اسکندری کباب و طرز تهیه این غذای ترکی

اسکندری کباب و طرز تهیه این غذای ترکی

اسکندری کباب و طرز تهیه این غذای ترکی

روش پخت و درست کردن اسکندر کباب که از غذاهای معروف ترکی می باشد را در این بخش از سایت فراناز به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. دستور تهیه اسکندر کباب که یکی از بهترین انواع کباب می باشد به شرح زیر است.

 

طرز تهیه اسکندر کباب :

نوع خاصی از کباب هست که بصورت دونر کباب ترکی آماده شده بهمراه سس و نان پیده (از بربری هم میشه استفاده کرد) در کنار ماست سرو میشود. گوشت (قرمز) مورد استفاده نه خیلی چرب و نه عاری از چربی باید باشد. کبابی است

 

مخصوص که در شهر بورسا (Bursa) در ترکیه تهیه میشود. برای اولین بار در سال ۱۸۶۷ میلادی توسط اسکندر از شهر آنتاکیا (Antakya) شهری در جنوب ترکیه هم مرز با سوریه به بورسا آورده شد و تا به امروز بصورت غذای مخصوص بورسا طبخ میشود البته در اکثر شهرهای ترکیه میتوانید در منوی رستورانها کباب اسکندر را ببینید اما آنچه که در بورسا درست میشود طعمش بسیار متفاوت و لذیذتر است.

 

مواد لازم اسکندر کباب:

گوشت گوساله    ۲۵۰ گرم

کره    ۱۲۰ گرم

ماست    ۱۰۰ گرم

نان پیده ویا بربری    نصف

آب گوشت    یک لیوان

رب گوجه فرنگی و فلفل    یک قاشق غذا خوری (مخلوط)

 

 

طرز تهیه کباب اسکندری:

۱. گوشت را بسیار ناز (در حد مقوای جعبه شیرینی) ببرید. (من معمولاً گوشت را از فریزر درآورده برش میزنم) در ماهیتابه با مقدار کمی کره تفت دهید.

 

۲. در ماهیتابه دیگر یک قاشق کره را آب نموده، رب اضافه کرده بهم بزنید و آب گوشت را نیز اضافه نموده جوش که آمد از روی اجاق بردارید.

 

۳. نان بربری را بصورت مربع های کوچک برش داده یک قاشق کره روی آنها بمالید. سپس در ماهیتابه و یا فرن کمی سرخش کنید (نباید خشک شود) ۲ الی ۳ دقیقه.

 

۴. قطعات کوچک نان را در بشقابی بگذارید دو قاشق آب گوشت روی آنها بریزید. سپس چند قاشق رب روی نانها بمالید.

 

۵. گوشتهایی که خیلی نازک بریده بودید و آماده شده را روی نان بگذارید. باقیمانده رب را هم روی گوشت بمالید.

 

۶. کره باقیمانده را هم آب کرده روی کباب بریزید. همراه با فلفل کبابی (فلفل ترکی) و گوجه کبابی و ماست میتوانید میل کنید. … و یا ماست را روی کبابها ریخته با هم بصورت مخلوط میل کنید

جدیدترین مطالب سایت