با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

با این ترفند ها برنج سالم را از برنج تقلبی تشخیص دهید

برنج اصلی و برنج تقلبی به ظاهر تفاوتی با هم ندارند اما طعم و عطر و بوی آن ها با هم متفاوت است. به گزارش فراناز همانطور که میدانید، واردات برنج تقلبی در بازار های کشور متاسفانه زیاد شده که به صورت قاچاق از کشور های دیگر به عنوان برنج مصنوعی به این جا می آید.

 

بر اساس مشاهدات انجام شده دستگاه هایی وجود دارند که قابلیت ساختن برنج پلاستیکی را داشته و با ترکیب نشاسته و پلاستیک تهیه می شود. خوردن این سری از برنج ها موجب بیماری های گوارشی زیادی در نهایت به سرطان منجر می شود. ما اخیرا به وجود این برنج ها در کشور پی برده ایم که طبق گفته اخبار باید بتوانیم نوع اصلی آن را از ساختگی او تشخیص دهیم.با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

خب بریم سراغ اصل مطلب و اینکه چجوری برنج اصل رو از برنج تقلبی تشخیص بدیم؟

کشور چین صادر کننده برنج های بدلی است که هر ساله بالغ بر دویست تن به کشور های دیگر جهان می فرستد. ولی اخیرا بیشتر کشور های مختلف قادر به ساخت شبیه برنج های اصلی هستند. این تقلب در صنایع غذایی اتفاق افتاده و برنج را نمی توان از حالت طبیعی و مصنوعی تفکیک کرد.

 

کارخانه هایی که به ساخت برنج قلابی مشغول اند ترکیبی از پلاستیک و نشاسته را در دستگاهایی به شکل برنج قالب می زنند و از عطر برنج برای جلوه بیشتر به طبیعی بودن آن درست می کنند که بسیار برای سلامتی ضرر دارد و موجب سرطان و بروز مشکل های گوارشی می شود.

با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

 

ما در این راستا مقاله ای تحت عنوان روش تشخیص برنج تقلبی می پردازیم که با عمل به کردن به این راه ها می توانید برنج اصلی را از مصنوعی شناسایی نمایید.

 

1-روش تفکیک با آب:

برنجی را در ظرفی خیس نمایید سپس تا چند روز باقی بماند اگر پس از گذشت چند روز کپک زد برنج اصل می باشد.

 

2-شناخت از روش کوبیدن در هاون:

تعدادی برنج را در هاون بریزید و بکوبید اگر کاملا خرد شدن برنج طبیعی بوده ولی چنان چه خرد نشدند و داخلش هسته زرد رنگ داشت برنج پلاستیکی و تقلبی بوده است.با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

3-سوزاندن برنج:

چنان چه به برنجی که خریدید شک دارید پلاستیکی است یا اصل، ۱ قاشق از برنج را بر روی آتش بگذارید اگر طبق مشاهدات بو پخش شد و سرعت سوخته شدنش زیاد بود. این برنج قلابی بوده و خطرناک که خیلی برای سلامتی مضر است.

 

4-روش تشخیص در آب:

یکی دیگر از روش تشخیص برنج تقلبی از اصل باید ظرفی را پر از آب نمایید و داخلش برنج بریزید، اگر مقدار برنجی که کف ظرف ماند زیاد بود برنج طبیعی است.

 

با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

 

5-تشخیص در مقابل نور خورشید:

مقداری برنج برداشته و در ظرفی درب دار ریخته و در مجاورت نور خورشید تا چند روز قرار دهید. اگر کپک زد برنج طبیعی بوده ولی چنان چه سالم ماند برنج تقلبی است.

 

6-ویژگی های برنج ایرانی و تفکیک آن از نوع خارجی:

عطر و طعم و بو برنج ایرانی بسیار مشخص است که رنگی سفید و شیری دارد که نیمه بلوری و اندازه قد کوتاهی نسبت به برنج های هندی و پاکستانی دارد که کاملا شفاف هستند. بارزترین ویژگی های آن به شرح ذیل است:با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

-یکدست بودن برنج

برنج اصیل ایرانی بسیار یکدست بوده باید مقداری از آن را در کف دست بریزید و با دقت بهشون نگاه کنید. دانه ها نباید شفاف و اندازه و رنگ بسیار روشنی داشته باشند. اگر هر یک از موارد گفته شد تغییر داشت و یک دست نبود برنج مخلوط شده است. همچنین می توانید در برابر نور خورشید آن را روی شیشه ای بگذارید و با دقت بنگرید اگر متفاوت بودند برنج ترکیب شده است.

 

-خشک بودن برنج:

برنج خوب باید کامل سفت شود و اگر خشک نباشد پوک می شود که می گویند پوک شده است. برای شناسایی خشک بودن برنج آن را در زیر دندان فشار دهید نباید به راحتی خرد یا شکسته شود. برنج کامل خشک شده در هنگام دم کردن قد کشیده و وی می کند.با این ترفند ها برنج اصلی و با کیفیت را از برنج تقلبی تشخیص دهید

-بی بند بودن برنج:

در روش تشخیص برنج ایرانی از خارجی بند نداشتن و یکپارچه بودن آن است که بدون ترک می باشد. برنج های بی کیفیت دارای بند های عرضی هستند.

 

-عطر و مزه برنج ایرانی:

همانطور که میدانید طعم و بو برنج ایرانی خاص و منحصر به فرد است که برای شناسایی می توانید کف ۲ دست خود را تعدادی برنج ریخته و بو نمایید. برخی ها از پودر عطر برنج استفاده می کنند که شما با فوت کردن برنج ها و یا مزه کردن آنها به راحتی متوجه این تفاوت میشوید.

از اینکه با فراناز همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین مطالب سایت