افزایش طول عمر با 13 عادت و روش ساده

افزایش طول عمر با 13 عادت و روش ساده

با این روش ها طول عمر خود را بالا ببرید

عادتهای نه چندان مهم روزمره یا شرایط گذشته ی شما می توانند بر افزایش طول عمر و چگونگی زندگی شما تأثیر بگذارند. در این مقاله در سایت فراناز به آخرین تحقیقات در مورد افزایش طول عمر اشاره می شود.

 

این را در نظر داشته باشید:در قرن بیستم،میانگین طول عمر تا ۳۰ سال بوده است یعنی بزرگترین دستاورد ۵۰۰۰ سال تاریخ بشر.و اینکه :افراد صد ساله این رقم را به ۳ برابر رسانده اند و از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ ، ۵۱ % افزایش یافته اند.چگونه این جهش های فوق العاده را محاسبه کنیم؟پیشرفت در سلامتی،تحصیل،درمان و پیشگیری از بیماریها بالا رفته است و این منطقی است.در اینجا بر اساس آخرین تحقیقات به نکته های علمی در مورد طول عمر اشاره می کنیم به علاوه ی نکاتی درباره اینکه چگونه در این مسیر قرار بگیرید.

 

۱- مادر شما جوان بوده است:

طبق نظر دانشمندان دانشگاه شیکاگو،اگر مادر شما هنگام تولدتان زیر ۲۵ سال داشته است، ۲ برابر کسانی که مادر آنها بیش از این سن را داشته اند تا صد سالگی عمر می کنید.آنها معتقدند که مادرهای جوانتر،بهتر تخمک گذاری می کنند و بارور می شوند در نتیجه فرزندان سالمتری خواهند داشت .

 

۲- عاشق چای هستید :

هردو نوع چای ( سبز و سیاه ) حاوی میزان قابل توجهی هستند یعنی ماده ای که به راحت بودن رگهای شما کمک کرده و از قلبتان محافظت می کند.در مطالعه ای که روی ۴۰۵۰۰ مرد و زن ژاپنی انجام شد،آنهایی که هر روز ۵ فنجان یا بیشتر چای می نوشیدند،کمترین خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی و سکته را داشتند.مطالعات دیگری که در مورد چای سیاه انجام شد نیز همین نتایج را نشان دادند.برای اینکه قلبتان خوب کار کند حتماً نیاز به ۱ یا ۲ فنجان چای دارید،فقط تازه دم باشد. چای آماده ( که در قسمت نوشیدنی های سوپرمارکتها یافت می شود) همان خواص سلامتی را ندارد. جفری بلومبرگ،پزشک و پروفسور علم تغذیه در دانشگاه تافتس می گوید:به محض اینکه آب به برگ چای اضافه می شود ، میزان آن ظرف چند روز پایین می آید.برخی مطالعات نیز نشان می دهند که اضافه کردن شیر نیز ممکن است اثر محافظت کنندگی چای بر سیستم قلبی – عروقی را از بین ببرد.بنابراین فقط از لیمو یا عسل استفاده کنید.

 

۳- ترجیح می دهید پیاده بروید :

افرادی که وزن متناسبی دارند و به عنوان کسانی تعریف شده اند که حدود ۳۰ دقیقه درروز پیاده روی می کنند،بیشتر از افرادی عمر می کنند که کمتر راه می روند.گذشته از اینکه چقدر چاق ترند . همینطور زنانی که وزن بالایی دارند می توانند سلامت قلب خود را با اضافه کردن تنها ۱۰ دقیقه فعالیت به کارهای روزانه خود بهبود ببخشند.بنابراین هر روز پیاده روی کنید،هنگامیکه فرزندتان درحال تمرین فوتبال است یک دوری در محوطه بزنید و راهی برای تحرک بیشتر پیدا کنید .

 

۴- نوشابه را حذف کنید ( حتی رژیمی )

دانشمندان بوستون دریافته اند که نوشیدن هر روز کولاهای معمولی یا رژیمی خطر ابتلاء به سندرم متابولیک،یعنی مجموعه شرایطی که شامل فشارخون بالا،میزان بالای انسولین و چربی اضافه دور کمر که احتمال بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد را دو برابر میکند . طبق مطالعاتی که روی حیوانات انجام شد،مقصر افزودنی ای است که برای تغییر رنگ آن اضافه میکنند و خطر ابتلاء به سندرم متابولیک را بالا می برند.

 

واسان.اس.راماچاندران،پروفسور داروسازی در دانشگاه پزشکی بوستون و محقق این مطالعات میگوید: دانشمندان نظریه داده اند که مصرف کنندگان نوشابه،مرتب حس چشایی خود را در معرض شیرینی های طبیعی یا مصنوعی قرار می دهند و خودشان را نسبت به ترجیح یا طلب غذاهای شیرین شرطی می کنند که این باعث اضافه وزن می شود.

 

انتخاب بهتر: اگر به کا فئین نیاز دارید،شروع کنید به نوشیدن چای.اگر نوشیدنی گازدار می خواهید، آب گازدار با کمی طعم میوه را امتحان کنید ( مانند سون آب ).با کنترل فشارخون،کلسترول،پیشگیری از دیابت و ترک دخانیات می توانید ۶ تا ۹ سال به طول عمر خود بیفزایید.

 

۵- پاهای قوی ای دارید:

کم بودن قدرت بدن به توازن مناسب بدن،منعطف بودن و استقامت تعبیر می شود.زمانیکه پیرتر میشوید،اینها کلید کاهش خطر افتادن و آسیب شما می شوند به خصوص شکستگی لگن که اغلب خیلی سریع باعث تحلیل سلامت بدن می شود.تا ۲۰% بیماران مبتلا به شکستگی لگن طی یک سال به دلیل عوارض ناشی از زخم می میرند.

 

رابرت باتلر،متخصص و نماینده مرکز بین المللی طول عمر در نیویورک امریکا می گوید:داشتن عضلات ضعیف در قسمت ساق پا،اولین نشانه ی ضعف در سنین بالا است.

 

جون پرایس،مولف کتاب” ورزش درهرزمان – هر کجا ” می گوید:چهار گوشه ی بدن خود را با حرکت صندلی خیالی مورد هدف قرار بدهید.بدین صورت که :پشتتان را به دیوار بکنید و بایستید.آرام قدم بردارید و سربخورید تا اینکه به حالت نشسته دربیایید،نباید زانوهایتان از انگشتان پا بالاتر باشند و پشتتان باید به دیوار فشار داده شود. همینطور نگه دارید تا ساق پا به شما بگوید کافی است.هر روز این کار را انجام دهید و هر بار چند دقیقه مدت زمان آن را بیشتر کنید .

 

۶- غذای ارغوانی رنگ می خورید :

انگور،قره قروت و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید.طبق مطالعات اخیر اینها همه رنگ غلیظی از پلی فنل را تشکیل می دهند ، ترکیبی که خطر بیماری قلبی را کاهش داده و درمقابل بیماری آلزایمر شما را محافظت می کند.پلی فنل ها به حفظ رگها و انعطاف شرائن و سلامتی کمک می کند.

 

رابرت کریکورین،پزشک و رئیس مرکز اختلالات ذهنی دانشگاه سینسیناتی می گوید:هر آن چیزی که برای سرخرگهای تاجی خوب است برای رگهای خونی مغزتان نیز مفید است.مطالعات اولیه بر حیوانات می گوید که اضافه کردن انگور سیاه به رژیم غذایی اتان عملکرد مغز را بهبود میبخشد.در مطالعات اخیرکه روی انسان صورت گرفته،محققین دریافته اند که خوردن روزانه یک یا بیش از یک فنجان قره قات ارتباط بین سلولهای مغزی را بهبود بخشیده و حافظه اتان را تقویت می کند .

 

۷- شما در سن نوجوانی روی وزن سلامتی بوده اید :

طی مطالعه ای در مجله اطفال که ۱۳۷ سرخپوست را از تولد تا سن ۲۸ سالگی دنبال می کرد، محققین دریافته اند که داشتن وزن بالا در سن ۱۴ سالگی خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم در بزرگسالی را افزایش می دهد.طبق انجمن قلب امریکا بزرگسالانی که دیابت دارند ۲ تا ۴ برابر بیشتر از کسانی که چنین شرایطی را نداشتند بیماری قلبی می گیرند.

 

۸- از برگر خوشتان نمی آید:

خوردن یک کف دست ،حدود دو و یک دوم اونس گوشت گاو ،خوک یا بره مشکلی به وجود نمی آورد اما ،طبق گزارش موسسه امریکایی تحقیقات سرطانی،خوردن هفته ای بیش از ۱۸ اونس (۵۰۰ گرم )گوشت قرمز خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ یعنی سومین نوع شایع آن را افزایش می دهد.

 

خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ،با خوردن هر روز سه و یک دوم اونس(تقریبا بیش از۱۰۰۰ گرم) گوشت کنسرو شده(مانند هات داگ،ژامبون و گوشت های آماده) حدود ۴۲ درصد افزایش می یابد.کارشناسان دقیقا نمی دانند که چرا گوشت های قرمز و کنسرو شده این قدر مضر هستند اما یکی از دلایلی که به آن مشکوکند وجود مواد سرطان زا است که وقتی گوشت را کباب یا دودی می کنید یا وقتی مواد نگهدارنده مانند نیترات ها به آن اضافه می شوند،شکل می گیرد.

 

کارن کلینز،مشاور تغذیه می گوید می توانید گاهی مثلا هنگام بازی بیسبال یک هات داگ بخورید اما نباید به آن عادت کنید و هنگامی که گوشت قرمز را کباب می کنید ابتدا آن را داخل مواد بخوابانبد،آن را به صورت تکه های کوچک دربیاورید (به اندازه کبابی) هرچند دقیقه یک بار آن را بغلتانید،این ها همه به جلوگیری از شکل گیری مواد سرطاتن زاست،کمک می کند.اگر گوشت را تنوری یا برشته می کنید، درجه حرارت اجاق باید زیر ۴۰۰ درجه فارنهایت باشد.

 

۹- دانشجوی سال اول دانشگاه بوده اید:

مطالعه اخیر دانشکده پزشکی هاروارد دریافته،افرادی که بیش از ۱۲ سال در دانشگاه درس می خوانند (حتی اگر یک سال باشند) ۱۸ ماه بیشتر از کسانی عمر می کنند که کمتر درس می خوانند. چرا؟ هرچه تحصیلات شما بیشتر باشد،کمتر به مصرف دخانیات می پردازید.در واقع در مقایسه با ۳۵ درصد از آن هایی که تحصیلات بالا یا کمتر دارند تنها حدود ۱۰ درصد بزرگسالان با مدرک پایین تر از دانشگاه، دخانیات مصرف می کنند.

 

۱۰- شما واقعا به دوستانتان علاقه مندید:

میکا صادق،پزشک و پرفسور انجمن روانشناسی در دانشکده سرالکرست می گوید:روابط خوب بین افراد مانند یک سپر در مقابل استرس عمل می کند.طبق مطالعه ای:اینکه بدانید کسی هست که شما را حمایت می کند باعث حفظ سلامتی تان می شود چه از نظر فیزیکی و چه روحی.استرس مزمن سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند و باعث می شود سلولها سریعتر پیر شوند و در نهایت چهار تا هشت سال عمرتان را کوتاه می کند. البته نه اینکه با هر کسی دوست بشوید.صادق می گوید:شما به دوستانی احتیاج دارید که بتوانید بدون اینکه قضاوت یا سرزنشتان کند با آنها صحبت کنید.

 

۱۱- آنها سالمند:

طبق مطالعه ای از یک مجله پزشکی در انگلستان،اگر دوستان صمیمی تان اضافه وزن پیدا کنند، احتمال اینکه شما هم دچار آن بشوید تا ۵۷ درصد بالا می رود.

 

نیکلاس.ای.کریستاکیس، پزشک و مدیر تحقیقات می گوید برای اینکه سلامت خود را در طول زندگی حفظ کنید مهم است که با افرادی ارتباط داشته باشید که اهداف مشترکی با شما دارند.به یک گروه کاهش وزن ملحق شوید یا با یک دوست قرار بگذارید که هر روز پیاده روی کنید.

 

۱۲- از چالشها و مشکلات به خوبی استقبال می کنید:

طبق دو مطالعه:افرادی که خودشان را خوب کنترل می کنند بیشتر عمر می کنند و تا ۸۹ درصد خطر ابتلاء به آلزایمر در آنها پایین می آید.

 

رابرت.اس.ویلسون، سرپرست محققین این دو مطالعه ،پزشک و پرفسور علوم نورولوژیکی و روانشناسی در مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو می گوید:وقتی به خوبی تمرکز می کنید می توانید از توانایی مغز خود استفاده کنید.یک سری اهداف شخصی یا کاری برای خودتان در نظر بگیرید.

 

سعی کنید هنگامیکه به آنها روبرو می شوید با خود مبارزه کنید.چیزهای جدید را نیز برای تحریک مغز امتحان کنید.اگر همیشه داستان می خوانید این بار به جای آن یک اتوبیوگرافی بخوانید.روز بعد،سعی کنید سه مورد از نکاتی که از آن یاد گرفتید را به خاطر بیاورید.

 

۱۳- یک کدبانوی خانه دارید:

طبق مطالعه ای که بر روی ۳۰۲ بزرگسال ۷۰ یا۸۰ سال به بالا انجام شد،تنها با جارو برقی کشیدن، شستن زمین یا شستن در و پنجره در کمتر از یک ساعت،یک فرد معمولی می تواند حدود ۲۸۵ کالری بسوزاند و خطر مرگ را تا ۳۰ درصد پایین بیاورد.

جدیدترین مطالب سایت