آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه‌ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات خانگی هستند که با کارهای جالب و لوس‌کردن‌های جذابشان حسابی خود را در دل صاحبانشان جا می‌کنند.

 

گربه‌ها نیز همانند سگ‌ها نژادهای مختلفی دارد که شاید آشنایی چندانی با آنها نداشته باشید و به همین خاطر در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین و شیرین‌ترین نژاد گربه در جهان پرداخته‌ایم. با فراناز همراه باشید.

 

۱- گربه اسکاتیش فولد ( Scottish Fold)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

این نژاد گربه بسیار دوست‌داشتنی و جذاب است و به این خاطر که اغلب گوش‌هایش را تا می‌کند، به آن Fold به معنی تا کردن لقب داده‌اند. چهره این نژاد گربه اغلب غمگین و گرفته است و همین باعث می‌شود ناخواسته توجه بیشتری به آن نشان دهید.

 

اسکاتیش فولد همانند قورباغه‌ها می‌نشیند و گربه بسیار باهوش و تقریبا فعالی است. این گربه ۱۱ تا ۱۴ سال عمر مفید دارد. اگر قصد نگهداری از این گربه را دارید توصیه می‌کنیم حتما گربه دیگری نیز در خانه داشته باشید تا اسکاتیش فولد تنها نماند.

 

موهای تن گربه فولد اسکاتلندی را باید هر هفته شانه بزنید تا موهای مرده از بین بروند و روغن پوست به طور برابر پخش شود. همچنین لازم است دندان‌های این حیوان خانگی را هر روز مسواک بزنید تا از بیماری‌های پریودنتال پیشگیری شود. گوشه‌ چشم‌هایش را با پنبه یا گوش‌پاک کن تمیز کنید و ترشحات اضافی را بگیرید. گوش‌هایش را هم هفته‌ای یک بار با یک تکه پنبه آغشته به سرکه سیب شست‌وشو دهید.

 

۲- گربه پرشین اگزاتیک (Exotic Persian)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

چهره این نژاد گربه پرشین مثل این است که یک چیزی محکم به صورتش برخورد کرده است. همچنین حسی از ناامیدی و بی‌اعصاب بودن را هم می‌توان در چهره‌اش دید. اما در عین حال با چشمان درشت و زیبای خود بامزه و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد.

 

سر گربه اگزاتیک پهن و در کنار آن گوش‌هایی وجود دارد که کوچک و خم شده است. بدن، پاها و دم این حیوان خانگی، کوتاه و در اندازه‌ای متوسط نسبت به سایر گربه‌هاست. این نژاد گربه در رنگ‌های مختلفی وجود دارد.

 

این گربه‌ها معمولا گربه‌هایی آرام و بی سر و صدا هستند که بیشتر دوست دارند با نگاه کردن با صاحب خود ارتباط برقرار کنند نه با صدا کردن و میو میو گفتن. هر گاه که صاحبش در جایی می‌نشیند دوست دارد برود در بغل او بنشیند. این گربه‌ها عاشق بازی کردن هستند و می‌توانند ساعت‌ها خود را با یک اسباب بازی سرگرم کنند. رفتار این گربه با بچه‌ها و حیوانات دیگر خیلی خوب است.

 

آراستن و تمیز کردن گربه اگزاتیک موکوتاه از نوع مو بلند خود یعنی گربه پرشین خیلی آسان تر است. شما باید هفته‌ای یک‌بار موهای این گربه را شانه بزنید تا موهای کوتاه او کنده نشوند و همین طور دور چشمانش را با دستمال یا پارچه خیس تمیز کنید تا چرک نکنند.

 

۳- گربه هیمالین (Himalayan)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه هیمالین واقعا زیبا و دوست داشتنی‌است. موهای پرحجم و نرم بدنش باعث شده تا خیلی آسان بتواند خود را در دل صاحبش جا کند.

 

به نژاد هیمالین هیمی هم می‌گویند. این گربه در واقع یک گربه پرشین در ظاهر گربه سیامی است؛ یعنی از آمیزش این دو نژاد گربه به وجود آمده و یک نژاد طبیعی نیست. هیمالین بسیار باهوش و مهربان است.

 

هیمالین‌ها شیرین، مطیع و آرام هستند. از نشستن روی پای صاحب خود لذت می‌برند. این گربه سر بزرگ، چشمان درشت، بینی کوتاه، بدن عضلانی و پاهای کوتاه، پهن و قوی دارد. باید هر روز موهای این گربه را شانه بزنید. هر ماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید.

 

بهتر است گربه هیمالین را با هیچ حیوان خانگی دیگری همراه نکنید. محیط‌های شلوغ مناسب این نژاد نیست.

 

۴- گربه مو کوتاه بریتانیایی (British Shorthair)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه بریتانیایی مو کوتاه، شیرین و دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد. البته کمی هم چاق و مقداری گستاخ است. این گربه در هر کجای خانه که راه بروید دنبال شما خواهد آمد. گربه مو کوتاه بریتانیایی دوست دارد در بغل شما مورد نوازش قرار بگیرد.

 

نگهداری از این گربه بسیار آسان است. هفته‌ای یک بار موهایش را شانه بزنید و دو ماه یک بار حمامش کنید. البته برای پیشگیری از بیماری‌های پریودنتال لازم است هر روز دندان‌هایش را مسواک بزنید. دو هفته یک بار ناخن‌هایش را کوتاه کنید.

 

بریتانیایی مو کوتاه، پوشش ضخیم، چشم‌های گرد بزرگ و بدن گرد دارد و خیلی شبیه یک خرس عروسکی است. پوشش بدن این گربه به رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود اما خاکستری رایج‌ترین رنگ این نژاد است.

 

۵- گربه پرشین (Persian)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه‌های پرشین با گربه‌های اگزاتیک پرشین تفاوت‌هایی دارد. پخ بودن صورت این گربه بیشتر است و مجبور هستند از داخل بشقاب غذا بخورند زیرا تخت بودن صورتشان اجازه نمی‌دهد تا از ظرف مخصوص گربه‌ها تغذیه کنند.

 

تقریبا تمامی گربه‌های پرشین زیاد می‌خوابند. به نظر می‌رسد این نژاد به خوبی می‌داند زیباست و به همین خاطر ناز کردن را دوست دارد اما اغلب اوقات دوست ندارد لمس شود. گربه پرشین یک گربه اشرافی است که نیاز به توجه بیشتری نسبت به سایر نژادهای گربه دارد. او دوست ندارد تنها بماند و حتی دنبال اعضای خانواده می‌رود تا از آنها جدا نماند.

البته محیط شلوغ هم مناسب این گربه نیست.

 

گربه‌های پرشین، معمولا وزنی بین ۳ تا ۵٫۵ کیلوگرم دارند. باید هر روز موهای گربه پرشین را شانه کنید. حداقل ماهی یک بار موهایش را کوتاه کنید. هر روز دندان‌هایش را مسواک بزنید

 

۶- مین‌کون (Maine Coon)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه مین کون می‌تواند به یک غول دوست‌داشتنی تبدیل شود. جثه این گربه به قدری زیاد است که می‌تواند به اندازه یک سگ رشد کند. به همین خاطر هم این نژاد شهرت و محبوبیت دارد.

 

خوب است بدانید وزن مین کون نر حدود ۶ تا ۸ کیلوگرم و ماده بین ۵ تا ۷ کیلوگرم است. این نژاد گربه رنگ‌های متنوعی دارند از جمله می‌توان به چند رنگی که شامل قرمز، مشکی یا سفید است، رنگ‌های موج‌دار و خطوط رنگی یا خطوط دو رنگ اشاره کرد.

 

مین کون‌ها در سن ۳ تا ۵ سالگی به حداکثر اندازه خود می‌رسند.

 

از بارزترین ویژگی‌های گربه مین کون می‌توان به بدنی عضلانی با استخوان‌بندی درشت اشاره کرد. این گربه علیرغم داشتن جثه بزرگ، بسیار مهربان است و از معاشرت با انسان‌ها لذت می‌برد و به خوبی می‌داند چگونه آن‌ها را خوشحال و مجذوب خود کند.

 

دوبار در هفته موهای گربه را شانه کنید. با اینکه مین کون گربه‌ی صبوری است اما دوست ندارد موهایش هنگام شانه زدن کشیده شود. بنابراین موهای او را به خصوص در قسمت دم و شکم به آرامی شانه بزنید.

 

۷- گربه مانچکین (Munchkin)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

این نژاد گربه برعکس مینکون‌ها بسیار کوچک است و پاهای کوتاهی دارد. این طور به نظر می‌رسد که رشدش هرگز کامل نمی‌شود. همین پاهای کوتاه، سر گرد با چشمان درشت باعث شده تا گربه مانچکین محبوبیت زیادی پیدا کند.

 

این گربه شیرین، آرام و مهربان است. بازیگوشی و تفریح را دوست دارد و فعال و باهوش نیز هست. طول عمر این نژاد ۱۲ تا ۱۵ سال است.

 

باید هر روز موهای این گربه را شانه بزنید. هر ماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید.

 

در آخر هم بگوییم که مانچکین‌ها یکی از برترین و بهترین حیوانات خانگی شناخته شده برای خانواده‌ها هستند و به خوبی و راحتی با کودکان کنار می‌آیند.

 

۸- گربه مو بلند بریتانیایی (British Longhair)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه‌های بریتیش بسیار دوست‌داشتنی و شیرین هستند. موهای بلند بدن آنها نرم است. البته به نگهداری و مراقب زیادی هم نیاز دارند. به دلیل بلند بودن موها باید هر روز آنها را شانه بزنید تا در هم گره نخورند. همچنین خوب است که ماهی یک بار قد موهایشان را کوتاه کنید. دندان‌هایشان را هر روز مسواک بزنید و ناخن‌هایشان را دو هفته یک بار کوتاه کنید.

 

این گربه با دیگر نژادهای گربه به خوبی کنار می‌آید و می‌توانید آن را به همراه دیگر حیوانات خانگی در خانه نگهداری کنید.

 

۹- گربه سیبرین (Siberian)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه‌های نژاد سیبری بسیار جذاب و شیرین هستند. موهای پرحجم و بلند چهره‌ای زیبا به این نژاد گربه بخشیده است. این گربه‌ها بشدت بغلی، فعال و بازیگوش هستند. سیبرین همچنین به آوردن اسباب‌بازی پرتاب شده علاقه زیادی دارد.

 

موهای گربه سیبرین به‌طور فصلی در بهار و پاییز می‌ریزد و در این زمان لازم است موها را بیشتر شانه بزنید. هر روز دندان‌هایش را مسواک بزنید و ناخن‌ها را دو هفته یک بار کوتاه کنید.

 

گوش ​​بزرگ، چشم تقریبا گرد و بدن قوی از مشخصات سیبرین است. خونسرد و آرام بودن دیگران او را عصبانی و دلخور می‌کند. در عوض گربه نژاد سیبری با سگ و گربه‌های دیگر سازگار است و محیط شلوغ را دوست دارد. گربه‌های سیبری آب بازی را دوست دارند.

 

۱۰- گربه رگدال (Ragdoll)

 آشنایی با بهترین و خوشگل ترین نژاد گربه در جهان + عکس

گربه‌های رگدال را می‌توان شبیه به گربه‌های سیامی دانست با این تفاوت که موهای بیشتر و پرحجمی دارد. گربه‌های سیامی دوست‌داشتنی نیستند اما رگدال‌ها شیرین و بانمک هستند.

 

راگدل همچنین گربه مطیعی است، عاشق مردم است و هر زمان که فرصت پیدا کند به بغل شما می‌آید و علاقه زیادی به باز آوردن اشیا پرتاب شده دارد.

 

موهای بدن راگدل‌کت را باید دو بار در هفته شانه بزنید. توجه داشته باشید که تغییرات فصلی و همچنین نوسانات هورمونی در گربه می‌تواند در اندازه پوشش تاثیر بگذارد. پوشش در زمستان بلند است اگر او را عقیم کنید اندازه پوشش در طول سال تغییر نمی‌کند.

 

هر چند هفته تا چند ماه یک بار لازم است او را حمام کنید. دم نژاد راگدل را بررسی کنید تا مدفوع به آن نچسبیده باشد. همچنین مراقب اضافه وزن این گربه هم باید باشید.

 

با گربه دیگر و سگ سازگار است و برای خانواده‌های داری کودک هم گزینه مناسبی است.

جدیدترین مطالب سایت