ارتباط عجیب بین انواع بیماری ها و ماه تولد

ارتباط عجیب بین انواع بیماری ها و ماه تولد

ارتباط عجیب بین انواع بیماری ها و ماه تولد

در جدیدترین تحقیقات به عمل آمده و آمار گیری بین بیماران و متولدین هر ماه محققان به جالب ترین رابطه بین ماه تولد شما و بیماری که به آن مبتلا می شوید پی بردند. در ادامه این بخش ازفراناز ارتباط جالب این تحقیق را بدانید.

 

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز زندگی در عصر ابرداده، توانایی دانشمندان در کشف الگوهای جدید و کشف نشده است. تیمی از دانشگاه کلمبیا، داده‌های مربوط به سلامتی بیش از 10 میلیون نفر را در کشورهای گوناگون بررسی کردند و ارتباطاتی را میان خطر بیماری در طول زندگی و ماه تولد یافتند.

 

محققان بسیاری با ارتباط میان ماه تولد و خطر بیماری در طول سال‌های زندگی برخورد داشته‌اند. هدف حقیقی این پژوهش، درک ریشه‌ای عوامل فصلی و محیطی است که می‌توانند در طول دوره بارداری مادر، بر آمادگی دائم‌العمر فرزند برای بیماری‌های خاص موثر باشند.

 

در دانشگاه کلمبیا گروهی با بررسی بسیار دقیق حجم بسیاری از اطلاعات و قدرت محاسبه قرن 21 به این مشکل پرداخته‌اند.

 

در ادامه پژوهشی که در سال 2015 با تمرکز بر دو میلیون نفر در شهر نیویورک انجام شد، این پژوهش جدید، تاریخچه سلامتی 10.5 میلیون نفر را از پنج اقلیم گوناگون در آمریکا، تایوان و کره‌جنوبی بررسی کرد.

 

یکی از نتیجه‌گیری‌های کلیدی در این پژوهش، رابطه میان سطوح پایین نور خورشید در آخرین مراحل بارداری و افزایش خطر ابتلای دائم‌العمر به دیابت نوع دو بود. بنابراین، نوزادان متولد شده بین ماه‌های دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) در شهر نیویورک، بیشتر در معرض خطر رشد دیابت نوع 2 ناشی از سطوح پایین نور در این شهر طی ماه‌های بسیار سرد زمستان بوده‌اند.

 

بخش دیگری از ارتباطات در یک فاصله زمانی مشخص، در محل‌های گوناگون به خاطر عوامل محیطی، تفاوت داشتند. دانشمندان، ارتباط محکمی میان قرار داشتن در معرض مونوکسید کربن در اولین سه ماه زندگی و خطر رشد اختلال افسردگی پیدا کردند. حداکثر میزان مونوکسید کربن در یک سال، در هر منطقه‌ متفاوت بود اما در همه موارد ارتباطی در میان مجموعه داده‌ها وجود داشت.

 

نیکلاس تاتونتی Nicholas Tatonetti، محقق ارشد این تحقیقات می‌گوید: در اصل از این داده‌ها برای اتصال نقاط گوناگون به یکدیگر استفاده می‌شود و با واضح‌سازی این اتصالات، امکان یافتن راه‌های جدیدی مثل پیشنهاد دوزهای فصلی برای برخی مکمل‌های پیش از تولد برای پیشگیری از بیماری وجود دارد.

 

محققان این مطالعه اعلام کرده‌اند اگرچه این موضوع، تاکیدی بر اهمیت بنیادین تاثیر وضعیت سلامت والدین بر سلامتی دائم‌العمر فرزندان است، اما هدف این تحقیق، ترساندن والدینی که در انتظار فرزند هستند، نیست.

 

این پژوهش در مجله انجمن اطلاع‌رسانی پزشکی آمریکا منتشر شده است.

جدیدترین مطالب سایت