بهترین کرم پودر و پنکیک برای زیبایی پوست صورت

بهترین کرم پودر و پنکیک برای زیبایی پوست صورت

اگر شما هم از بین کرم پودرهای آرایشی و پنکیک ها نمی دانید که کدامیک را برای زیبایی پوست صورت انتخاب کنید این مطلب را بخوانید.

 

به گزارش فراناز این روزها مدل های مختلفی از کرم پودرهای مایع، پن استیک، پنکیک و… وجود دارد اما این که کدام نوع و رنگ کرم پودر می تواند عیوب پوست را بپوشاند، حالت ماسک مانند و مصنوعی ایجاد نکند و چهره را زیباتر از قبل نشان دهد سوالی است که خیلی از خانم ها به اشتباه از یکدیگر می پرسند؛ در ادامه مطلب می بینید که جواب این سوال برای هر پوستی متفاوت است.

 

● فون مایع

رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می دهد. این کرم ها معمولا برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع oil free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

 

● کرم پودر

این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

 

● پنکیک

این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

 

● پن استیک

این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

 

● کرم پودر مناسب پوست خشک

بعد از حمام پوست صورت شان احساس کشیدگی و خارش می کند. رنگ چهره شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوست شان دیده می شود اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوست تان را بخرید. اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوست تان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پن کیک های خشک استفاده نکنید کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت شاینی دارند چهره شما را سرزنده تر و زیباتر نشان می دهند اما اگر مشکلی در پوست تان مثل لک، اسکار و…دارید و پوشش این کرم ها را مناسب نمی بینید ابتدا پوست تان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب(سوپرا) روی پوست تان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.

 

● کرم پودر مناسب پوست چرب

برخی افراد بعد از شست وشو پوست شان خیلی زود چرب می شود و منافذ باز زیاد، کمدون و جوش های آکنه ای و برخلاف پوست های خشک ظاهری براق دارد؛ اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه ( oil free)یا (matt)نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش های بدتر آماده کنید. کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب وپن کیک های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه ازفون خشک(آکوا) روی پوست تان بزنید.

 

● تثبیت کرم پودر

خیلی از خانم ها به خصوص کسانی که پوست چرب دارند از دوام کم کرم پودر روی صورتشان گله می کنند. استفاده از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بیس این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می کند.

 

● کرم پودر مناسب پوست مخلوط

پوست مخلوط، رایج ترین نوع پوست است. قسمت Tصورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی کمدون های سرسیاه یا آکنه دیده می شود و بقیه قسمت ها خشک تر است. پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست های چرب و زمستان به پوست های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست های مخلوط است.

 

● رنگ کرم پودر

بعد از انتخاب نوع کرم پودر که با جنس پوست شما همخوانی داشته باشد انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت کرم پودر چهره شما را مانند یک ماسک مصنوعی می کند. بعضی ها به اشتباه چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست شان را انتخاب می کنند. زدن کرم پودر روشن تر از پوست چهره را پیر تر و رنگ آن را مایل به خاکستری و کرم پودر تیره تر از پوست چهره را کدر نشان می دهد. پس برای داشتن پوستی زیبا و طبیعی باید رنگ کرم پودرتان همرنگ با رنگ پوست تان باشد. تقریبا اکثر برند های معتبر آرایشی تستر دارند تا شما بتوانید راحت تر انتخاب کنید. اما یکی از رایج ترین اشتباهات خانم ها برای انتخاب رنگ کرم پودر،تست کردن آن روی پشت دست است درصورتی که اختلاف درجه زیادی بین رنگ پوست صورت با دست وجود دارد. بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب زدن مقدار کمی از آن روی قسمتی از صورت مثل روی آرواره یا فک و مقایسه آن با رنگ پوست در نور طبیعی است.

 

● کرم پودر مناسب پوست نرمال

پوست نرمال ایده آل ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می توانید استفاده کنید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالاتر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.

 

● کانسیلر

کانسیلر همانند کرم پودر در مدل های جامد و کرمی موجود است اما به دلیل این که کرم پودری که به پوست می زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر پف، تیرگی و چروک های ریز دور چشم را از بین می برد. متاسفانه بعضی از خانم ها گاهی از کانسیلری که ۱۰ درجه روشن تر از رنگ پوست شان است به دور چشم شان می زنند. درصورتی که این کار چشمان شان را ریزتر نشان می دهد و حالت مصنوعی به چهره می دهد. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان باشد. کانسیلر ها را می توانید روی خط خنده، خط اخم و همین طور لک های پوستی هم استفاده کنید.

 

● فیکساتور

پودرهای فیکساتور در رنگ های روشن تا تیره و در مدل های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می شوند.نوع دیگری از تثبیت کننده ها هستند که فقط برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است.

 

● بیس

بیس ها در دو نوع ژله ای و کرمی و در ۳ رنگ بنفش، سفید و سبز موجودند. بیس بنفش برای پوست هایی با زمینه سیاه و کدر، سبز برای پوست های سرخ و سفید برای پوست های نرمال به کار می رود. برای دوام بیشتر کرم پودرکافی است اندازه یک عدس از بیس را قبل از کرم پودر به پوست تان بزنید.

 

● چند نکته طلایی

کسانی که پوست خیلی چربی دارند می توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورت شان را پاک کنند تا چربی پوست شان متعادل شود البته این کار برای زمان هایی که می خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می شود.

 

همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوست تان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می گیرد.

 

اگر می خواهید قسمت هایی از بدن تان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.

 

بهترین کرم پودر و پنکیک برای زیبایی پوست صورت

جدیدترین مطالب سایت