تاثیر ختنه بر زود انزالی و کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه

تاثیر ختنه بر زود انزالی و کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه

“تاثیر ختنه بر زود انزالی و کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه”

ختنه آلت تناسلی در مردان بسیار مهم است و باید همه پسران در سنین خردسال ختنه شوند تاثیر ختنه بر زود انزالی بسیار زیاد است و همچنین باید بدانید که حساسیت آلت تناسلی مرد بعد از ختنه کردن کاهش می یابد. ختنه، عمل جراحی کوچکی است که سابقه 5 هزار ساله دارد.

 

تاریخچه ختنه به مدت‌ها پیش و به مصر باستان برمی‌گردد. انجام ختنه فقط جنبه بهداشتی داشت اما امروزه مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان و بسیاری از مناطق دنیا پسران را ختنه می‌کنند. مسلمانان علاوه بر دلیل پزشکی، به دلایل اسلامی و مذهبی فرزند خود را ختنه می‌کنند اما سایر مذاهب و ادیان برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات پزشکی کودکان خود را ختنه می‌کنند.

 

کودکانی که ختنه می‌شوند احتمال عفونت ادراری در آنها نسبت به کودکانی كه ختنه نمی‌شوند 15 برابر کمتر است. تحقیقات نشان داده كه با انجام ختنه احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلی در سنین بالا به مراتب کمتر می‌شود. ضمن آنکه این جراحی ساده و سرپایی احتمال انتقال عفونت‌هایی که بعد از ازدواج ممکن است از طریق رابطه زناشویی ایجاد شود را کاهش می‌دهد.

 

همچنین احتمال انتقال عفونت ایدز نیز به این ترتیب کمتر می‌شود بنابراین باتوجه به اینکه عفونت ادراری در کودکان زیر 6 ماه بیشتر است، توصیه می‌شود ختنه در سنین پایین انجام شود.

 

کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه

در بسیاری از کشورها پزشکان به دلیل مزایای بهداشتی ختنه کردن را برای پسران مفید می دانند. پزشکان معتقدند که ختنه احتمال ابتلا به عفونت های منتقله از راه جنسی STIs و عفونت های دستگاه ادراری UTIs ( که در صورت عدم درمان منجر به عفونت کلیوی می شود) را کاهش می دهد.

 

ختنه کردن احتمال ابتلا به بیماری عفونی جنسی به خصوص ایدز HIV و پاپیلوما انسانی HPV، سرطان آلت تناسلی ، پارافیموز paraphimosis ( پوست ختنه گاه که به عقب کشیده شده دیگر به محل اصلی باز نمی گردد و جریان خون به آلت را قطع می کند ) ، بالانیت balanitis یا التهاب سر آلت تناسلی مردان و عفونت سر آلت تناسلی را کاهش می دهد.

 

بر اساس مطالعه ای که در آفریقا انجام شد محققین دریافتند که ختنه احتمال انتقال ویروس ایدز را تا 60% کاهش می دهد.

 

البته برخی پزشکان به دلیل دردناک بودن و احتمال عفونت بعد از ختنه، انجام آن را غیر ضروری می دانند.

 

البته ختنه نکردن از نظر بهداشتی و جمع شدن مواد بدبود زیر پوست ختنه گاه برای خیلی از افراد مشکل ساز می شود که باید حتما روزانه به بهداشت و شستشوی آن رسیدگی کنند.تاثیر ختنه بر زود انزالی و کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه

آیا ختنه باعث کاهش حساسیت آلت مرد می شود؟

برای بسیاری از مردان این سوال یک سوال میلیون دلاری است: آیا کاهش حساسیت آلت بعد از ختنه ایجاد می شود؟

 

برخی متخصصان سلامت ادعا میکنند که ختنه می تواند احساسات جسی را کاهش دهد چون با این روش هزازان پایانه عصبی انتهای آلت تناسلی حذف می شود.

 

مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد که آلت تناسلی ختنه نشده نسبت به لمس آرام حساسیت بیشتری نشان می دهد.

 

ضمن این که این پوست اضافی باعث افزایش اصطکاک و تحریک در زمان دخول می شود.

 

به گفته دکتر الکس شتینشلوپر Alex Shteynshlyuger مدیر بخش ارولوژی نیویورک، مطالعات نشان میدهد تغییری در احساس مردان بالغی که ختنه می شوند دیده نمی شود.

 

مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد این نکته را تایید کرد، میزان لذت جنسی در مردانی که ختنه شده بودند تغییری با قبل نداشت

 

چرا باید کودک را ختنه کنیم؟

دلایل مختلفی برای ختنه نوزاد وجود دارد؛ به‌طور طبیعی زیر پوستی که آلت‌تناسلی کودک را می‌پوشاند، ماده سفید رنگ و پنیری‌ شکلی که حاوی سلول‌های مرده است، تولید و جمع می‌شود. این ماده به دلیل نرم‌بودن، مانع چسبیدن پوست به سر آلت می‌شود. گاهی این ترشحات عفونی می‌شود و پوست سرآلت را نیز دچار عفونت می‌کند. در موارد نادر این عفونت مخصوصا در نوزادان و شیرخواران به عفونت کلیه‌ها می‌انجامد. پزشکان به‌طور خلاصه فواید ختنه را 5 مورد زیر میدانند:

 

1) شانس ابتلا به عفونت ادراری در اولین سال زندگی در یک نوزاد پسر ختنه‌شده حدود 1 در 1000 و در نوزادانی که ختنه نشده‌اند، 1 در 100 است.

 

2) ختنه خطر سرطان آلت تناسلی را که در مردان شایع هم نیست، کاهش می‌دهد.

 

3) خطر ابتلا به عفونت‌های قابل انتقال جنسی مانند ایدز کاهش می‌یابد و از عفونت پوست آلت پیشگیری می‌شود.

 

4) می‌توان از فیموزیس، بیماری‌ای که مردان ختنه نشده به آن مبتلا می‌شوند، پیشگیری کرد.

 

5) از سرطان دهانه رحم در همسر مردان پیشگیری می‌کند.

 

بهترین زمان برای ختنه چه زمانی است؟

زمان دقیقی برای انجام ختنه وجود ندارد اما می‌گویند اگر ختنه بعد از تولد یا در ماه‌های اول تولد انجام شود، به بیهوشی عمومی نیاز نیست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. اگر ختنه در ماه‌های اول تولد انجام نشود، علاوه بر اینکه باید کودک را بیهوش کرد، هزینه‌ای اضافه‌ای به خانواده تحمیل می‌شود و اثر بد روانی نیز روی کودک می‌گذارد. کودک (به‌خصوص از 2 تا 3 سالگی)، به حفظ آلت‌تناسلی خود حساسیت دارد و چه بسا ختنه را تنبیه پدر و مادر تصور کند و این تصور او را آزرده می‌کند.

 

این عمل می‌تواند در بیمارستان قبل از اینکه مادر و کودک ترخیص شوند انجام شود. باید توجه داشت که نوزاد هنگام ختنه سلامت کامل داشته و حداقل یک بار بعد از تولد ادرار کرده باشد و 1ساعت قبل از ختنه چیزی نخورده باشد.

 

چه مراقبت‌هایی بعد از ختنه لازم است و چه توصیه‌هایی به والدین کودک دارید؟

بعد از انجام ختنه باندی آغشته به ژل وازلین یا کرم تتراسیکلین روی سر آلت قرار داده‌ می‌شود. در بسیاری موارد، پوست در مدت 7 تا 10 روز بهبود می‌یابد. قبل از ختنه، باید به والدین اطلاعاتی در مورد مراقبت‌های بعد از ختنه داد. آنها باید بدانند که اندکی تورم و قرمزی طبیعی است. باید انتظار مشاهده کمی خون هم در پوشک داشت اما اگر بیش از یک‌چهارم پوشک نوزاد خونی بود، حتما باید پزشک را مطلع کرد.

 

12 ساعت اول بعد از این عمل پماد وازلین یا کرم تتراسیکلین باید در اطراف زخم حداقل برای 5 روز مالیده شود تا از چسبندگی آلت به پنیس جلوگیری شود. پوشک را بعد از هر بار ادرار و مدفوع تعویض کنید تا از عفونت پیشگیری شود.

 

آیا ختنه خطری هم دارد؟

عوارض ناشی از ختنه معمولا نادر است. به‌هرحال هر جراحی‌ای کمی خطر دارد و عوارضی که ممکن است رخ دهد عبارتند از: خونریزی، عفونت، آسیب به آلت یا مجرای ادراری و زخم و در موارد نادر، ممکن است نیاز باشد ختنه تکرار شود.

جدیدترین مطالب سایت