با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

آیا می دانستید با برقراری رابطه جنسی لاغر می شوید؟ در هنگام آمیزش جنسی بدن شروع به سوزاندن کالری می کند. رابطه جنسی با همسر یکی از گزینه های خوب برای سوزاندن کالری اضافی بدن و لاغری است.

 

در هر رابطه جنسی 30 دقیقه ای انسان بین 85 تا 100 کالری بدن خود را می سوزاند.

 

زمانی که حرف از فعالیت بدنی و ورزش می شود، ما تصور می کنیم که برای کالری سوزاندن و کاهش وزن نیاز به ورزش خاص و سنگینی داریم.

 

این در حالی است که برخی از فعالیت هایی که فکرش را هم نمی کنید می توانند کالری سوزی داشته باشند. به عنوان مثال رابطه جنسی یکی از این فعالیت ها است.

 

در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد کالری سوزی رابطه جنسی صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که هر بار نزدیکی و رابطه جنسی چه میزان کالری می سوزاند؟

 با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

 

شاید به نظر شما نام بردن از رابطه جنسی به عنوان یک فعالیت ورزشی کمی اغراق آمیز باشد، اما ما به شما خواهیم گفت که این طور نیست.

 

در واقع رابطه جنسی باعث می شود علاوه بر تحرک بدنی گاها سریع، گردش خون نیز افزایش یافته و بدن از داخل نیز جنبش داشته باشد.

 

ارتباط جنسی به مدت 30 دقیقه، در حدود 85 کالری انرژی مصرف می کند. این مقدار انرژی شاید قابل توجه نباشد اما در دراز مدت اثرات مفیدی بر سلامتی دارد.

 

این میزان مصرف کالری، تقریبا معادل پیاده روی ملایم است..با رابطه جنسی کالری بسوزانید و لاغر شوید!!به نظر می‌رسد مردان انرژی بیشتری برای فکر یا صحبت درباره امور جنسی صرف می‌‌کنند تا خود روابط زناشویی!

 

با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

 

مطالعات دانشگاه مونترال بر روی 21 زوج، اطلاعاتی ارائه می‌دهد که نتایج تازه‌ای درباره میزان سوزاندن کالری‌ها در طول رابطه جنسی مطرح می‌کند.

 

در واقع بر اساس این مطالعه که در مجله PLOS ONE چاپ شده است،‌ مشخص شد که مردان در حین رابطه جنسی به‌طور متوسط، حدود 100 کالری می‌سوزانند؛‌ در حالی که این مقدار در بین خانم‌ها به 69 کالری می‌رسد.

 

این مقدار برای رابطه جنسی نرمالی است که از معاشقه تا ارگاسم حدود 25 دقیقه طول می‌کشد، اما بعضی رابطه‌ها کم‌تر یا بیشتر هستند و ممکن است در فاصله زمانی 10 تا 57 دقیقه قرار بگیرند.

 

با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

 

در واقع هرچه مدت‌زمان رابطه جنسی بیشتر شود، کالری بیشتری سوزانده می‌شود. در این مطالعه، ضمن این‌که رابطه جنسی افراد تحت نظارت قرار داشت، از افراد خواسته شد تا حدود 30 دقیقه بر روی تردمیل بدوند، تا مقایسه‌ای بین فعالیت ورزشی و فعالیت جنسی آنان انجام شود/فراناز

 

خانم‌هایی که می‌خواهند محاسبه کنند چه مقدار کالری در رابطه جنسی می‌سوزانند، باید هر دقیقه را در 3.1 ضرب کنند، و اگر مردان می‌خواهند محاسبه کنند، باید هر دقیقه را در 4.2 ضرب کنند.

 

علاوه بر اندازه گیری کالری سوزی رابطه جنسی معیارهای دیگری نظیر دریافت انرژی، میزان تلاش و لذت نیز اندازه گیری شد.

 

همه شرکت کنندگان برای اندازه گیری کالری سوزی در ورزش، در یک جلسه تمرین استقامتی ۳۰ دقیقه بر روی تردمیل با شدت متوسط شرکت کردند.

 با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

 

نتایج نشان داد که مردان در طول ۲۴ دقیقه ورزش با این شدت حدود ۱۰۱ کالری (۴٫۲ کالری در هر دقیقه) به طور متوسط سوازنده اند. این میزان کالری سوزی در زنان ۶۹ کالری (۳٫۱ کالری در هر دقیقه) بود.

 

متوسط شدت ۶٫۰ استاندارد متس (METS) در مردان و ۵٫۶ متس در زنان، نشان دهنده شدت متوسط بود. در طول ۳۰ دقیقه ورزش با تردمیل با شدت متوسط، مردان ۲۷۶ کالری سوزانده و زنان ۲۱۳ کالری از دست دادند.

 

جالب است بدانید با وجود تفاوت بین کالری های سوزانده شده در طی ورزش بین زنان و مردان، انرژی از دست داده شده توسط رابطه جنسی در بین زنان و مردان یکسان بود.

 

اما این نتایج به چه معناست؟ پاسخ سوال این است که رابطه جنسی نمی تواند به اندازه ورزش با شدت متوسط کالری بسوزاند اما میزان کالری سوزی رابطه جنسی هنوز هم قابل توجه است و با این نتایج می توان گفت کسی نمی تواند منکر این قضیه شود.

 با برقراری رابطه جنسی لاغر شوید و کالری بسوزانید

 

به گزارش فراناز مطالعه دیگری که در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است در مورد این موضوع زیاد نظر سخاوت مندانه ای ندارد.

 

این تحقیق بیان می کند که یک مرد با وزن ۱۵۴ پوند (۷۰ کیلو گرم)، حدود ۳٫۵ کالری در هر دقیقه (۲۱۰ کالری در ساعت) در طول یک جلسه تحریک و ارضا جنسی مصرف می کند.

 

این سطح از کالری سوزی در رابطه جنسی معادل پیاده روی کردن با سرعت متوسط است.

 

منظور از پیاده روی با سرعت متوسط، پیاده روی است که فرد در آن در هر ساعت ۲٫۵ مایل راه برود.

 

مسئله دیگری که در این مطالعه بیان شده است این است که هر بار رابطه جنسی به طور متوسط ۶ دقیقه طول می کشد.

 

این موضوع با یک حساب سر انگشتی نشان می دهد که یک مرد در طول ۳۰ سال اول زندگی خود تنها ۲۱ کالری در طول هر بار مقاربت جنسی، می سوزاند.

جدیدترین مطالب سایت