جسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

جسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

جسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

 

در زمانهای قدیمی افرادی که فوت می کردند اگر مشهور بودند جسدشان مومیایی می شدند در بسیاری از کشورها این رسم هنوز مرسوم می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر اجساد مومیایی شده معروف در کل دنیا را در سایت فراناز خواهید دید با ما همراه باشید.

 

رسم عجیبی مومیایی کردن اجساد از زمانهای دور در برخی از کشورها بخصوص مصر آیین کهنی بشمار می رود مردم مصر بر این اعتقاد بودند که شاید بعد از مدتی که شخصی مرد دوباره زنده شود مرگ جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشر بوده و پس از مرگ روح از بدن جدا و جسم متلاشی می شود، توضیحات علمی زیادی در مورد نحوه چگونگی پوسیده شدن اجساد وجود دارد اما در این میان برخی جسد ها بعد از مرگ نمی پوسند که نمونه‌های زیادی از آن را در بین مومنان و مسلمان شنیده‌اید.

 

اما این موضوع در بین کشورهای غربی موجب شگفتی زیادی شده و در این کشورهای به برخی از آن‌ها قدیس گفته می‌شود همچنین برخی به شکل عجیب و غریبی به دلایلی مانند مومیایی شدن یا در شرایطی طبیعی مانند سرما که جسد آن ها سال ها نمی پوسید موجب بهت و حیرت شده و از این رو داستان‌های ترسناک و مرموزی از آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است.

 

زیتا مقدسجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

قدیس حامی و از خدمتکاران مذهب کاتولیک به نام زیتا که تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرده بود در سال ۱۲۷۲ درگذشت، بسیاری از مردم ادعا می‌کردند که هنگام مرگ او، نوری مانند یک ستاره در خانه‌اش ظاهر شده است.

 

زیتا در سال ۱۵۸۰ نبش قبر و مشاهده شد که جسد او مانند بقیه افراد نپوسیده است، وی سال ۱۶۹۶ به عنوان یک فرد مقدس یا قدیس شناخته شد و نام او بر سر کلیسای دی سانفردیانو در زادگاهش درلوکا ایتالیا وجود دارد.

 

سربازی که لبخند به لب از دنیا رفتجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

افسر انگلیسی جان تورینگتون درسفربه مناطق شمالغربی درسال ۱۸۴۶ به دلیل عوارض ناشی ازمسمومیت با سرب درسن ۲۲ سالگی درگذشت ودرشمال کانادا به خاک سپرده. شد.

 

درسال ۱۹۸۴، دانشمندان درحال حفاری تحقیقاتی، قبر تورینگتون را پیدا و با جسد دست نخورده وی روبرو شدند. خبر کشف جسد این سرباز با چشمان نیمه باز و پوزخند بر روی صورتش با تصاویر ترسناک درفضای مجازی به سرعت منتشرشد وحتی یک خواننده مشهورآهنگی برای وی خواند.

بانوی شین ژوییجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

یکی از مومیایی‌ های مشهور در جهان شین ژویی است که با نام بانوی دای نیز شناخته می‌شود وی همسر یک سیاستمدار سلسله هان بوده و در ۱۶۳ سال پیش از میلاد از دنیا رفته است.

 

وی ۲ هزار سال پس از مرگش شهرت زیادی پیداکرد، زیرا آرامگا‌ها وی درسال ۱۹۷۲ در حالی کشف شد که بدنش سالم باقیمانده و دانشمندان قادر به انجام کالبد شکافی بر روی جسد وی بودند و در نتیجه کالبدشکافی مشخص شد که او ازبیماری قلبی در گذشته است.

 

 

دختر کوچکی که جاودان شدجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

روزالیا لومباردوی کوچک زندگی کوتاهی داشت، وی در سن ۲ سالگی در سال ۱۹۲۰ درگذشت، پدر وی برای از بین نرفتن جسد لومباردو او را با ترکیب جادویی فرمالین، الکل، اسیدسالیسیلیک، گلیسیرین مومیایی کرد و جسد او در عمق دخمه راهبی در سیسیل نگهداری می‌شود. وی به “زیبای خفته” نیز مشهور است.

 

انقلابی روسی قهرمان همیشه زندهجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

لادیمیر انقلابی معروف روس است که در راه مبارزه جان خود را از دست داد، وی در سال ۱۹۲۴ درگذشت، بدن ولادیمیر لنین در معرض دید عموم مردم روسیه است. پس از مرگ او، مقامات شورویتصمیم گرفتند تا بدن او را برای نسل‌های آینده حفظ کنند، جسد لنین نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای مانند تزریق و حمام شیمیایی دارد تا سالم باقی بماند.

 

جسد راهب درحال عبادتجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

داشی دورز وایتیگیلاو، یک راهب بودایی در حال مراقبه در موقعیت نیلوفر آبی درسال ۱۹۲۷ از دنیا رفت و همان گونه به خاک سپرده و چند سال پس از دفن نبش قبر شد.

 

هنگامی که وی در سال ۱۹۵۵ نبش قبر شد، راهبان جسد وی را در حالت مراقبه و دست نخورده کشف کردند، پس از آن تصویر وی در معبد بودایی‌ها در اردن قرار داده شده است.

 

جسد مرد تولندی در باتلاقجسدهای مومیایی شده اشخاص مهم در دنیا (+عکس)

در باتلاق‌ها جسد سالم باقی می‌ماند مرد تولوندی در شبه جزیره یولند در دانمارک است، دانشمندان معتقدند که این مرد قرن ۴ پیش از میلاد درگذشت، اما با این حال جسد وی تا حد زیادی سالم باقی مانده است، جسد وی سال ۱۹۵۰ کشف شد.

 

اوتزی مرد یخی که به احتمال زیاد از ضربه به سر فوت کرد. بدن وی به دلیل طبیعت سرد جنوب تیرول ایتالیا حفظ شده و سالم باقی مانده است، او قدیمی‌ترین مومیایی طبیعی در اروپا است که لباس‌های او از جنس چمن و چرم ساخته شده و یک تبر، چاقو، یک تیردان و جیبی پر از انواع توت همراه خود داشته است.

جدیدترین مطالب سایت