معنی تفاهم و روش های ایجاد تفاهم بین زوجین

معنی تفاهم و روش های ایجاد تفاهم بین زوجین

معنی تفاهم و روش های ایجاد تفاهم بین زوجین

برخی اوقات می‌توان از تفاوت هاي زن و مرد در ارتباط به جای دعوا و ازدحام پلی به سوی آرامش و صمیمیت اکثر ایجاد نمود. قوی ترین ارتباط ها آن هایي میباشند که هر دو طرف خودشان باشند. اگر کوشش کنید دیگری را تغییر دهید یا برای اینکه فرد ایده آل همسرتان شوید خودتان را تغییر دهید با شکست مواجه میشوید.

 

وقتی دو نفر عادت ها و باورها متفاوتی داشته باشند ناسازگاری ایجاد می‌شود. بعنوان مثال اگر یکی از طرفین بیش از اندازه مذهبی باشد اما دیگری نقطه مقابل او باشد پیدا کردن علایق و ایده هاي مشترک برای آنها سخت می‌شود. وقتی یک آدم منظم بخواهد با یک آدم شلخته کنار بیاید مطمئنا بحث و درگیری بالا میگیرد. درست هست که تفاوت ها باعث جذب دو طرف می‌شود اما همۀ وقت} قدرت ماندگاری یا استحکام ندارد.

 

تفاوت ها در ارتباط

ارتباط دو نفر از دو دنیای متفاوت میتواند کمی دشوار ساز باشد. اما با این وجود ارتباط دو نفر که کاملا به هم شباهت دارند هم به سازش و مصالحه نیاز پیدا میکند. در واقع هر ارتباط سالمی به سازش و مصالحه نیاز دارد.

 

تفاوت هاي کوچک حل نشده تبدیل به دشواری های بزرگ میشود

وقتی با هر فردی به مدت طولانی زندگی میکنید ناخودآگاه اختلافاتی با هم خواهید داشت. توافق می‌کنید که دشواری های را با هم حل کنید اما وقتی دشوار باعث ایجاد تفاوت هایي در ارزش هاي مهم شما شود ناسازگاری نظرها شروع میشود و دو طرف یکدیگر را برای اینکه مطابق میل او رفتار نمی‌کند سرزنش و انتقاد میکنند.

 

اگر ارزش هاي شخصی دو طرف کاملا متفاوت باشد ارتباط آن دو تقریباً غیرممکن میشود. هر دو کوشش می‌کنند خودشان را اثبات کنند و درگیری ها شروع میشود. ارزش ها و اعتقادات در واقع اولویت هاي فرد میباشند.

 

به سختی می‌توان ارزش هاي اصلی یک فرد را تغییر داد چون هیچ درست و غلطی در ارزش هاي اصلی وجود ندارد. در واقع نیاز نیست ارزش هاي اصلی نمونه هم باشند و نیاز به همپوشانی ندارند اما می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند.

 

تفاوت هاي کوچک هم میتوانند باعث ایجاد شکست در روابط شوند. دو دوست داشتم که به جلسات مشاوره می رفتند. یکی از مهم‌ترین درگیری انها سر ظرف ها بود. زن از اینکه ظرف ها روی ظرفشویی بماند متنفر بود اما مرد برایش اهمیت چندانی نداشت و چون به موقع ظرف خودش را نمی شست او اینکار را می‌کرد.

 

از نظر زن اینکار شوهرش بدجنسی بود اما او فقط از ظرف شستن بیزار بود. در واقع او بی علاقگی همسرش را یک حمله به حساب آورد و اگر به مشاوره نمی رفتند و درمورد موضوع مشورت نمیکردند یک مسئله کوچک تبدیل به یک درگیری بزرگ می شد.وقتی زن و شوهر با هم ناسازگاری نظر دارند باید درمورد آن با هم صحبت کنند در غیر این صورت دشوار بدتر و بدتر میشود.

 

برخی افراد با تفاوت ها طوری برخورد می‌کنند که ارتباط و زندگی عاطفی انها را بدتر میکند.یقین برخی افراد این هست که اگر قرار هست با نظری موافقت کنند پس ازدواج موفقی ندارند. تصور آنها این هست که طرف مقابل باید تمام نیازها را برآورده کند و این طرف مقابل هست که باید با همۀ نظرات او موافقت کند. اگر طرف مقابل او نتواند به تمام نیازهای او جواب بدهد و تمام انتظارات وی را برآورده کند کاملا ناامید میشود.

 

تصور کنید شما ارزش زیادی به مد و لباس میدهد اما همسرتان به سختی میتواند حتی جوراب هایش را با لباسش ست کند. ناسازگاری نظرها شدت میگیرد و شما فکر می‌کنید که باید تغییراتی در ظاهر همسرتان ایجاد کنید.

 

از طرفی برای او هم سخت هست که شبیه عکس هاي روی مجلات مد شود. شما این بی اهمیتی او به تیپ و استایل را با بی اهمیت بودنش نسبت به ارتباط تان اشتباه می‌گیرید و در نهایت این ارتباط ارتباط موفقی نخواهد بود.

 

برخی افراد بیش از نیاز همسرشان سازش و توافق می‌کنند

برخی افراد وقتی یک ارتباط را شروع می‌کنند خودشان را قربانی میکنند چون همسرشان را دوست دارند و میخواهند شبیه او باشند. بنابراین با نادیده گرفتن علایق خود تلاش می‌کند تفاوت ها را از بین ببرد.

 

تعادل در این ارتباط از بین می‌رود چون یکی از طرفین بیش از اندازه خودش را نادیده می‌گیرد و در نهایت دچار ناامیدی و افسردگی می‌شود. توافق و سازش زمانی خوب هست که هر دو طرف را خوشحال کند.

 

درمورد انتظارات, مرزها و روشهای حمایتی خود طوری صحبت کنید که توافق را یک حمله شخصی نبینید. در یک ناسازگاری نظر دو طرف هم میتوانند برنده شوند. کاری کنید که هر دو به چیزی که می‌خواهید برسید.

 

ایجاد تغییر به معنی شکست نیست.هر دو باید تغییراتی در خود ایجاد کنند که در ارتباط به تعادل برسند. وقتی از همسرتان میخواهید که یکی از عادت هایش را تغییر دهد باید خودتان هم حاضر ایجاد تغییراتی در خودتان باشید.

 

اجازه دهید تفاوت ها شما را به همسرتان نزدیک تر کند

تقریباً غیر ممکن هست که دو نفر کارهایشان دقیقا شبیه به هم باشد. کمی تفاوت ارتباط ها را سرگرم کننده تر و دیدنی تر می‌کند. چون این فرصت برایتان پیش می‌آید که با دید دیگری به همه ي چیز نگاه کنید یا چیزهایی را تجربه کنید که قبلا نکرده بودید.توافق و مصالحه برترین راه برای کنار هم قرار دادن دو انسان هست. نیازی نیست برای دوام آوردن در یک ارتباط خودتان نباشید اما می‌توانید از خودتان آدم بهتری بسازید.

مطالب داغ هفته اخیر