ترفندهای زیرکانه گرفتن معافیت کفالت سربازی

ترفندهای زیرکانه گرفتن معافیت کفالت سربازی

ترفندهای زیرکانه گرفتن معافیت کفالت سربازی

بزرگترین سد جلوی جوانان امر سربازی است که سرعت پیشرفت بسیاری از جوانان را کُند می کند.

 

سربازی برای آقایان در ایران یک امر بسیار مهم و جدی می باشد که اگر سربازی نروند شرکتی نمی تواند آنها را استخدام نماید و بیکار می مانند ما در این مقاله به بررسی شروط و روش های اخذ معافیت کفالت سربازی خواهیم پرداخت اگر آقایانی که دوست دارند از معافیت سربازی استفاده نمایند و کارت معافیت بگیرند در ادامه با ما همراه باشند.

 

یکی از بیشترین سوالاتی که در مورد معافیت‌های سربازی مطرح می‌شود، شرایط بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت است.

 

شرایط بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت
براساس قانون سربازی ، شرط اصلی برای بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت رسیدن به سن 18 سال تمام و نداشتن غیبت است و پس از آن نیز فرد متقاضی باید یگانه و تنها مراقب بالای 18 سال کفیل خود باشد، یعنی فرد متقاضی کفالت باید تنها فرد ذکور پسر، برادر یا نوه بالای 18 سال برای خانواده باشد.

 

منظور از نداشتن غیبت نیز این است که تمامی افراد ذکور که به سن 18 سال می‌رسند ‌باید وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را روشن کنند و در صورت عدم معرفی یا عدم حضور در زمان‌هایی که وظیفه عمومی تعیین می‌کند فرد وارد غیبت می‌شود.

 

همچنین افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده یا در دوره متوسطه فارغ التحصیل شده‌اند باید پس از رسیدن به 18سالگی تمام، ظرف شش ماه خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند به عنوان مثال اگر فرد ذکوری با تاریخ تولد 1373/5/20 درسال 90 وقبل از آن در مقطع سوم راهنمایی ترک تحصیل کرده چنانچه ظرف مدت 6 ماه از تاریخ 1391/5/20 (ماه 18 سالگی تمام فرد) تا تاریخ 1391/11/20 خود را معرفی نکند وارد غیبت شده و به عنوان مشمول غایب تلقی می‌شود.

 

در حین تحصیل نیز می‌توان درخواست معافیت کفالت کرد و فرد مشمول با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر، رسیدگی به ادعای کفالتش انجام خواهد شد.

 

وجود برادر بیمار بالای 18 سال برای معافیت کفالت اگر چنانچه به تشخیص شورای پزشکی برادر بیمار قادر به سرپرستی و نگهداری مکفول نباشد مانع نبوده و در آن صورت تنها فرزند ذکور سالم بالای 18 سال می‌تواند درخواست معافیت کفالت کند.

 

منظور از مکفول نیز فردی است مشمول که برای سرپرستی و نگهداری وی از خدمت دوره ضرورت معاف می شود و پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، برادر، همسر و فرزند جزو افرادی هستند که می‌توان کفیل آنها شد.

جدیدترین مطالب سایت