ترفند جلوگیری از داغ شدن موبایل های هوشمند

ترفند جلوگیری از داغ شدن موبایل های هوشمند

برخی اسمارت فون ها با چند دقیقه کار کردن مثل گوله آتش می شوند و بعضی افراد حساس با فوت کردن به گوشی سعی می کنند دمای آن را کاهش دهند. در این مقاله از سایت فراناز ترفندهایی برای جلوگیری از داغ شدن موبایل های هوشمند را به شما آموزش می دهیم تا دیگر نخواهید فوت های خود را برای خنک کردن گوشی هدر بدهید.

 

اگر تلفن همراه شما هم بدون هیچ دلیلی به یکباره داغ می شود پیشنهاد می کنیم این گزارش را تا انتها بخوانید.
فکر کنید وقتی با تلفن همراهتان در حال صحبت هستید به یکباره گوشی در دست هایتان داغ می شود . باید بگوییم تلفن همراه شما به درجه نامطلوب و خطرناکی از دما رسیده است که باید راه چاره ای برای آن اندیشید.

 

گاهی هم شاید پیش بیاید که به دلیل داغ شدن بیش از حد یا Overheating تلفن همراه شما تا زمان معینی که سرد شود، خاموش شود یا قطعه ای از بین برود. حال در ادامه به شما می گوییم چطور علت های داغ شدن تلفن همراهتان چیست و چطور می توانید از آن جلوگیری کنید.

 

دوربین تلفن همراه
یکی از تلفن هایی که اتفاقا با این قضیه دست و پنجه نرم می کند، Sony Xperia Z5 است که گاهی پس از چند دقیقه ضبط با دوربین جلو، آورهیت می شود. گاهی هم این قضیه به حدی خطرناک می شود که اخطاری هم بر روی آن نیز به نمایش در می آید. به نوشته یکی از سایت های انگلیسی زبان که به این مشکل پرداخته، علت این داغ کردن هم چندان عجیب نیست؛ چون علاوه بر بسته بودن کامل قاب دور تلفن، در نور شدید هم قرار داشته و پیوستگی این عوامل همراه با نور صفحه زیاد و بازی های رایج می توانند موجب خاموش شدن یا آسیب جدی به تلفن همراه شوند.

 

ویروس ها
بدافزارها نیز جزء عناصری هستند که می توانند به حرارت خطرناک منجر شوند، البته هکر ها مایل به آسیب زساندن به شما نیستند، بلکه می خواهند داده های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی تان داغ می کند، پیش از هرچیز باید چک کنید برنامه های تان یا مستقیما از Google Play نصب شده باشند و یا از آن هایی که نصب کرده اید کاملا مطمئن باشید.

 

ترفند جلوگیری از داغ شدن موبایل های هوشمند

بدافزارها یکی از دلایل افزایش حرارت تلفن همراه است

 

کیس های بسته و ضخیم
یکی از بزرگترین اشتباهات ما استفاده از کیس هایی بسته و ضخیم می باشد.تقریبا هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله ای را به صورت اکید به وجود می آورد؛ اساس کار پلاستیک اینست، گرما در داخل، سرما در بیرون.

 

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از قاب هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصا در روز های گرم از آن ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!

 

باتری و کابل شارژر !

 

ترفند جلوگیری از داغ شدن موبایل های هوشمند

 

اگر تلفن تقریبا قدیمی دارید که چندین بار OverCharge (به معنای شارژ حتی بیش از حد نیاز) شده است مطمئنا با این مسائل مواجه شده اید. کما این که متخصصان توصیه می کنند تا اصولا شارژ باتری را در بازه ۸۰-۹۰% نگه دارید تا به سلامت تلفن و باتری تان افزوده شود.

 

پس از بررسی و شاید هم تعویض باتری، زمان به بررسی شارژر می رسد. هنگام شارژ تلفن ها نباید داغ شوند (البته کمی گرما طبیعی است، اما نه آن قدر که باعث بروز مشکل شود). اگر میزان گرما از حدی فراتر رفت، مطمئن باشید باتری شما نیز رو به تخریب است و ممکن است سلامتی شما را نیز تحت الشعاع قرار دهد ، پس سریعا از یک شارژر دیگر ترجیحا فابریک استفاده نمایید.

 

Wi-Fi عاملی موذی و خطرناک!
همه ما گاهی فراموش می کنیم هنگام شارژ وای فای را خاموش کنیم. البته این ایده شما صحیح است، اما علت اصلی در جایی دیگر ریشه دارد، برنامه های باز مانده ای که هم با اینترنت و هم CPU کار می کنند.

 

تهیه و تنظیم : سایت فراناز

جدیدترین مطالب سایت