ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

 

خیلی وقت ها ،حتی برای خود من هم پیش آمده که به صورت اتفاقی غذایم شور شده ولی نمیدانستم برای رفعش باید چه کنم.یا غذا را میریختم یا مقدار زیادی از آب مفید غذارا عوض میکردم.اما با این ترفند ها نجات پیدا کردم.

می دانید که شور شدن غذا به معنی این است که نمک مصرفی بیش از اندازه در غذا استفاده شده است و خوردن آن را کمی دشوارتر کرده است ولی باید بدانید که برای برطرف کردن این مشکل راه های زیادی وجود دارد.با فراناز همراه باشید تا از این ترفند ها بهره ببرید.

 

1- سیب‌ زمینی و معجزه …

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

اول یک سیب‌ زمینی را پوست بگیرید و به دو قسمت تقسیم کنید و داخل غذای در حال جوش بیندازید. سیب‌ زمینی نمک را جذب می کند، پس از پخت سیب زمینی را از غذا خارج کنید.

 

2-استفاده از نان

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

برای رفع شوری غذای پخته شده می توانید بعد از تمام شدن پخت غذا مقداری نان به آن اضافه کنید و بعد از اینکه شوری غذا را جذب کرد آن را از غذا خارج کنید. بهتر است از نان خشک استفاده کنید که آب بیشتری از غذا به خود جذب کند.

 

 

3- بالا بردن حجم غذا

چنانچه از مواد اولیه غذای خود باقی مانده است می توانید با اضافه کردن آن به غذا مخصوصاً اگر داخل آن از هویج یا سیب زمینی استفاده شده باشد شوری غذا را تا حدود زیادی برطرف کنید. در مورد برطرف کردن شوری غذاهایی همچون سوپ با استفاده از رشته و ماکارونی به راحتی می توانید شور بودن آنها را برطرف کنید و شاید خوشمزه تر هم شوند.

“در غذاهایی مانند نیمرو و املت و … تعداد تخم مرغ ها را زیاد کنید.”

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

 

4- قند

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

یک حبه قند را داخل قاشقی بگذارید. قاشق را آرام در قابلمه غذای مایع طوری بگذارید که قند در غذا حل نشود. پس از چند لحظه قاشق و قند را بردارید.

 

5-باید مقداری از آب شور غذا را دور بریزید

بسته به نوع غذایی که می پزید، می توانید از روش های مختلفی برای از بین بردن شوری غذا استفاده کنید.

اما اگر غذایی که پخته اید حاوی آب است مانند سوپ، آبگوشت، آش و یا حتی انواع خورش ها می توانید مقداری از آب آن را دور ریخته و بر حسب نوع غذا، مقداری آب و یا شیر به آن اضافه کنید. در این صورت مقداری از آب شور با آب شیرین جایگزین شده و از شوری غذا کم خواهد شد.

 

 

چه زمان برنج شور میشود؟

شور شدن برنج در 3 مرحله اتفاق می افتد :

1- اگر قبل از آبکش کردن متوجه شدید :

یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و داخل قابلمه برنج در حال جوش بیندازد.

 

2- اگر زمان آب کشی متوجه شدید :

می تواند آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید تا نمک برنج به حد مورد نظرتان برسد.

 

3- اگر بعد از آب کشی متوجه شوری شدید :

باید خورشت تان را بی نمک بپزید تا در کنار هم شوری آن کمتر شود. چون راهی ندارید.

 

 

6-استفاده از میوه

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

برای بعضی غذاها مانند خوراک گوشت و سبزی ها می توانید از میوه ها برای کاهش طعم شوری غذا کمک بگیرید. به طور مثال، چند تکه سیب یا آناناس انتخاب خوبی خواهد بود.

 

7-استفاده از قاشق نقره

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

روش جالب دیگری که اصلا امتحان نکرده اید استفاده از قاشق نقره است. به این صورت که با استفاده کردن از قاشق نقره در حین طبخ غذا می توانید از شوری آن بکاهید.

 

8-از بین بردن شوری غذا با استفاده از دما

دما بر روی طعم غذا تاثیر زیادی دارد. شوری غذای سرد بیشتر مشخص است بنابراین اگر غذا را گرم سرو کنید شوری آن کمتر حس می شود.

 

9-شستن مواد غذایی و سبزیجات شور شده

ممکن است مواد غذایی و یا سبزیجاتی که در حال جوشیدن درون دیگ آب جوش هستند، با این که مدت زمان زیادی از پخت آن ها نگذشته باشد، شور شوند.

در این صورت بهترین راه این است که آن ها را از ظرف خارج کرده و با گرفتن زیر آب شیر، نمک اضافی آن ها را بشویید.

فقط دقت کنید این کار می تواند باعث آسیب زدن به بافت سبزی بخار دیده، پخته و سرخ شده شود. اما بعضی وقت ها تنها راه چاره و رهایی از شوری، شستن آن است که در این صورت می توانید از این ترفند استفاده کنید.

 

10-از بین بردن شوری غذا با استفاده از خامه

اگر سبزیهای بخارپز شما شور شده اند، می توانید آنها را در مقداری مخلوط آب جوش و خامه بریزید تا کمی از نمکشان کم شود. البته می توانید آنها را با خامه هم سرو کنید، گرچه کمی کالری غذا را بیشتر می کنند.

 

11-خوردن غذا با ترشی

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

اگر با هیچ یک از روش های گفته شده نمی توانید شوری غذا را کم کنید و یا فرصت کافی برای انجام مراحل گفته شده ندارید، توصیه ما به شما این است که غذا را به همراه ترشی سرو کنید.

چراکه خوردن ترشی به همراه غذا باعث می‌شود طعم آن خیلی حس نشده و شور بودن غذا برای کسی آشکار نشود.طعم ترش ترشی و هم چنین سرکه موجود در آن به نوعی طعم غالب است که به شما کمک می کند در این شرایط دست و پای خود را گم نکرده و در بهترین حالت مهمانی خود را برگزار کنید.

 

 

ترفند هایی برای اینکه اصلا امکان شور شدن غذا وجود نداشته باشد:

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

1-استفاده از نمک دانه درشت

بهتر است از نمک دانه درشت استفاده کنید تا غذایتان شور نشود زیرا نمک های معمولی به خاطر ریز بودنشان با کمی حرکت دادن نمکدان به مقدار بیشتری در غذا ریخته می شود و باعث شوری غذا می شود.

 

2-اضافه کردن مرحله ای نمک برای پیشگیری شوری غذا

 ترفند های طلایی برای از بین بردن شوری غذا

 

بهتر است که نمک را در چند مرحله به غذا اضافه کنید تا با هر بار چک کردن شوری و کم بودن نمک مشخص شود در آخر قبل از اینکه غذا را بکشید آن را مزه کنید.

 

3-حواستان به بخار شدن آب باشد

غذاهای آبکی مثل انواع آش ها و خورشت ها مقداری از آبی را که اضافه کرده اید در ابتدا از دست می دهند پس بهتر است نمک را در مراحل آخر به آنها اضافه کنیم.

 

نکته:

غذاهایی که آب آن ها کم می شوند مانند خورش ها، سوپ و آش و آبگوشت و… را کم نمک تر بگیرید. زیرا بعد از جوشیدن و بخار شدن آب آن ها با نمک تر می شوند. بنابراین بهتر است که در مراحل آخر پخت نمک را به آنها اضافه کنید.

جدیدترین مطالب سایت