برای رفع کمبود ویتامین k این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

برای رفع کمبود ویتامین k  این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

برای رفع کمبود ویتامین k این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

 

وجود ویتامین‌ها در بدن باعث رشد و بهبود عملکرد بدن می‌شوند که به متابولیسم بهتر، افزایش سطح ایمنی بدن و هضم آسان‌تر کمک می‌کنند.

 

بدن ما به طور طبیعی به چندین ویتامین اساسی و ضروری نیاز دارد. ویتامین‌هایی ازجملهA ، C ،D ، E و ویتامین‌های K و B مانند ریبوفلاوین و فولات که از مهم‌ترین نیازهای بدن هستند.

 

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان متعدد ثابت شده است که بهترین روش تامین ویتامین بدن از طریق یک رژیم غذایی متعادل با انواع غذاها سالم‌ترین و امن‌ترین روش است.

 

البته مصرف مکمل‌ها در تامین این ویتامین‌های می‌تواند مفید باشد اما باید قبل از مصرف هر نوع مکملی حتما با پزشک مشورت کنید.

 

ویتامین K یکی از ویتامین‌ها و مواد مغذی و مهم برای بدن است اگرچه کمبود ویتامین K نادر است اما اگر بدن شما دچار اختلال کمبود ویتامینK شود عملکرد بدن را دچار مشکل جدی خواهد کرد. کمبود ویتامین K ممکن منجر به خونریزی، تضعیف استخوان‌ها و خطر بروز انواع بیماری‌های قلبی شود.

 

ما در این مقاله سعی داریم تا چند مورد از مهم‌ترین و در دسترس‌ترین مواد غذایی دارای ویتامین K این ویتامین حیاتی برای سلامت بدن را به شما معرفی کنید. پس به هیچ وجه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

خواص گوشت مرغبرای رفع کمبود ویتامین k  این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

 

مرغ به عنوان دومین گوشت پر مصرف در جهان است یکی از مهم‌ترین توصیه‌های متخصصان تغذیه برای ترکیب پروتئین و مواد مغذی با کیفیت بالا برای رژیم غذایی ما است.

 

گوشت مرغ چربی کمی دارد و آن را برای مصرف هر نوع رژیم غذایی ایده‌آل می‌کند. می‌توانید مرغ را با تهیه ادویه کاری یا ادویه مخصوص مرغ و سایر چاشنی مزه‌دار کرده و در وعده‌های غذایی روزمره خود مصرف کنید. گوشت مرغ غنی از پروتئین و اسید آمینه ضروری بدن با منشاء حیوانی است. چربی کم مرغ باعث شده تا مصرف آن در اکثر رژیم‌های غذایی لاغری توصیه شود.

 

گوشت مرغ دارای ارزش غذایی و ویتامین‌هایی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، نیاسین، ویتامین K ، B ، E، C و … است. با مصرف مرغ به دلیل دارا بودن ویتامین K و A و … بدن به تولید گلبول قرمز پرداخته و با کم‌خونی مقابله خواهد کرد. علاوه بر این مصرف گوشت مرغ برای سلامت قلب و عروق، تنظیم هورمون کورتیزول، پیشگیری از سرطان و … توصیه می‌شود.

 

اسفناج خوش‌خوراکبرای رفع کمبود ویتامین k  این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

 

اسفناج (Spinacia oleracea) یک سبزی سبز برگ‌دار است که منشاء آن در ایران است. همانطور که در این مطلب به خواص اسفناج اشاره شده شده است، این گیاه ارزشمند سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است که مصرف آن برای سلامتی چشم، کاهش استرس، جلوگیری از سرطان و کاهش فشار خون بسیار مفید است. فیبر موجود در اسفناج تاثیر شگفت‌انگیزی در تقویت بدن دارد و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

 

ویتامین‌های موجود در اسفناج منبعی عالی برای تامین مواد معدنی بدن هستند. ویتامینC, A اسفناج منبع غنی آنتی‌اکسیدان است که به تقویت سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند.

 

ویتامین K1 موجود در اسفناج برای جلوگیری از لخته شدن خون برای بدن بسیار لازم و ضروری است. اگر روزانه حتی یک برگ اسفناج مصرف کنید یعنی نیمی از نیاز های بدن به ویتامین‌ها را تامین کرده‌اید.

 

همچنین آهن موجود در اسفناج یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای بدن است که به ایجاد هموگلوبین برای اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها کمک خواهد کرد. اسفناج حاوی چندین ویتامین دیگر از جمله پتاسیم ، منیزیم و ویتامین های B6 ، B9 و E نیز هست.

 

 خیار شوربرای رفع کمبود ویتامین k  این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

 

خیارشور از ترکیب خیار تازه داخل آب نمک و فلفل و سرکه تهیه می‌شود که برای مدت زمانی جهت تخمیر به صورت بسته‌بندی کنار گذاشته می‌شود.

 

خیار شور ماده غذایی فوق العاده است که برای تامین مواد مغذی بدن و بسیاری از ویتامین‌ها مفید است و به دلیل دارا بودن کالری کم آن، برای استفاده در انواع رژیم غذایی توصیه می‌شود. این ماده غذایی بی‌نظیر برای تقویت باکتری‌های مفید معده بسیار کاربردی است.

 

این خوراکی خوشمزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین انواع ویتامین‌های ضروری بدن است. ویتامین‌هایی از جمله A، C، K ، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و… .

 

برای بهره‌منده شدن از خواص خیارشور، می‌توانید دست به خرید اینترنتی خیارشور شیشه ای یا ترشی مخلوط از فروشگاه های معتبر بزنید.

 

ویتامین K برای تنظیم لخته شدن خون، حفظ سلامت استخوان‌ها، سلامت قلب و پیشگیری از سرطان بسیار مهم است. طبق مطالعات انجام شده یکی از اصلی‌ترین خواص ویتامین K پشتیبانی از عملکرد مغز است از آسیب‌های وارده به سلول‌های مغز جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

 

کلم بروکلی
برای رفع کمبود ویتامین k  این مواد غذایی را در برنامه خود قرار دهید

 

کلم بروکلی یکی از انواع سبزیجات سبز و کلم‌ها است. این گیاه به دلیل دارا بودن خواص کم‌نظیر برای سلامتی بسیار پرطرفدار است.

 

بروکلی خواص بسیاری از جمله فیبر، ویتامین‌های C، K ، آهن، پتاسیم است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که بروکلی را به صورت پخته استفاده کنید که فواید سلامتی آن دو چندان شده است.

 

ویتامین K موجود در بروکلی برای گرفتگی عضله‌های ناشی از سندرم پیش از قاعدگی زنان (pms) و دیگر دردهای قاعدگی بسیار مفید بوده است. همچنین ویتامین K موجود آن در تنظیم هورمون‌های بدن موثر بوده است.

 

گیاهان دارای برگ تیره به مقدار بیشتری ویتامین K1 دارند. تامین ویتامینK برای افراد مختلف بر اساس سن و جنس افراد متفاوت است. از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است توصیه می‌شود که آن را به همراه غذاهای حاوی چربی مصرف کنید.

 

نکته قابل توجه این است که سبزیجات گل کلم، بروکلی، کلم، شلغم همگی دارای خواصی یکسان و مشابه هستند. همچنین فیبر این گیاه در هضم سریع غذا بسیار موثر است و از ایجاد یبوست و مشکلات دستگاه گوارش و ابتلا به سرطان روده بزرگ به شدت جلوگیری می‌کند.

 

و در پایان…

همانطور که گفته شد ویتامین K که جزو یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های برای بدن است می‌تواند به ساده‌ترین روش‌ها از طریق رژیم غذایی مناسب و انتخاب بهترین‌ها به سادگی در بدن تامین شود. اهمیت این ویتامین به دلیل کنترل و درمان خونریزی‌های داخلی و خارجی، زخم معده، بیماری‌های کبد و … بسیار مهم و الزامی بوده است. با توجه به مشغله‌های زندگی روزه توصیه می‌شود تا از این ویتامین کاربردی و مهم برای پیشگیری از سنگ کلیه، پوسیدگی استخوان، دیابت و بسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر استفاده کنید. پس از لزوم این خوراکی‌های لذیذ را در سبد خوراک خانوار خود به هیچ عنوان غافل نشوید و از آنها بهره ببرید.

جدیدترین مطالب سایت