هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

دنیای دختر بچه‌ها پر از شادی و رنگ است؛ پر از انتظار اتفاق‌های خوب و رویاپردازی‌های شیرین؛ برای همین خوب است برایشان کارهایی انجام دهید که دنیایشان را زیباتر و جذابتر کند. یکی از این کارها تزیین اتاق خوابشان با ایده‌های ساده اما خلاقانه است. در این مقاله هشت نمونه از این ایده‌ها را معرفی می‌کنیم تا بتوانید آرزوهای دخترتان را بیشتر در دسترسش قرار دهید و اتاق زیباتری برایش درست کنید.

 

ورود به دنیای بالش‌ها

استفاده از کوسن و بالش‌های فانتزی و نرم یکی از ایده‌های خوب امروزی برای دکور کردن اتاق خواب دختر بچه‌هاست. انواع مدل های جدید روبالشی فانتزی، سه بعدی و مخمل وجود دارد که حتی ساده‌ترین اتاق خواب را هم به یک اتاق زیبا و رویایی تبدیل می‌کند. کافی است به تم اتاق دخترتان توجه کنید یا کارتون و شخصیت مورد علاقه‌اش را بشناسید. تهیه چند کوسن بزرگ گرم و نرم و چیدن آن‌ها روی تخت او یا حتی گذاشتنشان در یک گوشه اتاق، هم اتاق را زیباتر می‌کند و هم دل دخترتان را به دست می‌آورد.

 

به خاطر داشته باشید اگر امکانش را دارید کوسن‌های تابستانه و زمستانه متفاوتی انتخاب کنید. بهتر است از کوسن یا بالش مخملی در فصل‌های سرد سال کمک بگیرید؛ چون احساس گرمای بیشتری منتقل می‌کند. می‌توانید در فصل‌های گرم سال سراغ جنس نخ پنبه بروید که خنکتر است و احساس خنکی را بهتر منتقل می‌کند.

 

چادر و خانه عروسکی‌های کوچک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که با انجام دادن آن می‌توانید دنیایی از شور و هیجان را به دخترتان منتقل کنید، نصب یک چادر امن در گوشه‌ای از اتاقش است. بچه‌ها عاشق این هستند که گوشه دنجی برای خودشان داشته باشند، در آن بازی کنند یا حتی پنهان شوند و رویا ببافند. نصب یک چادر بازی این امکان را به آن‌ها می‌دهد و در عین حال دکور اتاقشان را خاص و زیبا می‌کند.

 

در این میان بسیار مهم است که از امنیت چادر مطمئن شوید و به گروه سنی درج شده روی آن دقت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید سراغ رنگ‌های شاد و روشن بروید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد. در نهایت اگر امکان خرید چادر ندارید، می‌توانید با استفاده از پارچه، خودتان دست به کار تهیه چادر شوید. چادر بازی می‌تواند جای مناسبی برای چیدن عروسک‌های فرزندتان هم باشد.

 

خوابیدن در تخت رویاها

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

انواع تخت خواب یک نفره و دو نفره تاشو در بازار وجود دارد که دنیایی از تنوع را به پدر و مادرها و فرزندانشان پیشنهاد می‌دهد. مسئله مهم این است که قرار نیست تخت اتاق فرزندتان با ست سایر اتاق‌ها یا وسایل خانه هماهنگ باشد؛ بلکه قرار است هویت اتاق دخترتان هم مثل هویت خودش مستقل باشد. به همین دلیل اگر دوست دارد تختش عکس شخصیت مورد علاقه‌اش را داشته باشد، بگذارید این اتفاق بیفتد. تنها کاری که می‌توانید برای زیبایی بیشتر دکور اتاقش انجام دهید، مشاوره در مورد رنگ‌هاست. خوب است بدانید استفاده از سرویس خواب سفید حتی اگر عکس کارتونی داشته باشد، شیک بودن فضا و فانتزی بودن آن را بیشتر می‌کند و در عین حال به شما اجازه می‌دهد با خیال راحت از سایر رنگ‌ها مثل بنفش و صورتی که معمولا به عنوان رنگ‌های دخترانه شناخته می‌شوند، استفاده کنید و اتاق ساده اما زیباتری بسازید.

 

استفاده از استیکر و کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری‌های جذاب کودکانه در بازار پیدا می‌شوند که هر کدامشان قابلیت تزریق دنیایی از انرژی مثبت را به اتاق دارند. کافی است اطلاعات ضروری درباره کاغذ دیواری را به دست آورید و از امن بودن و ضد اشتعال بودن آن به خصوص برای اتاق کودک مطمئن شوید. اگر مستاجر هستید و امکان استفاده از کاغذ دیواری را ندارید، انتخاب استیکرهای بامزه دیواری برای شما مناسب خواهد بود. این استیکرها دیوار را از سادگی درمی‌آورند و فضای اتاق را شیک و زیباتر خواهند کرد.

 

نقاشی روی تن دیوارها

هیچ وقت نقاشی‌های فرزندتان، به خصوص آن‌هایی که زیباتر و رنگی‌تر از بقیه کشیده را دور نیندازید. این نقاشی‌های به ظاهر ساده و سایر کاردستی‌ها و کلاژهایی که فرزندتان درست کرده، می‌تواند با یک فریم زیبا قاب شود و بخشی از دیوار اتاق او را به نمایشگاه آثار زیبای هنری‌اش اختصاص دهد. حتی می‌توانید یک ریسمان رنگی روی دیوار نصب کنید و با استفاده از گیره‌های چوبی بامزه نقاشی‌ها را روی آن آویزان کنید. راه سومی هم وجود دارد؛ اینکه با استفاده از رنگ‌های امن و استاندارد که قابل شستشو  هستند، دیوارها را برای دخترتان نقاشی کنید یا از خودش بخواهید این کار را انجام دهد.

 

نور و رنگ را جدی بگیرید

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

یکی از نکات مهمی که باید در مورد دکور اتاق دخترتان بدانید، تاثیر نور و رنگ روی روحیه و احساسات کودک است. برای مثال آبی رنگ سردی است که احساس خواب و آرامش را بیشتر می‌کند؛ در حالی که قرمز رنگ هیجان است و ماندن در یک اتاق قرمز برای مدت طولانی می‌تواند باعث بی‌قراری و اضطراب شود. به همین دلیل بسیار مهم است که رنگ یا ترکیب رنگی را برای اتاق دخترتان انتخاب کنید که نه خیلی تند و گرم باشد و نه خیلی ملایم و سرد. در عین حال نباید اتاق او را خیلی تاریک کنید. این کار نه به نفع دکور اتاق است و نه به نفع سلامت او. سعی کنید الگوی نور اتاق از الگوی شبانه روز پیروی کند. یعنی روزها نورگیر باشد و شب‌ها بتوان تاریکش کرد.

 

هماهنگی روتختی و پرده

برای یک دکور خیلی زیبا لازم است بین سه مورد هماهنگی دیده شود؛ دو مورد اول شامل هماهنگی بین لایه داخلی لحاف روتختی و ملحفه می‌شود؛ یعنی وقتی لحاف را کنار می‌زنید، بهتر است طرح پارچه‌ای که دیده می‌شود با طرح پارچه ملحفه روی تشک هماهنگی داشته باشد.

 

نکته بعدی هماهنگی بین روتختی و پرده است؛ ممکن است خیلی از مادرهای با سلیقه خودشان پارچه‌ای را انتخاب کنند و سفارش دوخت روتختی و پرده را از همین پارچه دهند تا اتاق دخترشان جذابیت بیشتری پیدا کند. نکته مهم این است که این پارچه باید ضد حساسیت باشد و از الیاف طبیعی تهیه شده باشد تا مبادا بچه‌ها آلرژی پیدا کنند. در فصل‌های سرد سال می‎‌توانید یک پشت پرده‌ای نصب کنید تا اتاق احساس گرمای بیشتری را منتقل کند.

 

استفاده از قفسه یا شلف

قفسه‌های دیواری کوچک از دیگر ایده‌های خوب برای دکور کردن اتاق دختربچه‌ها هستند؛ این قفسه‌ها می‌توانند جایی برای قرار دادن کتاب‌های داستان باشند یا فضایی برای گذاشتن عروسک‌ها. نکته مهم این است که نباید این قفسه‌ها را بالای تخت یا میز تحریر بچه‌ها نصب کرد یا خیلی سنگینشان کرد. این موارد امنیت قفسه‌ها را پایین می‌آورند.

جدیدترین مطالب سایت