طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه ای و کیفیت بالا برای 4 نفر

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه ای و کیفیت بالا برای 4 نفر

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه ای و کیفیت بالا برای 4 نفر

خمیر پیتزا یکی از نان های بسیار مصرف در سراسر جهان است که برای بیس انواع پیتزاها مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر پیتزا ساده در ادامه با سایت فراناز همراه باشید.

 

پیتزا یکی از وسوسه انگیز ترین غذاهای امروزیه که با اینکه خیلیا دوسش دارن اما نه وقتشو دارن که برن سفارش بدن بخورن نه پولشو نه حالشو. خیلیام به خاطر وسواسی بودن و مسائل بهداشتی از اینکار امتناع میکنن و ترجیح میدن خونگیشو بخورن ولی دستورشو ندارن. ما تو سایت فراناز این امکانو فراهم کردیم تا خانوما و آقایون گل خیلی راحت یه دستور پخت خمیر پیتزا داشته باشن. بقیشم که بلدن.

 

به جای سوسیس و کالباس از گوشت استفاده کنین و سویا.هم سالم تره هم خوشمزه تر.

 

مواد مورد نیاز تهیه خمیر پیتزا برای 4 نفر :

مواد لازم برای ۴ پیتزا

آرد نان فانتزی ۳ پیمانه (۳۹۰ گرم)

خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

شکر ۱ قاشق غذاخوری

آب جوشیده هم دمای محیط حدودا ۲۵۰ گرم (۱ پیمانه)

روغن زیتون یا روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی حرفه ای و کیفیت بالا برای 4 نفر

 

آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا عالی و با پف زیاد به صورت گام به گام :

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیتزا نیاز نیست که خمیر مایه را به صورت جداگانه عمل بیاوریم، اما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم. در ادامه دو سوم از آب را به همراه شکر و خمیر مایه داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روغن را به همراه نمک اضافه می کنیم و کمی مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

 

مرحله سوم

در صورتی که خمیر سفت و خشک بود، آب را به صورت کنترل شده کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت خمیر نرم شود. این خمیر در پایان باید کمی چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از اندازه خشک و سفت باشد.

 

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر کمی چسبندگی داشت، آنرا به سطح کار منتقل می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا سطح خمیر سیقلی و یکدست شود. در ادامه یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می کنیم، سپس دستانمان را چرب می کنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به یک چونه بزرگ تبدیل می کنیم. در ادامه خمیر چونه گرفته را درون کاسه قرار می دهیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم. خمیر را در فضای محیط به مدت یک ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

 

مرحله ششم

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا از کاسه خارج می کنیم، سپس روی سطح کار آردپاشی می کنیم. در ادامه خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر به طور کامل گرفته شود.

 

مرحله هفتم

پس از اینکه هوای اضافی خمیر را گرفتیم، آنرا به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می کنیم. در ادامه چونه ها را روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم.

 

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه چونه ها را با وردنه باز می کنیم و هر کدام را درون یک قالب پیتزا قرار می دهیم. برای اینکه خمیر خیلی پف نکند، با چنگال سطح خمیر را سوراخ می کنیم. در ادامه سس، پنیر پیتزا و تاپینگ دلخواه خود را روی خمیر قرار می دهیم.

 

مرحله نهم

توجه داشته باشید که این خمیر نیازی به پخت جداگانه ندارد و می توانیم آنرا به همراه مواد به صورت یکباره درون فر قرار دهیم. فقط نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که فر را باید با بالاترین حرارت ممکن روشن کنیم تا به خوبی گرم شود.

 

مرحله دهم

نکته دیگر اینکه حتما یک ظرف حاوی آب باید درون فر قرار دهیم تا رطوبت ایجاد کند و خمیر پیتزا خشک نشود. پس از اینکه پیتزا را درون فر قرار دادیم باید حرارت فر را روی ۲۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و اجازه دهیم پیتزا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد.

مطالب داغ هفته اخیر