کردن در روابط زناشویی تنها محدود به افزایش کیفیت رابطه و تاثیرات روحی و روانی آن نمی‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان داد که در آغوش کشیدن کسانی که دوستشان داریم، اثری محافظتی در برابر عفونت‌های تنفسی دارد. همچنین در بیماران مبتلا به عفونت تنفسی که حمایت عاطفی در قالب لمس شدن داشتند، علائم کمتری از عفونت را نشان داده‌اند.

 

علاوه بر این لمس کردن در تسکین درد بسیار موثر است. ماساژ درمانی می‌تواند یک روش عالی برای تسکین درد در رابطه‌ جنسی باشد. مطالعات نشان می‌دهند که دست زدن به شخصی که دوستش دارید، می‌تواند درد جسمی را تسکین دهد.فواید لمس کردن زن و شوهر در رابطه جنسی + عکس

درصد لذت بردن زنان و مردان در رابطه جنسی متفاوت است، بنابراین زوجین باید به منظور حفظ صمیمت خود به نیازهای یکدیگر اهمیت دهند. لمس شدن به ویژه برای زنان یکی از  نیازهای آنان در طول رابطه است، بنابراین نباید اهمیت لمس کردن در رابطه جنسی را دست کم گرفت. لمس کردن تنها یکی از نکات مهم برای داشتن رابطه‌ای لدت بخش است، برای اطلاع از سایر فاکتورهای مهم در رابطه زناشویی توصیه می‌کنیم مطلب نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش را از دست ندهید.

جدیدترین مطالب سایت