بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

آریا عظیمی نژاد آهنگساز و نوازنده حرفه ای در ایران می باشد که با بسیاری از خوانندگان مطرح همکاری داشته است. آریا عظیمی‌ نژاد یکی از معروفترین آهنگ ساز ها و نوازندگان در ایران می باشد. در بسیاری از فیلم ها تیتراژ فیلم ها را ایشان ساخته است شما هم خیلی از آهنگ های فیلم های مشهور را شنیده اید که آریا عظیمی‌ نژاد آهنگ سازی کرده اند در ادامه جزئیات بیشتر و بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های شخصی آریا عظیمی‌ نژاد را در سایت فراناز خواهید دید با ما همراه باشید.

 

آریا عظیمی‌ نژاد متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۵۲ در تهران، آهنگساز و نوازنده است. به گزارش فراناز آریا عظیمی نژاد فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی است، موسیقی او را در ده ها فیلم و سریال بارها شنیده ایم، از سریال پایتخت تا دودکش و رستگاران تا فیلمی چون پارک وی و…

 بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

شروع فعالیت هنری

کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد.

 

خیلی زود توانست در جشنواره‌ های بین‌ المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد این موفقیت‌ ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید و آثار قابل توجهی را خلق کرد.

 

آثار شاخص در تلویزیون و سینما

آریا با ساخت موسیقی فیلم میم مثل مادر در سینما و او یک فرشته بود در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌ لمللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما برای فیلم‌ های چون میم مثل مادر و طلا + مس و فرزند خاک است.بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

موسیقی فیلم

ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعّالیت‌ های حرفه‌ ای او می‌ باشدف علاقه او به موسیقی فولکلوریک ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌ آوری کرده و از آنها در ساخت موسیقی فیلم تأثیر گیرد.

 

اساتید

وی نوازندگی را به طور جدی از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده و نزد اساتیدی چون محمد تاجبخش و علی اصغر زندوکیل و جلال ذوالفنون، نوازندگی آموخته است. او پس از مدتی به تنظیم و تدوین موسیقی روی آورده است.بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

همکاری در خارج از کشور

ر سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوم در جشنواره موسیقی بریتانیا را در رشته موسیقی فولکلور بین‌ المللی با تکنوازی سه تار بدست آورد، آشنائی او با جاسلین پوک آهنگساز شهیر بریتانیائی سبب همکاری او در چندین پروژه موسیقی فیلم شد. سه‌ تار، گیتار، سینتیسایزر، رباب، تنبک، دف، پیانو سازهایی است که وی بر آنها تسلط دارد.

 

ازدواج

وی ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر می باشد.بیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

طرفدار موسیقی ساده

هیچ وقت موسیقی را ساده نمی انگارم زیرا من همیشه موسیقی را در سادگى آن می پسندم. یعنی دوست دارم موسیقی دارای سادگی باشد و پیچیدگی های بیش از اندازه موسیقی مورد پسند من نیست.

 

سقف آرزوها

مهمترین هدف من این است که بتوانم خودم را در هرکاری که انجام می دهم کامل تر کنم و این بزرگترین آرزوی من هم هست. این تکامل می تواند در شکل های مختلف صورت بگیرد.

 

ممکن است کار کردن با یک ارکستر بهتر یا کار کردن در یک استودیو پیشرفته تر باشد. این موارد همگی می توانند در جهت آن تکامل باشد.

 

ناراحتی قلبی !

وی مدتی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بود برادرش در تشریح این عارضه عنوان کرد :

 

دلیل اصلی بستری‌ شدن آریا گرفتگی رگ قلب بود که این روزها خیلی‌ ها به این مشکل دچار می‌شوند. او سابقه بیماری قلبی در گذشته نداشت و این اولین‌ بار بود که چنین اتفاقی برایش رخ می‌ داد.

 

عکس آریا عظیمی‌ نژاد و مستانه مهاجربیوگرافی آریا عظیمی‌ نژاد و عکس های آریا عظیمی‌ نژاد

آلبوم ها

جادوی ایران‌ زمین نام نخستین آلبوم رسمی از آهنگ‌ های ساخته شده توسط ایشان است که در مهر ۱۳۸۱ منتشر شده است. آلبوم دوّم منتشر شده از آریا عظیمی‌نژاد، میم مثل مادر نام دارد.

 

آلبوم ساقیِ سر مست سوّمین کار او می‌ باشد در سال ۱۳۹۲ مجموعهٔ دوّم از جادوی ایران‌ زمین به صورت پخش دیجیتال برروی iTunes منتشر شد.

 

مطالعه برای ساخت موسیقی فیلم و سریال

برای ساخت موسیقی برخی از فیلم‌ها مطالعات بسیاری لازم است مثلا برای ساخت فیلم «میم مثل مادر» در ارتباط با شانیت و جایگاه مادر کتاب‌های زیادی خواندم و بسیار مطالعه کردم.

 

در واقع مطالعه می‌تواند هنر را بسط و گسترش دهد و حرفه‌ای تر کند. صرف سواد برای هنر کافی نیست بلکه اول باید یک اتفاق درونی بیافتد و جوششی باشد و بعد بوسیله مطالعه و سواد آن را ترمیم کرد.

 

صدها کار

آریا عظیمی‌ نژاد برای صد ها فیلم و سریال موسیقی ساخته است و آهنگسازی بسیاری از خوانندگان مشهور از جمله : فریدون آسرایی – محمد اصفهانی، علیرضا عصار را برعهده داشت است.

جدیدترین مطالب سایت