راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

یکی از اشتباهات رایج موقع انتخاب لباس این است که فکر کنید زیبایی لباس برای اینکه آن را روی تن شما هم زیبا به نظر برساند، کافی است؛ اما واقعیت چیز دیگری است. مهم‌ترین اصل برای انتخاب بهترین لباس این است که به شما بیاید؛ به خصوص از نظر فرم بدن. اگر دوست دارید لباس‌هایی بپوشید که به فرم بدنتان می‌آیند و زیبایی‌تان را چند برابر می‌کنند، این مطلب کمکتان خواهد کرد اول فرم بدنتان را بشناسید و بعد بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

 

شناسایی فرم بدن به ساده‌ترین شکل

بهتر است قبل از هر چیز به معرفی رایج‌ترین فرم‌های بدن بپردازیم. شناسایی فرم بدنتان کمک می‌کند انتخاب از بین مدل های مختلف لباس و پیراهن مجلسی زنانه برایتان بسیار آسان‌تر از قبل شود:

 

فرم بدن سیب: اگر وقتی جلوی آینه می‌ایستید متوجه می‌شوید بخش بالا تنه نسبت به پایین تنه درشت‌تر، دور کمر و شانه‌هایتان پهن و پاهایتان لاغر به نظر می‌رسد؛ فرم بدن شما شکل سیب است.

 

فرم ساعت شنی: افرادی که کمر باریکی دارند اما پهنای سرشانه‌ها و لگن‌شان تقریبا یکسان است، فرم بدن ساعت شنی دارند.

 

فرم بدن گلابی: یکی از رایج‌ترین فرم‌های بدن است و به فرم بدنی اطلاق می‌شود که قسمت لگن و باسن در آن بزرگ و پهن باشد؛ اما سرشانه‌ها کوچکتر به نظر برسند.

 

فرم مثلث وارونه: اگر سرشانه‌های شما نسبت به لگنتان پهنای بیشتری دارند، فرم بدنتان مثلث وارونه یا برعکس است.

 

فرم بدن مستطیل: بدن‌هایی که در قسمت شانه‌ها، لگن و دور کمر  یکسان هستند، فرم مستطیلی دارند.

 

کدام لباس برای کدام فرم بدن مناسب است؟

فرقی ندارد قصد انتخاب پیراهنی شیک برای مهمانی دارید یا از بین انواع مانتوهای مجلسی زنانه دنبال بهترین گزینه هستید؛ در هر صورت دانستن اینکه کدام لباس به فرم بدنتان می‌آید، کمک می‌‍کند ریسک انتخاب اشتباه را به حداقل برسانید. در ادامه با لباس‌های مناسب برای فرم بدنتان آشنا می‌شوید.

 

لباس مناسب برای فرم بدن سیب

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

از آنجایی که پاهای شما نسبت به بالاتنه‌تان لاغر هستند، بهترین کار این است که سعی کنید با استفاده از لباس، پاها را درشتتر نشان دهید. برای این کار از شلوارهای پاچه گشاد یا دامن شلواری استفاده کنید و موقع انتخاب دامن، سراغ مدل‌هایی بروید که کمی حجم دارند و پایین‌تنه را پر نشان می‌دهند. بهتر است قد این دامن‌ها بلند باشد؛ در غیر این صورت بخشی از لاغری پا در معرض دید خواهد بود.

 

پوشیدن مانتو یا ژاکتی که قسمت بالا تنه را به خوبی بپوشاند و حجم بیشتری به آن اضافه نکند، نکته دیگری است که باید رعایت کنید؛ بنابراین سراغ پیراهن یا بلوزی نروید که طرح خفاشی دارد و به حجم سرشانه‌ها و دور کمر اضافه می‌کند. بهترین گزینه لباسی است که فیت شما باشد یا نهایتا از قسمت زیر سینه آزاد بایستد تا اضافه‌وزن دور کمر را بهتر بپوشاند.

 

لباس مناسب برای فرم ساعت شنی

هدف کسی که فرم بدن ساعت شنی دارد؛ نشان دادن باریک بودن کمرش است. به همین دلیل استفاده از پیراهن‌های زنانه چپ و راستی یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف است. این مدل باعث می‌شود بدن خوش فرم به نظر برسد و باریکی کمر به خوبی دیده شود.

 

استفاده از لباس‌هایی با کمربندهای ترجیحا نازک و بلوزهای تنگ و دامن‌هایی که کمی پف دارند، انتخاب‌های خوبی در دسترس افرادی با فرم بدن ساعت شنی قرار می‌دهد.

 

فرم مثلث معکوس

برای اینکه بتوانید توجه را از سرشانه‌های پهن بردارید، پیشنهاد می‌کنیم بلوز یا پیراهن‌هایی را انتخاب کنید که بندهای پهن دارند و سراغ دامن‌های چین‌دار یا پفی بروید. این دامن‌ها به پایین‌تنه حجم می‌دهند و پوشیدن بلوزهای مذکور باعث می‌شود سرشانه‌ها نازکتر به نظر برسند.

 

لباس مناسب فرم بدن مستطیل

فرم بدن مستطیل معمولا انحنای خاصی ندارد؛ بنابراین باید سراغ ترفندهایی رفت که به ایجاد انحنا منتهی می‌شوند. اگر فرم بدن شما مستطیل است، بهتر است از دامن‌های طرح‌دار که پرچین هستند استفاده کنید. اگر بیشتر شلوار می‌پوشید تا دامن، سراغ شلوارهای فاق بلند بروید. در نهایت سعی کنید یک کمربند شیک را به کمر بلوز یا پیراهنتان اضافه کنید تا فرم بدنتان زیباتر به نظر برسد.

 

لباس مناسب برای فرم بدن گلابی

راهنمای انتخاب لباس زنانه بر اساس فرم بدن

افرادی که فرم بدن گلابی دارند، بهتر است تلاش کنند نازکی سرشانه‌ها را با استفاده از پیراهن‌های فون‌دار بپوشانند. پوشیدن لباس‌هایی با فرم یقه دکلته یا قایقی برای این افراد مناسب است. پوشیدن رنگ‌های روشن و پیراهن‌های دو بنده با بندهای نازک از دیگر گزینه‌های پیش روی این افراد است.

 

اگر شما هم فرم بدن گلابی دارید با استفاده از راهکارهای بالا یا خرید گردنبندهایی با سایز متوسط و مدل‌های جالب توجه را از بزرگی لگن به سمت سرشانه ببرید.

 

فرم لباس مهم‌تر است یا رنگ آن؟

واقعیت این است که اگر خوش‌رنگ‌ترین لباسی را که به رنگ پوستتان می‌آید، به تن کنید؛ اما مدل لباس روی بدنتان ننشیند و به شما نیاید، تاثیر زیادی روی شیک‌پوشی و زیبایی شما نخواهد گذاشت. بنابراین بهتر است مدل لباس را در اولویت قرار دهید و بعد سراغ انتخاب رنگ بروید.

 

احساس شما مهم است!

بیایید با خودتان یک قرار بگذارید؛ اینکه لباسی را بپوشید که احساس خوبی به شما می‌دهد. هیچ وقت لباس‌هایی را به تن نکنید که مد شده‌اند؛ اما دوستشان ندارید. مهم است که در کنار زیبایی لباس با پوشیدن آن احساس راحتی کنید و احساس خوبی داشته باشید. این احساس مستقیما روی زیبایی بیشتر شما تاثیر می‌گذارد. امتحان کنید!

 

از مزایای الیاف طبیعی بهره ببرید

این روزها بازار لباس‌هایی با الیاف مصنوعی حسابی داغ است؛ چون معمولا ارزان‌تر هم هستند؛ اما اگر دوست دارید از مزایای لباس‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید و احساس بهتری در لباستان داشته باشید (برای آشنایی بیشتر با الیاف طبیعی و مصنوعی موجود در لباس و ویژگی‌های هریک از آنها اینجا کلیک کنید)، بهتر است دور مصنوعی‌ها را خط بکشید. اگر سه دست لباس با الیاف طبیعی داشته باشید، بهتر از این است که 10 دست لباس تهیه شده از الیاف مصنوعی داشته باشید که مانع تنفس پوست می‌شوند، باعث می‌شوند بیشتر عرق کنید و بدنتان بوی بدی بگیرد.

 

هماهنگی بین لباس و اکسسوری

لباسی تهیه کنید که به مانتو، کیف و کفش و اکسسوری‌هایی که دارید، بیاید. زیبا بودن یک لباس به تنهایی کافی نیست، مگر اینکه قصد داشته باشید برایش مانتو و کیف و کفش جدید بخرید.

جدیدترین مطالب سایت