بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیه

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیه

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیه

 

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیهبیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیه

 

نورگل یشیلچای (به ترکی استانبولی: Nurgül Yeşilçay) (زاده ۲۶ مارس ۱۹۷۶) یکی از مشهورترین بازیگران ترک است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر در سال ۲۰۰۱ از کنسرواسیون دولتی دانشگاه آنادولو در اسکی شهیر می باشد، از تئاتر شروع کرد و با سینما و تلویزیون به شهرت رسید

این بازیگر مشهور به دلیل بازی در یک فیلم سینمایی ایرانی به نام جن زیبا از معروفیت بیشتری در ایران برخوردار است.

نورگل یشیلچای یکی از چهره‌های زیبا و سرشناس ترکیه است که به موجب حضورش در یکی از پروژه‌های ایرانی به نام جن زیبا، محصول مشترک ایران و ترکیه به کارگردانی بایرام فضلی، تا حد زیادی در ایران مورد توجه قرار گرفت و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی زندگینامه و کارهای هنری نورگل یشیلچای پرداخته ایم

در این مقاله از فراناز نگاهی داریم به زندگی هنری و شخصی “نورگل یشیلچای” بازیگر محبوب و مشهور ترکیه ای.

 

*بیوگرافی و مشخصلت ظاهری نورگل یشیلچای*

نورگل یشیلچای در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۶ در شهر افیون قره حصار ترکیه به دنیا آمد پدرش شوکر و مادرش نازگل یشیلچای هستند. جالب است بدانید یشیلچای در زبان ترکی معنای چای سبز دارد.

نورگل یشیلچای دارای قد ۱۶۵ سانتی متری و وزن ۶۲ کیلو گرمی است و مو‌های قهوه‌ای تیره و چشمانی سبز دارد.

 

*شروع فعالیت هنری+افتخارات و جوایز نورگل یشیلچای*

نورگل یشیلچای فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۰۱ با بازی در نمایشنامه هملت و اتوبوسی به نام هوس آغاز کرد. همچنین وی تجربه حضور در تئاتر خیابانی را هم دارد. اولین حضورش در تلوزیون در زمان دانشجویی و با نقش گلسوم در سریال دومین بهار رقم خورد.

نورگل از پر افتخار‌ترین بازیگران زن ترکیه است. از جمله افتخارات وی دریافت جایزه پرتقال طلایی به خاطر حضورش در فیلم وجدان بوده و ازدیگر افتخارات او می‌توان به بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم عروس موقتی در فستیوال فیلم آدانا به کارگردانی عاتف ییلمازه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم آدم وشیطان اشاره کرد.

 

 

بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیهبیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر مشهور ترکیه

 

*درباره ی تجربه سینمایی نورگل یشیلچای در ایران*

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۱۷ به مدت پنج هفته برای حضور در فیلم سینمایی جن زیبا به ایران سفر کرد. این فیلم به کارگردانی بایرام فضلی در شهر اصفهان فیلمبرداری شد. نورگل در این فیلم در نقش دلارام کنار فرهاد اصلانی به عنوان بازیگران اصلی فیلم حضور دارد.

فیلم جن زیبا محصول مشترک ایران و ترکیه است که یک شرکت ترکی به نام آلتینای، به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده در آن حضور داشت. این فیلم در اصفهان تصویر برداری شد. .

نورگل یشیلچای مردم ایران را مهمان نواز و فهمیده و در کار حرفه‌ای می‌داند. همچنین در زلزله کرمانشاه ابراز همدردی کرده و پیامی با عنوان “ایران کنارت هستیم” منتشر کرد.

 

*نورگل یشلیچای از تجربه چادر سرکردنش می‌گوید*

نورگل یشلیچای با اشاره به اینکه حضور در این نقش برای او تجربه‌ای تازه بوده است، گفت: «عادت به سرکردن چادر برایم سخت بود، اما به نسبت روزهای نخستین الان خیلی بهتر هستم در این زمینه. در اینجا همکارانم به من می‌گویند چادر خیلی به من می‌آید. خودم هم حس می‌کنم چادر به من می‌آید و زیبایی اسرار آمیزی می‌دهد، زیبایی اسرارآمیز سینمای ایران همین نیست؟

 

*جریان ازدواج و طلاق نورگل یشیلچای وحواشی پیرامون زندگی این بازیگر*

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۰۴ با بازیگر نقش مکمل خود جم اورزدر یکی دیگر از بازیگران شناخته شده ترکی سریال جزیره فرشتگان ازدواج کرد و در ماه‌های اخر بارداری اش از ادامه سریال منصرف شد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام عثمان نژات است. این ازدواج پس از گذشت شش سال در سال ۲۰۱۰ به طلاق منجر شد.

نورگل بازیگری منعطف و انتقاد پذیر به شمار می‌آید، تا جایی که در خصوص بوتاکس چهره اش گفت که خودش نیز از این کار پشیمان است و چهره قبلی اش زیباتر بود و بوتاکس چهره اش را متوقف کرد. وی شباهت زیادی به برادرش دارد وی با منتشر کردن عکسی به همراه برادرش باعث توجه هر چه بیشتر همگان به خود شد.

 

*جوایز مهم*

-بهترین بازیگر نقش مكمل زن در فیلم با اقتباس عروس – 2005

-بهترین بازیگر نقش مكمل زن در فیلم آدم و شیطان – 2008

-بهترترین بازیگر نقش مكمل زن در فیلم وجدان – جایزه پرتقال طلایی – 2008

 

مطالب داغ هفته اخیر