چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

خب همونطور که هممون میدونیم ازدواج موفق بر پایه ی احترام متقابل است.ولی متأسفانه بسیاری از افراد، احترام به همسر خود در بین عموم را فراموش می‌کنند. آن‌ها با رفتار نامناسب خود هم شاًن خود و هم شاًن همسرشان را پایین آورده و همین امر می‌تواند زمینه ساز بسیاری از اختلافات زناشویی شود. درست است که هیچکس کامل و بی نقص نیست و حتی اگر سعی کنید همیشه به همسر خود احترام بگذارید باز ممکن است در مواردی یک حرف طعنه آمیز از دهانتان خارج شود که همسرتان را آزرده کند. در ادامه با فراناز همراه باشید تا شما جزو آن دسته از افراد نباشید.

 

چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

* شکایت را بگذارید برای منزل. هر زن و شوهر هر از گاهی اختلاف نظر دارند، هیچ کس کامل نیست و ممکن است هرکس نواقصی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که شما حق دارید از همسرتان و عیب‌های او به طور علنی شکایت کنید. شکایات خود را بین خودتان خصوصی مطرح کنید. با انتقاد آشکار از همسرتان، چهره او را بین جمع خراب خواهید کرد و باعث می‌شود احترام خود بین دیگران را از دست بدهد. اگر می‌خواهید دیگران به شریک زندگی شما احترام بگذارند، قبل از همه شما باید این کار را بکنید.

 

* شوخی های زشت و دور از شان نکنید. بین یک شوخی بی ضرر و یک شوخی آزار دهنده یک خط باریک وجود دارد. حتی اگر شوخی شما به نظر خودتان بی ضرر و صرفا خنده‌دار باشد، این بدان معنا نیست که نظر همسرتان هم همین است؛ بنابراین هرگز چیزی نگویید که احتمال می‌دهید همسرتان را شرمنده و تحقیر کند. اشکالی ندارد که با نیت و خلق خوب شوخی کنید، اما اگر متوجه شدید که شوخی شما همسرتان را ناراحت کرده است، سریعاً اشتباه خود را پذیرفته و در مقابل افرادی که آن را شنیده‌اند، از همسرتان عذرخواهی کنید.

 

*برای حریم خصوصی ارزش قائل شوید. مواردی وجود دارد که باید بین شما دو نفر باقی بماند، مانند جوک‌های خصوصی و جزئیات زندگی جنسی شما. به یاد داشته باشید که یک خانم یا یک آقای محترم مسائل مربوط به روابط نزدیک خود را در جمع مطرح نمی‌کند. اشتراک گذاری مسائل خصوصی موجب می‌شود هم همسرتان و هم افرادی را که با آن‌ها صحبت می‌کنید، خجالت زده شوند. مشکل این است که افراد مختلف ممکن است تعاریف متفاوتی در مورد حریم خصوصی داشته باشند، بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل با همسرتان در مورد مسائلی که نباید در جمع مطرح شود، صحبت کنید.

 

* وسط حرفش نپرید. بعضی از زوج‌ها آنقدر به هم نزدیک هستند و یکدیگر را به خوبی می‌شناسند که می‌توانند جملات هم را تمام کنند؛ خیلی هم خوب است، اما اینکه بتوانید جملات یکدیگر را به خاطر اینکه در یک فضای مشترک ذهنی هستید تمام کنید با پریدن بین صحبت همسرتان و قطع کردن حرف او در جمع متفاوت است. وقتی شریک زندگی شما در حال صحبت است، بگذارید صحبتش تمام شود. اگر حرفی برای گفتن دارید، صبر کنید و بعد از اتمام صحبت او، شروع به گفتن کنید.

 

* با همسرتان همان گونه رفتار کنید که می‌خواهید او با شما رفتار کند. این مهمترین قانون از قوانین واقعی روابط است. اگر می‌خواهید شریک زندگی‌تان به شما احترام بگذارد، باید یاد بگیرید که به او احترام بگذارید. اگر دوست ندارید شما را آزرده خاطر کند، او را آزار ندهید. اگر دوست ندارید به شما بخندد، به او نخندید. در واقع خیلی ساده است، وقتی در ملاء عام هستید، با قدردانی و احترامی که شایسته هر دو شماست، با همسرتان رفتار کنید.چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

 

این کارها رو انجام بدید تا یک زوج عاشق و محترم باشید:

*وقتی برای اولین بار با همسرتان وارد یک جمع می‌شوید، خودتان را به عنوان یک زوج معرفی کنید تا همه بفهمند به ازدواج خود افتخار می‌کنید.

*همسرتان را با عنوان “همسرم” معرفی کنید. این باعث می‌شود او احساس امنیت کند.

* هرگز همسر خود را در جمع ساکت نکرده یا سر او فریاد نزنید.

*در بیرون از خانه برنامه‌ها و فعالیت‌های دو نفره ترتیب دهید. این کار عشق شما را تقویت می‌کند.

* همسرتان را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. با این کار حس مسئولیت و تعهد بین‌تان تقویت می‌شود.

* از دوستان و خانواده‌تان بخواهید به همسرتان احترام بگذارند.

* در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عشقتان را ابراز کنید. این کار باعث می‌شود تردید‌ها و سوءظن‌های کوچک بین‌تان از بین برود. البته در این کار افراط نکنید!

*در جمع با همسرتان با شوخ طبعی و گرم برخورد کنید. این باعث می‌شود صمیمت شما افزایش یابد.

*در میان جمعیت حواستان به همسرتان باشد و نشان دهید که به او توجه کرده و اهمیت می‌دهید.

*در مکان‌های عمومی کنار هم نشسته و از بودن با هم لذت ببرید.

*با افرادی که می‌خواهند به صورت مجازی یا واقعی به شما نزدیک شوند، جدی برخورد کنید. وقتی شما به ازدواج خود احترام بگذارید، دیگران نیز به ازدواج و رابطه شما احترام خواهند گذاشت.

* در مراسم یا رخداد‌هایی که برای همسرتان اهمیت دارد، حاضر شوید تا نشان دهید، شما یک تیم هستید.

* در مکالمات‌تان زیاد از او نام ببرید تا به همه نشان دهید که چقدر به هم نزدیک هستید.

* قبل از پذیرش یک پیشنهاد، دعوت به یک مهمانی یا هر درخواست دیگری با همسر خود مشورت کنید. این نشان می‌دهد که شما با هم یکی هستید.

*از تعریف کردن از همسرتون در جمع قافل نشید که معجزه میکنه.

*اگر قصد دارید جمع یا مهمانی که با هم در آن هستید را ترک کنید، به همسر خود اطلاع داده و با احترام و محبت از او خداحافظی کنید.

* در جمع دست همسر خود را بگیرید و با هم احساس راحتی کنید.

* اول از همه حواستان به نیازهای همسرتان باشد.چجوری باید با همسرم تو جمع برخورد کنم؟

و کلام پایانی:

رفتار محترمانه با همسر یک اصل مهم برای داشتن رابطه‌ای عاشقانه و زندگی مشترک موفق است و رابطه فاقد احترام و رفتار مناسب دیر یا زود، علنی یا پنهانی از هم پاشیده خواهد شد. برای رسیدن به این اصل لازم است خودتان و همسرتان را یک تیم فرض کرده و برای حق و حقوق یکدیگر ارزش قائل شوید. متاسفانه برخی زوجین درک درستی از حد و حدود رابطه خود نداشته و بین دوستان و اعضای فامیل با لودگی یا با بی احترامی به همسرشان او را آزرده کرده و پایه‌های رابطه خود را متزلزل می‌کنند. در واقع این افراد فاقد خودآگاهی و دگرآگاهی هستند و نمی‌توانند درک کنند که چه چیز موجب خوشحالی و چه چیز موجب ناراحتی خودشان و همسرشان می‌شود.

 

آگاهی متقابل از نیاز‌ها و نقاط ضعف و قوت یکدیگر در یک رابطه می‌تواند از به وجود آمدن خیلی دلخوری‌ها پیشگیری کند؛ بنابراین برای خود چارچوب قرار دهید و مراقب باشید وقتی چیزی را در جمع بیان می‌کنید، از همسرتان انتقاد نکرده و در جمع به او تذکر ندهید. اگر خودآگاهی و مهارت همدلی را در خود تقویت کنید، رفتار و گفتارتان نه تنها با همسرتان که با دیگران نیز محترمانه خواهد بود.

جدیدترین مطالب سایت