تبخال لب|درمان یک روزه تبخال

تبخال لب|درمان یک روزه تبخال

تبخال لب|درمان یک روزه تبخال

این بیماری نوعی بیماری عفونی و ویروسی می باشد اگر یک بار دچار بیماری تبخال شدید مطمئن باشید دوباره این بیماری به سراغتان خواهد آمد چون شما ناقل این بیماری ویروسی هستید و همچنان به این بیماری مبتلا خواهید شد در ادامه جزئیات بیشتر در رابطه با تبخال لب را خواهید خواند.

 

تبخال یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز نمایان می شود. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می گردد. برای تب خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می نماید.

 

گرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب خال از بین می رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

 

برای درمان خانگی و سریع تبخال می توانید یکی از روشهای زیر را انتخاب نمایید :

 

۱ – گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن که به کنترل و از بین رفتن ویروس ها کمک می کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضدویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می شود.

 

برای تهیه این عصاره کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید.

 

۲ – روغن چای

استفاده از روغن چای تأثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان دارد.

 

روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.

این روغن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال، تأثیر زیادی روی از بین رفتن تبخال دارد.

 

۳ – سیر رنده شده روی لبتان بگذارید:

یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید.

 

سیر روند گسترش تبخال را به سرعت کاهش می دهد و به اصطلاح آن را خشک می کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

 

۴ – روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود.

 

۵ – مصرف لبنیات مصرف کنید:

برای درمان تب خال، مصرف لبنیات و سیب زمینی به دلیل دارا بودن لیزین باید افزایش یابد و از خوردن شکلات، کاکائو، غلات، بادام زمینی و ژله خودداری کنید.

 

۶ – درمان های دیگر تبخال

کمپرس یخ می تواند به کاهش التهاب و ورم تب خال کمک کند، اما قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب بهبودی تب خال را به تأخیر می اندازد.

 

استفاده از کرم ضد ویروس آسیکلوویر و قرار دادن لایه نازکی از آن با استفاده از گوش پاک کن بر روی تب خال هر شش ساعت دوره تب خال را کوتاه نمی کند، اما ریزش ویروس را از روی زخم افزایش می دهد، بنابراین در بهبود آن مؤثر است.

 

۷- تبخال را دستکاری نکنید:

مراقبت نکردن و دست کاری کردن زخم ممکن است منجر به ایجاد عفونت ثانویه شود.

 

مطالب مرتبط :

درباره تبخال، وقتی که خال تب می کند

درمان سریع تبخال به روش سنتی

روشی برای درمان سریع تب‌خال

جدیدترین مطالب سایت