ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما (عکس)

در این مطلب شما را با ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما آشنا خواهیم کرد. برای افرادی که طرفدار ژانر ترس هستند این فیلم جز بهترین ها است به گزارش فراناز «آن» It , فیلم ترسناک ماورایی به کارگردانی اندی موشییتی و بر اساس رمانی از استفن کینگ محصول سال 2017 آمریکا است.

 

اقتباسی از رمان «استفن کینگ» با پیشی گرفتن از «جن گیر»، پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای جهان نام گرفت.کمپانی برادران «وارنر» اعلام کرد، فیلم «آن» که به اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «استفن کینگ» ساخته شده، با عبور از مرز فروش 500 میلیون دلار به رکورد 44 ساله و 441 میلیون دلاری فیلم «جن گیر» پایان داد و اکنون پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینماست.

 

این فیلم پیش از این با فروش 236 میلیون دلاری، رکورد فروش فیلم های ترسناک را در آمریکا نیز به خود اختصاص داده بود و در بیش از 15 کشور دیگر چون بریتانیا و استرالیا نیز رکورددار فروش فیلم های ژانر ترسناک است.

 

«سو کرول»، رئیس بازاریابی و توزیع جهانی کمپانی «وانر»اعلام کرد، فروش 500 میلیون دلاری برای هر فیلمی به دست نمی آید و این فروش برای فیلمی ترسناک تاریخ ساز است. عوامل این فیلم چیزی فراتر از یک فیلم موفق در گیشه ساخته اند و موفقیت این فیلم جهانی و دیدنی در سراسر جهان طنین انداز شده و همچنان با قدرت ادامه می دهد.

 

با این وجود باید به این نکته نیز اشاره کرد که فروش 441 میلیون دلاری «جن گیر» محصول سال 1973 بدون احتساب نرخ تورم است و در سال 2014 فروش ساخته معروف «ویلیام فردکین» با در نظر گرفتن تورم، 1.79 میلیارد دلار محاسبه شد. هم اکنون «بر بادرفته» با فروش 3.4 میلیارد دلار (با احتساب تورم)، پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما است.

 ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

 

موفقیت فیلم «آن» در گیشه موجب شده که کمپانی سازنده از ساخت قسمت دوم آن در سال 2019 خبر دهد و کارگردانیِ قسمت دوم این فیلم را نیز همچون قسمت اصلی «آندرس موچیتی» بر عهده خواهد داشت.این فیلم که درباره یک دلقک ترسناک است، بر اساس رمانی با همین نام از معروف ترین آثار «استفن کینگ» ساخته شده و داستان آن درباره هفت کودک است که در شهر کوچکی با یک قدرت ماورالطبیعه شیطانی رو به رو می شوند که در قالب یک دلقک ترسناک به نام «پنی وایز» ظاهر شده است.

 ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما

 

«استفن کینگ» خالق بیش از 200 داستان کوتاه و حدود 60 رمان در ژانرهای وحشت و خیال پردازی است. کتاب های او از دهه 1970 تاکنون 350 میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته اند. کارگردانان بزرگ با اقتباس از رمان های او فیلم های بسیاری ساخته اند. فهرست برخی از این فیلم ها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته از این قرار است:

 

«مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنک» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «1408» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».اخیرا اقتباس سینمایی «برج تاریک» این نویسنده با بازی «ادریس البا» و «متیو مک کانهی» نیز راهی سینماهای آمریکا شده است.

جدیدترین مطالب سایت