اگه گلپر نمیخوری نصف عمرت بر فناست

اگه گلپر نمیخوری نصف عمرت بر فناست

اگه گلپر نمیخوری نصف عمرت بر فناست

 

خب امروز میخوام براتون از خواص گلپر بگم.و اعلام کنم اگه گلپر نوش جان نمیکنید نصف عمرتون بر فناااست.میگید چرا؟مطالعه کنید تا متوجه بشید.

 

گلپر گیاهی است معطر که می‌توان از تمام بخش‌های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد.

گلپر گیاهی گلدار، ‌علفی و چند ساله از تیره چتریان است. نام علمی گیاه گلپر، Heracleum persicum است. این گیاه بومی ایران بوده و در نواحی نمناک کوهستانی ایران و حاشیه‌های آن می‌روید.

 

گیاه گلپر از دسته گیاهان دارویی بوده که علاوه بر ارزش خوراکی که دارد در طب سنتی و صنعت داروسازی نیز از آن استفاده‌های فراوانی میشود. این گیاه دارای مواد معطر مخصوص و مرکب از صمغ‌‌های مختلف است. جوانه‌‌ها، ساقه‌‌ها و غنچه‌های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. دانه‌های خشک این گیاه معطر است که همراه با اغذیه و به عنوان ادویه مصرف عمومی‌دارد.

 

با خواص دارویی گیاه گلپر آشنا بشید:

خواص دارویی گلپر بسیار زیاد است. برای معالجه تشنج ، التهاب و بیماریهای قارچی استفاده می شود. اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که این گیاه پتانسیل کاربردهای درمانی جدیدتری را در آینده دارد/فراناز

 

از آنجا که گلپر دارای ترکیبات مفید مختلفی از قبیل آلکالوئیدها، ترپنوئیدها و تری تروپن ها است ، می تواند به سرعت تشنج را درمان کند.

 

1-گلپر و آنتی اکسیدان

استفاده از عصاره گلپر به بیمار کمک می کند استرس اکسیداتیو در افرادی که تحت آنژیوگرافی عروق کرونر قرار دارند، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. رادیکالهای آزاد به عنوان عامل اصلی بیماریهای خطرناک مختلف مانند قلب، کبد، آلزایمر، سرطان و پارکینسون در نظر گرفته می شوند. این گیاه می تواند به عنوان یک ماده برای مبارزه با رادیکال آزاد مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

2-گلپر و خاصیت ضد التهابی

گلپر خواص ضد التهابی قطعی را نشان می دهد. بنابراین برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز و نقرس مفید است. اینها التهاب مفصل استخوان است و می تواند باعث درد شدید شود. با کاهش تورم، درد در بیماران مبتلا به آرتروز و نقرس کاهش می یابد.

 

3-گلپر و خاصیت ضد درد

گلپر خاصیت ضد درد خوبی دارد و استفاده از این گیاه برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. استفاده از عصاره گیاه روی زخم ها به ضدعفونی کردن آنها و جلوگیری از شیوع عفونت کمک کرده است.

 

 

4-گلپر و درمان بیماری قارچی

یکی از بیماریهای قارچی شایع پای ورزشکاران است. این امر بیشتر در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد. همچنین اگر فرد دیابتی یا تحت معالجه سرطان باشد نیز رخ می دهد.عصاره گلهای گلپر را روی قسمت آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت تحت کنترل قرار گیرد. این می تواند پای ورزشکار را درمان کند.

 

5-گلپر و خاصیت ضد میکروبی

استفاده از ضد میکروب ها به متوقف کردن رشد میکروارگانیسم ها کمک می کند. به عنوان مثال، آنتی بیوتیک ها به متوقف کردن باکتری های رشد کمک می کنند. می توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کنید. این محلول را در مکانهایی که میکروارگانیسم ها رشد می کنند بکار ببرید.

 

 

6-گلپر و درمان تشنج

گلپر در درمان تشنج بسیار مؤثر است. این به دلیل وجود تریپن ها ، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است. یک شیشه انفوزیون ساخته شده از برگ گیاه گلپر به پایین نگه داشتن دفعات تشنج کمک می کند.

 

7-گلپر و خواص ضد دیابت

استفاده از عصاره های گیاه گلپر به کاهش مارکرها برای دیابت در بیماران کمک می کند. دو مورد از مهمترین عوامل خطر ، پرکاری گلیسیریدمی و هیپر کلسترول خون برای دیابت هستند. شایع ترین بیماری های آن آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر است. این شرایط پس از بروز دیابت در بیمار رخ می دهد. استفاده از عصاره گلپر به کاهش چشمگیر این عوامل خطر کمک می کند.

 

8-خواص دود گلپر

گلپر را معمولا همراه با اسپند دود می کنند. گلپر یک میکروب زدای قوی و طبیعی برای منزل است. گلپر دارای بوی تند و تیزیست .دقت کنید هنگام دود کردن مقدار زیادی از آن استفاده نکنید.

 اگه گلپر نمیخوری نصف عمرت بر فناست

 

*گیاه گلپر  هم مانند بسیاری از خوراکی های دیگر در صورت زیاده روی عوارضی به دنبال دارد که این عوارض عبارتند از:

عصاره این گیاه سمی است و در صورت تماس با پوست ، باعث ایجاد حساسیت به نور خورشید می شود. فرد خارش ، قرمزی ، اگزما و نیش را تجربه خواهد کرد. تعداد معدودی ممکن است دچار سوختگی درجه سوم شوند. علائم به مدت یک سال ادامه دارد. بذر گیاه گلپر گیاهان دیگر را از بین می برد. بنابراین ، هنگام کاشت آن در باغ ، باید مراقب باشید/فراناز

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث «سقط جنین» می‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت