با این ترفندها پوست صاف مثل آینه داشته باشید

با این ترفندها پوست صاف مثل آینه داشته باشید

با این ترفندها پوست صاف مثل آینه داشته باشید

خب خانومای زیبا همونطور که میدونید زیبایی پوست یکی از عوامل مهم زیبایی چهرهمحسوب میشه. واسه همین داشتن پوستی سالم برای هر فردی ضروری است. شما برای اینکه پوستی سالم و شفاف و مثل آینه داشته باشید میتونید از روش های مختلفی استفاده کنید. بنابراین در ادامه این مطلب در فراناز با ما همراه باشید.

 

حتما تاکنون در شبکه های اجتماعی یا کتاب ها مطالب زیادی برای زیبایی و سلامت پوست مطالعه کرده ایدو یا با خودتان اندیشیده اید که هیچ کدام از آنها درست نیست.ولی این مطلب با مطالب دیگران تفاوت زیادی دارد.

 

ترفندهایی برایداشتن پوستی صاف

به گزارش فراناز بهترین متخصصان پوست دنیا، از بهترین شیوه های مراقبت از پوست گفته اند تا یک بار تا اخر عمر زیباشوید و زیبا بمانید.

 

بهانه‌تراشی‌های همیشگی ما دلیل خوبی برای مراقبت نکردن از سر وشکل‌مان نیست؛ آن هم عضو حساس و مهمی مانند پوستکه درصد بالایی از زیبایی و جوانی ما به آن وابسته است.

 

نکات ریز اما ضروری که تا امروز از کنار آنها ساده می گذشتید تبدیل به اتفاق های بزرگی می شوندکه جبران کردنش به این سادگی ها نیست.رد پیری و چین و چروک هایی که هر روز به تعداد آنهاافزوده می شود نتیجه عادت های بد ما در روش مراقبتی مان است.نکات زیر را تا تبدیل شدن به عادت، روزی چند بار بلند بلند برای خودتان بخوانید.

 

در ابتدا به سراغ متخصص پوست بروید

برای شروع داشتن یک متخصص پوست بسیار به نفع شماست.به این ترتیب، می‌توانید یک برنامه درمانی قابل اطمینان که به‌طور خاص برای شما طراحی شده، داشته باشید.معاینه منظم به متخصص پوست‌تان کمک می‌کند تا تغییرات پوست شما را پیگیری کند؛ پس برنامه‌تان می‌تواند مثل پوست‌تان تغییرکند.دانستن نیازهای منطبق با جنس پوست‌تان (ترکیب، حساس، خشک، چرب) نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند چرا که هرنوع پوست نیاز به انواع متفاوتی از مواد پاک‌کننده، سرم، مرطوب‌کننده‌ و درمان دارد، پس با پرسیدن نیازهای اساسی ازمتخصص پوست‌تان چند سال آزمون و خطا برای خودتان کنار بگذارید تا بدانید چه محصولاتی برای شما مناسب است.

 

روزی دوبار از این کرم مخصوص استفاده کنید

در قدم دوم باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید.پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد.پس مراقبت از آن از نان شب برای‌تان واجب‌تر است.برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونیمانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید.صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب‌کننده ضمن از بین بردن خشکی ودر پی آن چین و چروک‌ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

 

حتما حتما حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند.برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود استفاده کنید.باور کنید کرم‌پودرهایی که مصرف می‌کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند.پس همیشه پیش از هر کاری روی صورت‌تان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.پوست‌های تحریک‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه‌هایتشدیدکننده با کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.

 

حتی الامکان از سرم های آبرسان استفاده کنید

باید از دهه ۲۰ زندگی‌تان دنبال محصولات ضدپیری باشید.درست از همان زمان همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید پوست‌تان زیبا نیست، وقت اقدامات پیشگیرانه است.اگر تا به امروز سرمی برای مراقبت از پوست خود انتخاب نکرده‌اید، به‌طور جدی چیزی را از دست نداده‌اید امامی‌توانید مطمئن باشید که دوز بالایی از مواد و عوامل فعال پیرکننده پوست به سرعت برق و باد جذب پوست‌تانمی‌شوند.استفاده از سرم‌هایی با قدرت ضد پیری، آبرسان و روشن‌کننده تمام نیازهای پوست‌تان را برطرف خواهد کرد.البته فراموش نکنید که باید محصولاتی را بخرید که برای نوع پوست شما باشد.

 

حتما پوستتان را قبل از خواب پاکسازی کنید

پوست شما همیشه باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطحپوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می‌تواند برای پوست‌های حساس زیاد باشد).پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای پوست‌های حساس فرموله شده اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایشیا آلودگی باقی مانده به مالش‌های سخت نیاز داشته باشید.فراموش نکنید که بعد از شست‌وشو یا استفاده از پاک‌کننده‌ها پوست‌تان را سریع مرطوب کنید.با این ترفندها پوست صاف مثل آینه داشته باشید

 

در ادامه شما میتوانید یکسری راهکار ها و ترفند های خانگی را به کار ببرید تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید:

خب ما میدونیم که همه خانم ها زیبایی را دوست دارند و بیشتر آن ها ترجیح می دهند به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند نه به کمک لوازم آرایشی های جور واجور.

 

برای اینکار لازم نیست حتما به دنبال محصولات آرایشی گران قیمت مثل ضدچروک ، ضد لک یا جوان کننده  باشید، چون که با چند ترفند ساده در خانه نیز تا حدی می توان به این خواسته دست پیدا کرد. در ادامه ۱۰ نمونه از کاربردی ترین و ساده ترین ترفندها را ذکر کرده ایم. همراهمان باشید.

 

۱- آب نمک و کاهش ورم و پف صورت

مقدار زیادی نمک را در آب حل کنید. حوله را درون این محلول خیس کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

 

۲- روغن و مسواک برای برجسته کردن لب ها

مقداری روغن آرایشی، همانند روغن هلو، بادام یا روغن مخصوص لب را روی لب های خود بمالید. سپس با استفاده از یک مسواک نرم به مدت یک دقیقه لب های خود را ماساژ دهید.

 

۳- خواص روغن زیتون برای شفاف سازی و مرطوب کردن پوست

برای اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشید ابتدا صورت خود را بخور دهید، سپس روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت ۷ دقیقه ماساژ دهید. برای این نتیجه بهتری حاصل شود، هر ۴ تا ۵ روز یک بار این کار را تکرار کنید.

 

۴-  عسل و از بین بردن التهاب صورت و آکنه

اگر پیش از رفتن به مهمانی یا یک مراسم مهم صورتتان جوش زد، می توانید خیلی سریع از دست آن ها خلاص شوید. به این صورت که مقداری عسل روی پوست خود گذاشته و ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سپس به آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. این کار موجب خوابیدن التهاب جوش شده و باعث می شود کمتر دیده شود.

 

۵-  قطره چشمی و کاهش ورم صورت و جوش ها

برای کاهش التهاب جوش صورت یا ورم آن، می توانید روی یک پد پنبه ای و تمیز، قطره چشم ریخته و آن را کاملا خیس کنید. سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فریزر بگذارید. پی از این مرحله، پد را روی قسمتی که دچار ورم شده بگذارید تا پف آن تا حد زیادی از بین برود.

 

*خب شاید برای خیلی هاتون سوال باشه که چرا بازیگرا و سلبریتی های ایرانی و خارجی خصوصا زنان کره ای پوستشون انقدر صاف و یه دسته…ما در ادامه این مطلب جواب این سوال رو به شما میدیم.

 

پاکسازی پوست

پیش از هر کاری باید پوست صورت را کاملا تمیز کنید. کره ای ها از پاک کننده های روغنی استفاده می کنند، زیرا قدرت پاک کنندگی این مواد بسیار بالاست. البته روغن پاک کننده حاوی آنزیم و ویتامین B نیز برای تمیز کردن صورت – از چرک و آلودگی و کرم و ضد آفتاب – بسیار مناسب است.

 

 پاکسازی دوباره

پاکسازی صورت در روش اول ممکن است نتواند پوست تان را کاملا از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب پاک کند، بنابراین یک بار دیگر صورت تان را تمیز کنید اما این بار از پاک کننده های حاوی آب استفاده کنید. این روشی است که کره ای ها به کار می برند. پوست پس از این که کاملا تمیز شد، می تواند هر چه که به آن می زنید، به سرعت به خود جذب کند.

 

لایه برداری

لایه برداری، کاری است که در دنیای غرب چندان معمول نمی باشد اما در روش های مراقبت از پوست به سبک کره بسیار مهم است. لایه برداری می تواند سلول های مرده پوست را برداشته و دیگر سلول های پوست را فعال کند و مواد ترمیم کننده پوست بهتر در منافذ نفوذ کنند.

 

استفاده از تونر پوست

اگر چه بیشتر ما، تونر را به عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوست نمی دانیم اما تونر برای مردم کره بسیار مهم است. این محصول به حفظ تعادل پوست و PH آن کمک کرده و برای پوست، مواد مرطوب کننده فراهم می کند و آن را صاف و نرم می کند. از تونر با کیفیت استفاده کنید تا فرآیند پاکسازی پوست و صاف کردن آن را به خوبی انجام دهد.

 

اسانس

اسانس، شاید مرموزترین بخش مراقبت روزمره پوست کره ای هاست. این اسانس، تونر و یا مرطوب کننده نیست اما پوست را به خوبی آبرسانی می کند. اسانس های مورد استفاده کره ای ها معمولا از فرمول های سبکی آماده می شوند. این اسانس ها معمولا نوعی مایع مغذی هستند که با استفاده از یک اسپری روی صورت و گردن زده می شوند و با این کار پوست سفت و روشن می شود.

 

استفاده از تقویت کننده ها

تزریق ها، سرم ها و هر تقویت کننده دیگری که فرمولاسیون مناسبی برای درمان پوست های خاص باشد، چیزی است که کره ای ها به آن توجه بسیاری نشان می دهند. معمولا این درمان ها جلوی مشکلات خاص پوست ها را می گیرند. محصولات با کیفیتی از این تقویت کننده ها در بازار پیدا می شود.

جدیدترین مطالب سایت