انتقال دانش آموزان با نیسان به جای آمبولانس

انتقال دانش آموزان با نیسان به جای آمبولانس

انتقال دانش آموزان با نیسان به جای آمبولانس

تاریخچه آمبولانس

انتقال بیمار به جایی امن یا محلی برای درمان از آغاز یک دشواری برای انسان بوده‌است. در اساطیر رومی برای انتقال بیمار و شخص آسیب دیده در نبردها از گردونه‌های جنگی استفاده می‌کردند. در یونان کهن پرستشگاه‌ها جایی برای رسیدگی به بیمارن بودند. نخستین مراکز درمانی غیروابسته در کشور سری‌لانکا و در حدود ۴۳۰ پیش از میلاد بوده‌است.

 

آمبولانس‌های بدون راننده

با ظهور خودروهای بدون راننده برخی دولت‌مردان به امکان وجود آمبولانس‌های بدون راننده فکر می‌کنند. این آمبولانس‌ها می‌توانند برخی از خدمات اورژانسی را ارائه دهند تا امدادگران به بیماران پُرخطر رسیدگی کنند. در ابتدا می‌توان این آمبولانس‌ها را در مناطقی که تقاضای بالایی برای آمبولانس وجود دارد، مستقر کرد تا بیماران را هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی منتقل کند.

 

دو دانش‌آموز بشاگردی که هنگام بازگشت از مدرسه با موتورسیکلت تصادف کرده بودند به علت نبود آمبولانس با نیسان به بیمارستان منتقل شدند.

 

این دانش‌آموزان از دبیرستان ابن سینا روستای جکدان شهرستان بشاگرد هستند که روز دوشنبه به علت نبود سرویس مدرسه به ناچار با موتورسیکلت راهی خانه شدند اما در مسیر بازگشت از جاده اصلی منحرف و دچار سانحه شدند.

 

در این منطقه به علت محرومیت شدید هنگام بروز حوادث ناگهانی، آمبولانس و اورژانس ۱۱۵ در مسیر جکدان- جاسک برای انتقال مصدومان به بیمارستان وجود ندارد. در این سانحه نیز نبود آمبولانس سبب شد تا دانش‌آموزان مصدوم با کمک‌های اهالی و با خودرو نیسان به بیمارستان منتقل شوند.

 

براساس اظهارات شاهدان عینی حادثه، وضعیت جسمی این دانش‌آموزان بشاگردی وخیم است و در بیمارستان میناب تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

جدیدترین مطالب سایت