بهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

بهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

بهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

 

برخی از نژاد های سگ ها بسیار باهوش می باشد این سگ ها را در ادارات پلیس به عنوان سگ پلیس استخدام می نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر نژادهای باهوش سگ و نژادهای برتر سگ را در سایت فراناز خواهید دید با ما همراه باشید.

 

سگ های بسیاری در جهان وحود دارد که بسیار باهوش می باشند حس بویایی این سگ ها بسیار قوی می باشد و باعث می شوند هر نوع بویی را تشخیص دهند خیلی از این سگ ها محافظان خوبی برای صاحبانشان هستند برای قرار دادن یک سگ در زمره ی نژادهای خطرناک فاکتورهای متعددی وجود دارد که هیچ توافقی بر سر آن ها نشده است. اگر چه چنین دسته بندی و قرار دادن یک سگ یا نژاد خاص در زمره ی سگ های خطرناک نوعی زیاده روی و قضاوت نادرست به شمار می آید اما باید گفت که برخی از نژادها تمایل بیشتری به نشان دادن عکس العمل های خشن و حمله به انسان دارند. از این رو می توان گفت که هیچ سگ خطرناکی وجود ندارد که بتوان با اطمینان گفت به دیگران حمله می کند. در ادامه قصد داریم شما را با نژادهایی که سابقه ی بیشتری در نشان دادن رفتارهای خشن دارند یا در موارد متعددی به انسان حمله کرده اند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

۱- Tosa Inuبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این سگ قوی و غول پیکر بین ۶۰ تا ۹۵ کیلوگرم وزن دارد و طول آن نیز بین ۶۱ تا ۸۰ سانتیمتر خواهد بود. این نژاد ابتدا برای تبدیل شدن به یک سگ مبارزه تولید شد و به دلیل خطرناک بودنش در بسیاری از کشورها قوانین محدود کننده ای در مورد نگه داشتن آن وجود دارد.

 

۲- Bandogge آمریکاییبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این سگ بسیار قوی از ترکیب نژاد پیت بول تریِر آمریکایی و مستیف ناپلی به وجود آمده است. علی رغم ظآهر عضله ایش این سگ در ابتدا برای مبارزه تولید نشده بود اما امروزه در برخی مناطق ار آن ها برای مبارزه استفاده می شود.

 

۳-Cane Corsoبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این سگ عضلانی بین ۴۵ تا ۶۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت. Cane Corso از خانواده ی Canis Pugnax است که توسط رومیان در جنگ ها مور استفاده قرار می گرفتند.

 

۴-Bull Terrierبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد به خاط سر تخم مرغی و گردشان مشهور هستند که بسیار قوی بوده و بافت های عضلانی بسیار مستحکم و متعددی دارند. اگر چه این نژاد معمولا تهاجمی نیست اما تمایل شدیدی به حمله به طعمه دارد و همین موضوع باعث شده که این نژاد در برخی از موارد به حیوانات کوچک تر از خود حمله کند.

 

۵- Ovcharka قفقازیبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد که به شپرد قفقازی نیز معروف است برای محافظت از گله های چهارپایان تولید شد. این سگ بسیار جسور، سرسخت و شجاع است. این سگ در صورتی که به خوبی آموزش داده نشود می تواند تمایلات و رفتارهای خشنی را در مورد افرادی که نمی شناسد انجام دهد و تمایل بسیار شدیدی به مقابله با خطرات دارد.

 

۶- پیت بولبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

واژه ی «پیت بول» انواع مختلفی از سگ ها را در بر می گیرد از پیت بول تریر آمریکایی تا استافوردشایر بول تریر و بولداگ آمریکایی. این سگ در ابتدا برای شکار تولید شد اما امروزه از آن به طور گسترده در مبارزه استفاده می شود. این سگ را خطرناک ترین نژاد سگ در آمریکا می شناسند.

 

۷- جرمن شپردبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد که اصلیتی آلمانی دارد بین ۳۲ تا ۴۵ کیلوگرم وزن خواهد داشت. جرمن شپرد بسیار باهوش، مطمئن، هوشیار، حساس و نترس است و به طور گسترده در نیروهای پلیس مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد اموزش این سگ ها باید بسیار دقت کرد زیرا ممکن است در مقابل خانواده یا قلمروشان بسیار حساس بوده و در صورت احساس خطر به افراد حمله کنند.

 

۸- Rottweilerبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد قدرتمند توانایی بالایی در محافظت از قلمرو خود دارد. رفتارهای خشن و تهاجمی در این نژاد نیز به دلیل آموزش نامناسب، اذیت و آزار، بی توجهی یاکمبود آموزش و آشنا نبودن با محیط صورت گیرد. در هر صورت قدرت بدنی این نژاد را نباید نادیده گرفت.

 

۹- سگ سورتمه کش آلاسکاییبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد که با سگ های هاسکی سیبری خویشاوندی نزدیکی دارد باید به صورت روزانه آموزش داده شود و همیشه در جنب و جوش باشد در غیر این صورت حوصله اش سر رفته و مشکل ساز خواهد شد. این نژاد بزرگ از سگ های خانگی را می توان برای کشیدن سورتمه یا گاری یا حتی اسکی کردن نیز به کار گرفت. از آن جایی که این نژاد به خاطر استقلال مثال زدنی خود شناخته می شوند، ممکن است آموزش دادن آن ها سخت بوده و رفتار آن ها با حیوانات کوچک تر کمی با خشونت همراه است اما یکی از بهترین نژادها برای نگهبانی هستند.

 

۱۰- هاسکیبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد که با سگ های هاسکی سیبری خویشاوندی نزدیکی دارد باید به صورت روزانه آموزش داده شود و همیشه در جنب و جوش باشد در غیر این صورت حوصله اش سر رفته و مشکل ساز خواهد شد. این نژاد بزرگ از سگ های خانگی را می توان برای کشیدن سورتمه یا گاری یا حتی اسکی کردن نیز به کار گرفت. از آن جایی که این نژاد به خاطر استقلال مثال زدنی خود شناخته می شوند، ممکن است آموزش دادن آن ها سخت بوده و رفتار آن ها با حیوانات کوچک تر کمی با خشونت همراه است اما یکی از بهترین نژادها برای نگهبانی هستند.

 

۱۰- هاسکیبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این نژاد به خاطر هوشیاری، وفاداری و هوش فراوان خود مشهور هستند به همین دلیل بهترین نژاد برای نگهبانی از خانه و املاک شخصی دیگر به شمار می آیند و تنها در صورتی که حس کنند قلمرو یا خانواده ی آن ها در خطر است حمله خواهند کرد. این نژاد ابتدا در سال ۱۸۹۰ در آلمان و توسط شخصی به نام کارل فردریش لوییس دوبرمن تولید شد به همین دلیل نام دوبرمن را به خود گرفتند. وزن این سگ بین ۳۰ تا ۴۱ کیلوگرم خواهد بود. اگر چه از این سگ معمولا در گذشته برای نگهبانی از املاک شخصی یا در مراکز پلیس استفاده می شد اما در صورت مشاهده ی افراد غریبه و دیگر سگ ها رفتارهای خشنی را از خود نشان خواهند داد. به خاطر جثه ی زیاد و قدرت بدنی شان حمله ی آن ها به افراد بسیار خطرناک خواهد بود.

 

۱۲- Chow Chowبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

با توجه به جثه ی بزرگ و ظاهر خشن آن ها، صاحبان باید توجه ویژه ای به این نژاد داشته باشند در غیر این صورت بسیار تهاجمی و خطرناک خواهند شد. این نژاد اصلیتی چینی دارد و در برابر افراد غریبه به شدت واکنش نشان می دهد و به سختی از صاحب خود دفاع خواهد کرد.

 

۱۳- دو رگه گرگیبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

همانطور که از نام آن بر می آید این نژاد سگ گرگی نیز نامیده می شود و از آمیزش بین سگ و گرگ به وجود می آید به همین دلیل ممکن است در مقایسه با گرگ ها و سگ ها شاهد رفتارهایی از وی باشیم که قابل پیش بینی نباشند.

 

۱۴- Boxerبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

اگر چه این نژاد ذاتاً خطرناک و تهاجمی نیست اما در برخی از موارد حوادث خونباری را رقم زده است. وزن این نژاد به ۲۳ تا ۳۲ کیلوگرم خواهد رسید و شخصیت پرجنب و جوش آن ها ممکن است با رفتارهای سرسختانه ی آن ها همراه باشد.

 

۱۵- Akita Inuبهترین نژاد سگ | باهوش ترین و برترین نژادهای سگ

این سگ نیز از همان دسته سگ هایی است که از مناطق کوهستانی ژاپن آمده اند که دو نوع ژاپنی و آمریکایی دارد. این نژاد قوی و مستقل بوده و خواهان تسلط کامل است. آن ها نسبت به خانواده ی خود بسیار مهربان بوده اما در صورت مشاهده افراد غریبه از قلمرو خود به سختی محافظت خواهند کرد.

 

منبع: rooziato.com

جدیدترین مطالب سایت