جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوب کشور است که به خاطر آب‌ و‌ هوای گرمش، گردشگران نیمه دوم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. ساحل زیبای خلیج فارس به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به این شهر بندری باشد، اما از این ساحل جذاب که بگذریم، جاهای دیدنی بندرعباس انقدر زیاد هستند که این شهر بندری را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید. ما در فراناز همراه باشید و با 5 تا از زیباترین جاذبه‌های این شهر آشنا شوید.

 

1-معبد هندوها

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس
معبد هندوها که با نام پرستشگاه بت‌گوران هم شناخته می‌شود، در اواخر دوره ناصرالدین‌ شاه ساخته شده و در دوران مظفرالدین شاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته.

 

در گذشته فاصله دریایی به نسبت کم ایران و هند، حضور دریانوردان زبردست هرمزگانی و رابطه تجاری ایران و هند باعث شده بود که رفت‌وآمد بین مردم این دو کشور برقرار باشد و تاجران هندی بسیاری به بندرعباس بیایند.

 

روایت است که این معبد را یکی از تجار ثروتمند هندی برای رفع نیاز تجار هندی که به ایران می‌آمدند ساخته است. در ساخت این معبد از عناصر معماری بودایی و اسلامی هم استفاده شده است و دیدن گچ‌کاری‌ها و معماری‌اش شما را به فضای هندوستان می‌برد.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، بلوار امام خمینی، روبه‌روی بازار روز بندرعباس

2-آبگرم گنو

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس
آبگرم گنو یکی از مناطق دیدنی بندر عباس است. این چشمه آبگرم حدود ۳۴ کیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد و در اطرافش مجتمع‌های توریستی‌ای ساخته شده تا گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند از نظر امکانات رفاهی مشکلی نداشته باشند.

 

آب این چشمه از آب‌های گوگردی خیلی گرم است و از آن برای آبیاری نخلستان‌ها و استحمام استفاده می‌شود، ولی بوی تند وتیزی هم دارد. ترکیبات آبگرم گنو به گونه‌ای است که بسیاری از گیاهان و جانوران نمی‌توانند در آن زندگی کنند. از ویژگی‌های خود چشمه گنو که بگذریم نخلستان‌ها و مناظر طبیعی اطراف چشمه می‌تواند لحظات خوبی را برایتان بسازد. پس اگر به بندرعباس سفر کردید دیدن این چشمه منحصر‌به‌فرد را از دست ندهید.

آدرس: هرمزگان، جاده بندرعباس به سیرجان

3-قلعه فین

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس
روی تپه بلندی در بخش فین بندرعباس، قلعه‌ای خودنمایی می‌کند که مشخص است در طول سال‌ها داستان‌های بسیاری را از سر گذرانده. این قلعه یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است.

 

قدمت قلعه را از عمر تکه سفال‌هایی که در آن پیدا شده، حدود ۷۰۰ سال تخمین می‌زنند و زمان ساختش را به دوران ایلخانیان و سلجوقیان نسبت می‌دهند. قلعه کاملا به زمین‌های اطرافش اشراف دارد و احتمالا زمانی که ساخته‌شده کاربری نظامی داشته. قلعه فین شرایط چندان مناسبی ندارد و در زلزله سال ۸۶  هم تا حدی تخریب شده است.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، بخش فین

4-دره داماش

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکسجاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس

دره داماش (سیاهو)یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است. اگر از طبیعت‌گردی لذت می‌برید رفتن به دره داماش را حتما در برنامه سفرتان قرار دهید، چون این دره از زیباترین دره‌های ایران است و سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. بین دره داماش رودخانه‌ای جریان دارد که از کوه‌های هماگ سرچشمه گرفته. پاییز و زمستان و اوایل  بهار بهترین زمان برای رفتن به دره داماش است.

آدرس: هرمزگان، بندرعباس، روستای سیخوران

5-پل لاتیدان

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بشناسید + عکس
پل لاتیدان یکی از پل‌های تاریخی ایران است که سال‌ها کسی از وجود آن خبر نداشت تا اینکه در سال ۷۲ در پی سیلابی که در نزدیکی روستای کلمتلی جاری شد، این پل از زیر خاک بیرون آمد.

 

برخی پل لاتیدان را طولانی‌ترین پل تاریخی ایران می‌دانند. درازای پل لاتیدان تقریبا سه برابر سی‌وسه پل است و احتمالا قدمتش به دوران شاه عباس اول برمی‌گردد.

جدیدترین مطالب سایت