اگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

اگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

اگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

این روزها همه در رقابت باهم هستند چه از لحاظ مالی چه از لحاظ جسمی یا بهتر بگم اندامی!یعنی چی ؟خب خیلی سادست یعنی همه مخصوصا خانم ها میخواهن اندام بهتری نسبت بهم داشته باشند.بنابراین رژیم غذایی خاصی را دنبال میکنند،ورزش میکنند و… .

 

عوامل خطر مختلفی وجود دارند که زنان را در مقابل بیماری‌ها بیشتر از مردان آسیب‌پذیر می‌کنند. آمارها نشان می‌دهند که بیماری‌های قلبی همچنان علت اصلی مرگ‌ومیر زنان در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا هستند. با این‌حال همه زنان می‌توانند از طریق اضافه کردن مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدانی ها به رژیم غذایی شان و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و استاندارد نهایتا خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهند و همچنین از سیستم ایمنی بدن شان محافظت کنند.

 

در ادامه در فراناز با ما همراه باشید تا با مواد غذایی ویژه‌ای آشنا می‌شویم که کلسترول خون را کاهش می‌دهند، گوارش را بهتر می‌کنند و نقش موثری در حفظ سلامت پوست و مو دارند.

 

تخم مرغاگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

 

زرده تخم‌مرغ، منبع بسیار خوبی برای برخورداری از مواد غذایی ضروری اما کمیاب مانند کولین است؛ یعنی همان ماده‌ای که دریافت مستمر و مداومش، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، هر عدد تخم‌مرغ بزرگ حدود 27 درصد از نیاز روزانه بدن به آنتی‌اکسیدان‌ها را هم تامین می‌کند که نقش کمکی و موثری در پیشگیری از ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب‌مروارید دارند. به‌ همه این‌ها باید دریافت 6 گرم پروتئین عضله‌ساز با مصرف هر عدد تخم‌مرغ را هم اضافه کرد.

 

ماست یونانیاگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

مصرف ماست از بهترین راهکارها برای دریافت کلسیم است، اما ماست‌های پروبیوتیک یا ماست‌های یونانی و انواع مشابه حاوی ترکیبات پروبیوتیک هم هستند. به‌علاوه، ماست یونانی در مقایسه با ماست‌های معمولی حدودا دو برابر پروتئین دارد. این نکته از آنجایی اهمیت پیدا می کند که 25 درصد از زنان بالای 40 سال متاسفانه پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند.

 

شیر کم‌چرباگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند که شیر نه‌تنها به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه در گروه بهترین مواد غذایی برای مبارزه با چربی‌ها نیز قرار می‌گیرد. به‌علاوه، شیرهای غنی‌شده با ویتامین D هم خود این وتیامین را وارد بدن می‌کنند و هم جذب کلسیم را به کیفیت بهتری می‌رسانند. یافته‌های تحقیقاتی زیادی تاکنون نشان داده‌اند که دریافت ویتامین D (‌به‌صورت مستمر و به اندازه مطلوب) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان‌ها را کاهش دهد. حتی تسکین کمردرد و پیشگیری از ابتلا به افسردگی را هم باید به این اثربخشی‌های مهم اضافه کنیم.

 

لوبیا

اگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

 

انواع لوبیا واقعا از بهترین مواد غذایی برای همه زنان هستند. هر فنجان لوبیای پخته‌شده می‌تواند حدودا 17 گرم فیبر غذایی به بدن برساند، درحالی که حجم قابل قبولی از پروتئین‌ها و مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم را هم برای بدن تامین می‌کند. مطالعات مختلفی تاکنون ثابت کرده‌اند که مصرف منظم و مستمر انواع لوبیا با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سرطان پستان و سرطان کولون جلوگیری می‌کند. برای بهره‌مندی از فواید لوبیا باید همه انواع لوبیا (سیاه، سفید، قرمز و…) را به‌صورت منظم مصرف کنید.

 

گوشت بدون چربی

اگر میخواهید جزو زنان سالم دنیا باشید این خوراکی ها را بخورید

گوشت بدون چربی از بهترین منابع برای دریافت آهن است، خصوصا از این نظر که آهن موجود در گوشت‌ها بهتر توسط بدن جذب می‌شود. محققان همواره استفاده از گوشت گوساله بدون چربی را به زنان توصیه کرده‌اند چون این گوشت نه‌تنها آهن مطلوبی به بدن می‌رساند، بلکه حجم زیادی از ترکیبات مهمی مانند زینک (روی) و ویتامین‌های B را هم وارد بدن می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت