بهترین نوشیدنی های چربی سوز قوی خانگی برای شکم و پهلو

بهترین نوشیدنی های چربی سوز قوی خانگی برای شکم و پهلو

بهترین نوشیدنی های چربی سوز را بشناسید

بهره گیری از نوشیدنی هاي چربی سوز برای لاغری راحت بسیار متعارف هست و ما در این پست 5 مورد از برترین این نوشیدنی ها را به شما معرفی می‌کنیم. چربی سوزی زمانی روی می دهد که بدن شما شروع می کند به بهره گیری از چربی ذخیره شده بعنوان انرژی.

 

این رخداد زمانی روی میدهد که کالری دریافتی شما کمتر شودو یا نیازتان به انرژی افزایش یابد. اکثر انرژی مورد نیاز بدن, صرف حفظ عملکردهای اساسی آن می شود مثل تپش قلب, انرژی برای مغز, اعصاب‌ها و حرکت‌هاي دیافراگم. یک جای دیگر که بدن برای آن انرژی صرف می کند, فرایند هضم و گوارش هست. غذاها و آشامیدنی‌هایي که ما میخوریم لازم هست به مولکول‌هاي کوچکی تبدیل شوند تا بدن بتوانند جذب‌شان کند.

 

این پروسه به انرژی نیاز دارد, اما در واقع بخش بسیار کوچکی از کل انرژی سوخته شده هست. در این جا حقایقی را برای شما می گوییم که در مورد رابطه نوشیدنی‌ها و چربی سوزی مطرح هست. بهتر هست گول تبلیغاتی که وعده‌ي چربی سوزی را به شما میدهند نخورید چون همه ي‌ي انها اغراق‌آمیز و واهی میباشند.

 

چای سبز

چای سبز یکی از متداول‌ترین نوشیدنی‌هاي کارساز در چربی سوزی هست زیرا ترکیباتی دارد که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند.کافئین بعنوان یک محرک عمل میکند که متابولیسم را تحت تاثیر قرار میدهد, آنتی اکسیدان‌هاي خاصی به اسم کاتچین در چای سبز موجود هست که آن نیز روی سوخت و ساز بدن تاثیر میگذارد, اما واقعیت این هست که این تاثیر چای سبز, بسیار اندک هست.

 

همین طور در مطالعاتی که درمورد‌ي تاثیر چای سبز در کاهش وزن انجام شده از دوز بسیار بالایی از آن بهره گیری شده هست; حدود 15 فنجان در روز! کارشناسان پیشنهاد می کنند از مصرف مکمل‌هاي چای سبز امتناع کنید چون برای کبد بسیار زیان آور میباشند. چای سبز به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌ فواید زیادی برای سلامتی دارد و جدای از موضوع کاهش وزن, بسیار خوب هست که آن را به رژیم خوراکی‌تان اضافه کنید. فقط یادتان باشد گنجاندن چند فنجان چای سبز در تغذیه, قرار نیست انقلابی در کاهش وزن‌تان به پا کند

 

قهوه

قهوه هم مثل چای سبز حاوی کافئین هست که سوخت و ساز بدن را بالا میبرد, اما باز هم مثل چای سبز, تاثیرش اندک هست. نوشیدن قهوه, متابولیسم‌تان را آن قدر افزایش نمی دهد که رخداد خاصی در چربی سوزی روی دهد. نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد اما در مورد کاهش وزن, تاثیرش چشمگیر نیست. قهوه میتواند بخشی از یک رژیم خوراکی تندرست باشد, اما کاهش وزن, نتیجه‌ي ترکیبی از چند عامل هست; نه فقط آشامیدن یک نوشیدنی.

 

یک اخطار:

قهوه می تواند بسیار پُر کالری باشد, قهوه‌هاي مزه‌دار و شیرین انتخاب‌هاي عمده مناسبی نیستند. بنابراین اگر میخواهید از فواید قهوه بیشترین بهره را ببرید, آن را تیره, و با مقدار بسیار کمی خامه و شیرین کننده بنوشید.

 

نوشیدنی لیمو

ترکیب آب و لیموترش هم نوشیدنی مناسب دیگری برای چربی سوزی هست. این ایده که نوشیدن آب مزه‌دار شده با لیموترش میتواند چربی سوزی را اکثر کند به مطالعه‌اي در سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد. این پژوهش که روی موش‌ها انجام شد نشان داد که ترکیبات موجود در لیموترش توانسته بود سوخت و ساز چربی را در موش‌هایي که تغذیه‌ي پرچرب داشتند افزایش بدهد. دشوار این استنتاج این جاست که این مطالعه روی موش‌ها صورت گرفت, دوز لیموترش بسیار بسیار بالا بود و از پوست لیموترش بهره گیری شد, نه از آب لیموترش. اضافه کردن عصاره‌ي لیموترش یا سایر میوه‌ها به آب آشامیدنی‌تان می تواند ایده‌ي بسیار خوبی برای افزایش مصرف مایعات در طول روز باشد.

 

ضمنا, میتوانید مصرف ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌هاي‌تان را هم افزایش بدهید, اما صرفا نوشیدن ترکیب آب و لیموترش تاثیری روی چربی سوزی‌تان ندارد.

 

آب سردآیا نوشیدن آب سرد نسبت به نوشیدن آب ولرم, واقعا کالری سوزی را اکثر می کند؟ جواب مثبت هست, اما بسیار کم. بنا به مطلب‌اي از دانشگاه آرکانزاس, نوشیدن آب سرد به جای آب ولرم میتواند ۸ کالری اکثر بسوزاند. از جنبه‌ي متابولیسم و کاهش وزن, این مقدار قابل دقت نیست.

 

اگر نوشیدن آب سرد به شما کمک کند که مصرف مایعات خود را اکثر کنید, خوب هست. هم‌چنین بدن تان هم سریع‌تر آبرسانی میشود, مخصوصا اگر گرم‌تان شده باشد. اما افزایش چشمگیری در چربی سوزی روی نخواهد داد.

 

نوشیدنی هاي رژیمی برای چربی سوزی کارساز نیستند

این پیشنهاد که نوشیدن نوشابه‌هاي رژیمی که شیرین‌کننده‌هاي مصنوعی دارند موجب چربی سوزی می شوند درست نیست, چون بهره گیری از اینگونه آشامیدنی‌ها موجب نمی شود که بدنتان بعنوان سوخت سراغ چربی‌ها برود.

 

پس بهتر هست در دام تبلیغات مربوط به این محصولات نیفتید. کارشناسان می گویند مصرف نوشابه‌هاي رژیمی با وجود این که از نظر تکنیکی, کالری ندارند اما بخش حقوق مغز را تحت تاثیر قرار داده و باعث مصرف اکثر سایر غذاها شده و در نتیجه تاثیر منفی بر سلامت گوارش می گذراند.

جدیدترین مطالب سایت