ترفندهای زیرکانه فرار از هزینه‌های رومینگ

ترفندهای زیرکانه فرار از هزینه‌های رومینگ

ترفندهای زیرکانه فرار از هزینه‌های رومینگ

حالت رومینگ موبایل در نقاط مرزی کشور احتمال فعال شدن را دارد. به گزارش فراناز مشترکان باید بدانند در نقاط مرزی همواره احتمال استفاده از شبکه‌ تلفن همراه کشورهای همسایه هنگام برقراری ارتباط وجود دارد. بنابراین هنگام سفر به شهرها و نقاط مرزی یا درصورت سکـونت در آن‏ها، از داشتن آنتـن شبکه‌ بـرروی صفحه‌ گوشی خود اطمینان پیـدا کرده و بعد مکالمه کنند تا هزینه‌های ناخواسته‌ رومینگ را متحمل نشوند.

 

ابتدای امسال از سوی یکی از اپراتورهای تلفن همراه اعلام شد که تعرفه‌ مکالمه، پیامک و اینترنت در ۶۴ اپراتور مربوط به ۴۶ کشور مهم جهان کاهش یافته و در نتیجه مکالمه‌های دریافتی، مکالمه‌های داخلی و مکالمه با ایران و همچنین پیامک‌های ارسالی شامل تخفیف شد. همچنین اعلام شد که سرویس رومینگ اینترنت همراه نسل ۴(LTE)، در شش کشور اتریش، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، سنگاپور، کره جنوبی و هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده است.

 

این اپراتور همچنین اعلام کرده بود که با انعقاد قراردادهایی به مشترکان خود در ۴۶ کشور از جمله آلمان، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، هلند، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، مجارستان، چک، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، عراق، کویت، هندوستان، بلاروس، کرواسی، صربستان، مقدونیه، یونان، عربستان، امارات، عمان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، سوئد، کانادا و… تخفیف‌های ویژه رومینگ بین الملل ارائه می‌دهد.

 

در این راستا و به این بهانه مروری داریم بر هشدارها و نکاتی درباره رومینگ که از سوی اپراتوهای تلفن به مشترکانشان ارایه میشود.

 

مشترکان باید بدانند که با فعال سازی PIN CODE سیم کارت و رمز گوشی، در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه، سوء استفاده های احتمالی به حداقل می رسد.

 

در هنگام استفاده از سرویس رومینگ به خاطر داشته باشند که هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه میگردد یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می‌شود، پس همواره باید دقایق مکالمات خود را کامل کنند.

 

بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنند تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط را متحمل نگردند. درصورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان هزینه مکالمه برای تماس گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه خواهد گردید.

 

درصورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه، اپراتورها مجاز به قطع تلفن همراه بوده و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

 

در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکین نسبت به قطع آن اقدام کنند. همچنین می توان با داشتن رمز دوم از طریق ورود به My MCI نسبت به قطع سیم کارت شخصاً اقدام کند.

 

در رابطه با جلوگیری از استفاده از رومینگ بین الملل در نقاط مرزی، به قسمت “همپوشانی” مراجعه کنند و مراقب باشند هنگام نصب اپلیکیشن های اجتماعی مانند IMO گزینه “ارسال پیامک خودکار برای مخاطبین تلفن همراه خود ” را غیر فعال کنند.

 

برای فعال شدن برنامه Face Time و I Massage در گوشی های آیفون در حالت رومینگ، پیامک فعال سازی بصورت خودکار ارسال می گردد که این پیامکها با هزینه رومینگ محاسبه می‌شود.

 

تعرفه‌های اعلام شده رومینگ، فقط برای تماس با ایران است. درصورت تماس با کشور ثالث، هزینه ها مطابق با تعرفه بین الملل کشور میزبان محاسبه می شود که از تعرفه تماس با ایران بیشتر است.

 

بسته‌های اینترنتی در هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیر فعال می شود و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده، محاسبه میشود.

 

در نقاط مرزی همواره احتمال استفاده از شبکه‌ تلفن همراه کشورهای همسایه در هنگام برقراری ارتباط وجود دارد. بنابراین هنگام مسافرت به شهرها و نقاط مرزی یا در صورت سکـونت در آن‌ها، از داشتن آنتـن شبکه‌ بـر روی صفحه‌ گوشی خود اطمینان پیـدا کرده و سپس اقدام به برقراری مکالمه کنند تا هزینه‌های ناخواسته‌ رومینگ را متحمل نشوند. صرف نظر از مسافرت یا عدم مسافرت به خارج از مرزهای کشور، چنانچه برای برقراری مکالمه از سـرویس رومینگ بین‌ الملل استفاده کنید، هزینه آن مطابق با تعرفه ‌های اعلام شده ی‌ رومینگ بین‌ الملل محاسبه خواهد شد.

 

با توجه به پرداخت هزینه مکالمات رومینگ به اپراتور طرف مقابل خارجی، این هزینه از مشترک دریافت شده و مسؤولیت پرداخت آن به هر میزان بر عهده مشترک است. برای اطمینان می توانید شبکه همراه اول را به روش دستی جستجو کنید.

 

به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه بالا برای مکالمات خارج از کشور، لطفاً ضمن دقت در شماره‌گیری با پیش‌شماره‌های ۰۰ بین‌الملل، از نصب نرم‌افزارهای غیرمعتبر و یا از منابع ناشناس خودداری کرده و در زمان نصب نرم‌افزار به دسترسی‌های درخواست‌شده توسط نرم‌افزار دقت کنند.

 

سیم‌کارت مشترک ممکن است توسط بدافزارها هک و از طریق آن با خارج از کشور تماس گرفته شود؛ با دانلود مطمئن نرم افزارها و برنامه های مورد نیاز از فروشگاه‌های امن و معتبر و استفاده از آنتی ویروس به‌روز شده، از این گونه تهدیدات جلوگیری کنند.

جدیدترین مطالب سایت