ارتباط جویدن آدامس و تقویت حافظه و دیگر فواید آدامس جویدن

ارتباط جویدن آدامس و تقویت حافظه و دیگر فواید آدامس جویدن

ارتباط جویدن آدامس و تقویت حافظه و دیگر فواید آدامس جویدن

آدامس جویدن میتواند منجر به رسیدن به آرامش و تقویت حافظه شود، گرچه کوشش کنید تا با معده خالی آدامس نجوید. احتمالاً جویدن آدامس، با حرکات اغراق‌شده فک و دهان، رفتاری پسندیده نباشد، اما اگر بتوانید حرکات چهره‌تان را در زمان آدامس‌جویدن بازرسی کنید، می توانید بدن‌تان را از فواید بسیاری بهره‌مند کنید.

 

حافظه‌تان مانند ساعت کار می کند

اگر این روزها فراموشکار شده‌اید و نمیتوانید اطلاعات تازه را به ذهن بسپرید، سراغ آدامس‌جویدن بروید. محققان میگویند اینکار بر تپش قلب و جریان خونتان تاثیر می گذارد و به مغزتان توان بیشتری برای به‌خاطرسپردن و بازیابی اطلاعات می دهد. قبل از این، محققان میگویند با جویدن آدامس می توانید هوشیاری‌تان را افزایش دهید و بهتر روی کارهای‌تان تمرکز کنید.

 

آرام می شوید

آدامس‌جویدن، راه خوبی برای کاهش پریشانی و آرام‌شدن هست. محققان می گویند اینکار، خستگی را کم میکند، سطح هورمون استرس را در بدن کاهش میدهد و از شما فردی آرام‌تر و صبورتر می‌سازد.

 

وزن کم می کنید

برای این که ترازوی منزل‌‌تان شماره کمتری را نشان دهد، آدامس بدون شکر بجوید. این‌کار پیامی را شبیه به انچه که در زمان غذاخوردن در بدن تان رد و بدل میشود، به معده و مغزتان میرساند و نیازتان به خوردن هله‌هوله و میان‌وعده‌هاي پرکالری را کاهش می دهد.

 

تهوع نمیگیرید

اگر هرصبح، حالت تهوع دارید یا به ریفلاکس اسیدی مری دچار هستید، بعد از شستن دست و رویتان، آدامس بجوید.محققان می گویند اینکار در عرض 10دقیقه، حالت تهوعتان را از بین می برد و مری و معده‌تان را آرام‌تر می کند.قبل از این، به یقین پژوهشگران، آدامس‌دوست‌ها کمتر به سوءهاضمه دچار می شوند و هضم و دفع، برای بدنشان مشکل نمی شود.

 

بی‌دندان نمیشوید

حتی دندان‌پزشکان هم تایید می کنند که جویدن آدامس، گرچه آدامس‌هاي بدون شکر، راه خوبی برای تندرست نگه‌داشتن دندان‌هاست. از نظر آن ها، آدامس‌جویدن آلودگی‌هاي بین و روی دندان‌ها را کمتر می کند و احتمال پوسیدگی مینای دندان را کاهش میدهد.

مطالب داغ هفته اخیر