موثرترین راه های تسکین سردرد بدون مصرف قرص و دارو

موثرترین راه های تسکین سردرد بدون مصرف قرص و دارو

موثرترین راه های تسکین سردرد بدون مصرف قرص و دارو

سردرد در افراد به دلایل مختلف بوجود می آید. سردرد طولانی مدت و شدید یکی از دردناک ترین بیماری ها می باشد که باید جدی گرفته شود. در ادامه این مطلب از سایت فراناز راه های تسکین سردرد بدون استفاده از قرص و دارو را می خوانید. با ما همراه باشید.

 

هر قردی ممکن هست در هفته بسیار سر درد شود ، و بدترین کار این هست که خود را متصل دارو و قرص کند ، زیرا این کارها باعث میشود تا فرد معتاد دارو بشود و عوارض هاي جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
خوشبختانه برای برطرف شدن این عارضه و درمان سردرد و از بین رفتن اسپاسم‌هاي عضلانی راه حل ساده‌اي وجود دارد كه اجرای آن در خانه میتواند خستگی و سردرد ناشی از یك روز كاری پر‌مشغله را از شما دور كند. تنها كافی هست این ماساژ را یاد بگیرید و مرحله به‌مرحله روی سر، گردن و شانه اعضای خانواده اجرا كنید.

ساكت‌ترین اتاق را انتخاب كنید

برای شروع ماساژ بهتر است خلوت‌ترین و ساكت‌ترین اتاق خانه را گزینه كنید. گزینش مكانی مناسب و آرام یكی از فاكتورهای اساسی برای ارائه ماساژی موثر و پرفایده است. هر چه محیط آرام‌تر و هوای پاكیزه و اكسیژن داشته باشد میتواند كمك بیشتری به تخلیه استرس، فشارها و تنش‌هاي عصبی فرد كند.

 

در صورتی كه فضای ماساژ و شیوه ارائه ماساژ صحیح و مناسب باشد فرد، اضافه بر آن‌كه با تسكین سردرد و كاهش دردهای ناشی از اسپاسم عضلانی در ناحیه گردن روبه‌رو میشود بلكه حس بهتری در دم و بازدم و دریافت اكسیژن محیط خواهد داشت. برای این كار نیاز به محیطی آرام، یك صندلی راحت و موسیقی آرام برای  آرامش اکثر فرد دارید.

عضلات شانه را ریلكس كنید
برای شروع ماساژ از فرد بخواهید كه روی صندلی بنشیند. برای او توضیح دهید كه درصورتی كه میزان فشار انگشتان شما به روی بدنش موجب بروز درد در آن ناحیه می شود، شما را فورا با خبر كند. در این شرایط او آماده است تا ماساژ را دریافت كند بنابراین برای شروع از عضلات شانه او شروع كنید.

برای این كار كافی است سرانگشتان هر 2 دست را روی شانه فرد قرار داده و با كمك هر 2 انگشت شست فشارهایی را از پایین به سمت بالا در 2 سوی شانه تكرار كنید. حركت انگشتان شست باید از پایین به سمت گردن باشد. در این مرحله باید تمامی عضلات شانه را تا زیر خط یقه لباس به‌خوبی و با همین شیوه ماساژ دهید.

انقباض عضلات شانه را برطرف كنید
در این مرحله نیز همانند مرحله گذشته با كمك هر 2 دست و این‌بار با حركت‌های گرد و دورانی 2 انگشت شست به تخلیه استرس و تنش‌ها كه منجر به بروز انقباض‌های عضلانی در ناحیه كتف و شانه میشوند، كمك كنید. این ماساژ‌ها نیز عضلات ناحیه شانه و كتف را تا زیر خط یقه لباس در بر میگیرند. به این ترتیب با اجرای این 2 مرحله از ماساژ، عضلات ناحیه شانه فرد خون‌رسانی بهتری را در این ناحیه احساس می‌كنند و با تخلیه تنش‌ها و انقباض‌ها کم کم آرام و ریلكس می شوند.

تسكین درد گردن با ماساژ
برای تسكین درد گردن كه ناشی از اسپاسم‌های عضلانی در این ناحیه است كافی است از 2 انگشت شست برای ارائه این ماساژ بهره گیری كنید. در این حالت گردن فرد را میان هر 2 دست گرفته و 4 انگشت هر 2 دست را روی گردن او قرار دهید.
سپس با كمك 2 انگشت شست به ماساژ آرام عضلات گردن بپردازید. بهتر است این ماساژ به‌صورت دورانی و آرام باشد. این ماساژ را باید دقیقا روی عضلاتی كه بین خط یقه و خط رویش موی فرد قرار دارند، اجرا كنید. مراقب باشید فشاری كه به عضلات ناحیه گردن بیمار وارد  می‌كنید در حدی باشد كه او احساس ناراحتی و درد نكند.

 

خستگی را از شانه‌ها دور كنید
در این مرحله كافی است ساعد خود را روی شانه فرد قرار دهید به‌گونه‌اي كه كف دست‌های شما به سمت زمین باشد.در این مرحله آرام ساعد را به‌سمت بیرون بچرخانید به‌گونه‌اي كه بتوانید كف دست‌ها را مشاهده نمایید. این مرحله را چند بار روی شانه‌های فرد تكرار كنید. سعی كنید از عضلات نزدیك گردن شروع كرده و این حركت را به سمت عضلات خارجی شانه هدایت كنید تا تمام خستگی‌ها و تنش‌ها را از عضلات شانه به‌طور كامل خارج كنید.

 

این ناحیه را 3 بار ماساژ دهید
در این مرحله لازم است با كمك دست راست خود پیشانی فرد را نگه دارید و دست دیگرتان را پشت گردنش قرار دهید به‌گونه‌ای كه انگشتان دست شما گردن را در بر بگیرند. در این حالت با حركت آرام دست خود را از سمت پایین به سمت بالا هدایت كنید و سعی كنید خیلی آرام فشار خفیفی را بر عضلات این ناحیه وارد كنید و آرام‌آرام به ماساژ این ناحیه بپردازید. این كار كمك می‌كند تا جریان خون در این ناحیه تقویت شده و انقباض عضلات در ناحیه گردن نیز به حداقل میزان خود برسد.

 

تقویت گردش خون در سر
برای تقویت جریان گردش خون در ناحیه سر و از بین بردن دردهای ناشی از خستگی و انقباض عضلات ناحیه سر و گردن كافی است از انگشتان هر 2 دست كمك بگیرید و با كمك آن‌ها درست مانند حالتی كه مو های خود را در حمام شامپو می‌كنید به ماساژ سر و موها بپردازید.
به گزارش فراناز در این حالت باید توجه كنید كه از بند دوم انگشتان دست كمك بگیرید تا ماساژ نرم و لطیفی را به عضلات و پوست سر ارائه كنید. این كار موجب تخلیه تمام انرژی‌های منفی و تنش‌های یك روز كاری شده و آرامش ویژه‌ای را به فرد هدیه می‌كند.

 منبع :massagenasim.blogsky.com

مطالب مرتبط »
درمان انواع سردرد با روش های طب سنتی

هنگامی که دلیل سردرد برایتان مشخص نیست!

درمان سریع سر درد با فشار دادن کف پا

اگر موقع آمیزش جنسی دچار سردرد می شوید بخوانید!

این سردرد با ورزش بدتر می شود

جدیدترین مطالب سایت