ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ برای درمان ترک پا این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با پایان روز، و درآوردن کفش‌ها، یک بار دیگر خشکی و ترک پاشنه‌ی پای خود را ببینید و برای درمان آن دنبال راه حلی باشید. این مشکل نه تنها ظاهر زیبایی ندارد، بلکه باعث ایجاد درد نیز می‌شود و شما احساس می‌کنید که بر روی تیغ راه می‌روید. مهم نیست که این خشکی در حال حاضر به چه اندازه‌ای باشد، این روند خشکی برای همیشه وجود نخواهد داشت. شما می‌توانید با رعایت چند نکته، ترک و خشکی پای خود را درمان و از خشک شدن آن در آینده نیز جلوگیری کنید.

 

اولین اقدام برای درمان ترک پا در خانه، این است که، هر روز پای خود را با آب ولرم و یک صابون ملایم بشویید. پس از ‌شست‌و‌شو، استفاده از یک مرطوب کننده، برای تسکین خشکی پا ضرورت دارد. اگر شما ترجیح می‌دهید که از محصولات طبیعی استفاده کنید، عسل پیشنهاد مناسبی است.

 

مخلوط کردن یک فنجان عسل با یک گالن آب، و قرار دادن پاها در آن به مدت 10الی 15 دقیقه، به شدت می‌تواند به بهبود رطوب در پوست کمک کند. عسل همچنین یک ضدعفونی کننده طبیعی و درمانی مطمین برای پوست ترک خورده است.

 

با ترک پاشنه پا چه کنیم؟ 

 

سنگ پا 

سنگ پا، یکی دیگر از روش‌ها برای درمان ترک پاشنه پا است. اما مراقب استفاده از آن باشید و آن را به شدت و محکم روی پوست خود نکشید.

 

برای استفاده از آن، باید آن را به آرامی روی پوست خود بکشید تا پوست‌های مرده و خشک پاشنه‌ی پا، به آرامی از آن جدا شود. استفاده از سنگ پا، مانند لایه برداری از پوست است و شما می‌توانید تا رسیدن به نتیجه مورد نظر از آن استفاده کنید.

ترک پاشنه پا

سنگ پا، یکی از روش‌های درمان ترک پاشنه پا است‎

 

خشک نگه داشتن پا 

شما باید همیشه پای خود را، به خصوص در مناطق نزدیک به انگشت‌ها، به طور کامل خشک نگه دارید. اگر این مناطق به درستی خشک نباشند، می‌توانند زمینه رشد باکتری و در نتیجه عفونت را به وجود بیاورند. شاید عفونت باعث ایجاد ترک پا نشود اما می‌تواند شرایط را برای شما سخت‌تر کند.

 

استفاده از یک پماد، کرم پا و یا لوسیون 

لوسیون‌های مفید و مرطوب کننده‌ای که حاوی ویتامین E باشند، برای این مشکل مناسب‌ترند.برای داشتن پاهای نرم و بدون ترک، می‌توانید از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. مخلوط کردن روغن نوزاد با نعناع و اکالیپتوس، روغن بادام، روغن آوکادو، روغن جوجوبا و شیر نارگیل چند نمونه از این ماسک‌ها هستند.

 

پوشیدن جوراب سفید و پنبه‌ای 

پوشیدن جوراب سفید و پنبه‌ای، که هیچ رنگی در آن به‌کار نرفته باشد، تا مانع از تحریک پوست شود. رعایت نکات روزمره برای کاهش خشکی و یا تاول پا نیز، می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبودی سریع‌تر پا، داشته باشد. تمیز نگه‌داشتن پا و استفاده از یک مرطوب کننده بهترین راه برای مراقبت از پا است.

 

همچنین می‌توانید با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، که غنی از ویتامین A باشد، از پاهای خود مراقبت کنید. مواد غذایی مانند: هویج، سیب زمینی، کلم پیچ، اسفناج و کدو تنبل. علاوه بر غذا، مقدار آبی که می‌نوشید نیز، مهم است. آب می‌تواند به طور طبیعی، پوست را نرم و لطیف نگه دارد و از آن مراقبت کند.

جدیدترین مطالب سایت