چگونه مناسب ترین شامپو برای موهایمان انتخاب کنیم؟

چگونه مناسب ترین شامپو برای موهایمان انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین شامپو برای موهایمان انتخاب کنیم؟

 

در بین این همه مدل شامپوهایی که در بازار و داروخانه ها وجود دارند کدامیک مناسب موهای شماست؟

 

در بازار محصولات بهداشتی معمولا آن‌قدر تنوع وجود دارد که گاهی باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. انتخاب شامپوی مناسب برای موها نیز از موارد دشواری است که مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از نوع و جنس موهاست. از طریق انتخاب شامپوی مناسب می‌توان در حفظ و بهبود سلامت موها کوشید.

 

شناخت نوع پوست سر 

پیش از انتخاب شامپو برای موها باید گونه مناسب آن را براساس نوع پوست سر انتخاب کنید. در واقع، شامپو برای تمیز کردن و از بین بردن چربی و آلودگی پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همیشه شامپویی را انتخاب کنید که مناسب سر شما باشد و پوست سر چرب را تمیز کرده و رطوبت از دست رفته را جبران کند.

 

شامپویی برای موهای چرب 

اگر پوست سر و موهای چربی دارید و تاکنون شامپوهای مختلف نتوانسته‌اند در این میان راهگشا باشند، راه‌هایی از جمله شست‌وشوی دو بار در روز توصیه می‌شود. از مصرف شامپوهای آبرسان، مرطوب‌‌کننده و نرم‌کننده و مخصوص موهای چرب خودداری کنید. این قبیل شامپوها رطوبت زیاد را در پوست چرب سر ایجاد می‌کند. در نقطه مقابل همیشه به‌دنبال شامپوهایی با برچسب حجم‌دهنده، تقویت‌کننده و متعادل‌کننده باشید. این محصولات رطوبت کمتری در موها ایجاد می‌کنند و در از بین بردن چربی اضافی مؤثرتر عمل می‌کنند. از نرم‌کننده و حالت‌دهنده روی پوست سر نریزید بلکه از این مواد تنها روی ساقه موها استفاده کنید سپس بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

 

مراقب شکست موهای خشک باشید 

موهای خشک معمولا با خارش پوسته سر، احساس خارش و حتی پوسه‌ریزی همراه است که گاهی واقعا آزاردهنده می‌شود. به‌خاطر داشته باشید از شامپوهای حجم‌دهنده و تقویت‌کننده برای موهای خشک استفاده نکنید. این شامپوها پوست سر را برای کسب رطوبت مورد نیاز می‌شکافند. برای موهای خشکی که پوسته‌ریزی ندارند به دنبال شامپویی باشید که رطوبت پوست سر را تقویت کند و همچنین رطوبت موها و صاف یا مجعد کردن موها را همراه داشته باشد. اگر پوست سر بسیار خشکی دارید که معمولا با خارش و پوسته‌ریزی همراه است، حتما از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید که حاوی موادی چون منتول و ترکیباتی هستند که به حفظ رطوبت موها کمک می‌کنند. از شامپوهای حاوی سولفات که پوست سر و موها را بشدت خشک می‌کند، خودداری کنید.

 

شامپو مناسب موهای صاف 

معمولا موهای صاف در ظاهر کم‌پشت به نظر می‌رسند و در بیشتر مواقع به‌دلیل صاف بودن موها، چربی پوست سر براحتی روی ساقه مو جریان می‌یابد. بسیاری از افرادی که موهای صافی دارند، دارای موهای چرب هستند؛ بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند این افراد از شامپوهای مخصوص موهای چرب و شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کنند.

 

شامپو مناسب موهای مجعد و فر 

کسانی که موهای مجعدی دارند، غالبا از خشکی موهای خود شکایت دارند. در موهای فر به‌دلیل پیچ و تاب‌هایی که دارد، چربی پوست سر بدرستی روی ساقه مو جاری نمی‌شود و از این‌رو اغلب اوقات موها بسیار خشک هستند. بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که موهای فر دارند باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند تا رطوبت و چربی از دست رفته را جبران کنند.

 

شامپو مناسب موهای رنگ‌ کرده 

موهای رنگ‌ کرده به‌دلیل تماسی که با مواد شیمیایی دارند معمولا خشک‌تر از موهای دیگر هستند و احتمال آسیب‌دیدگی آنها نیز بیشتر است. بهتر است افراد با موهای رنگ‌شده از شامپوهای تثبیت‌کننده مو استفاده کنند.

 

همچنین استفاده از شامپوهای تقویت‌ کننده نیز می‌تواند آسیب وارده به موها را ترمیم کند و حتی شکنندگی و خشکی ناشی از رنگ مو را نیز بهبود بخشد. شامپوهای تقویت‌کننده حاوی پروتئین‌‌هایی است که وضعیت آسیب‌دیده موهای رنگ‌کرده را ترمیم می‌کند.

 

مطالب مرتبط :

انواع شامپو برای انواع موها رابشناسید!

امروزه شامپو چگونه ساخته می شود

شامپوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

درباره نحوه صحیح شامپو کردن موها بیشتر بدانید

توصیه های مفید زمان شامپو کردن موی سر

جدیدترین مطالب سایت