حراج دست متعلق به کلوپاترا ملکه‌ مصر باستان در انگلیس + عکس

حراج دست متعلق به کلوپاترا ملکه‌ مصر باستان در انگلیس + عکس

حراج دست متعلق به کلوپاترا ملکه‌ مصر باستان در انگلیس + عکس

این دست مومیایی شده که برخی آن را متعلق به ملکه‌ مشهور تمدن مصر باستان؛ «کلوپاترا» می‌دانند در شهر نیوکاسل انگلیس تا کمتر از سه هفته‌ دیگر، به حراج می‌رسد. یک دست مومیایی شده که برخی آن را متعلق به ملکه‌ مشهور تمدن مصر باستان؛ «کلوپاترا» می‌دانند در یک حراجی با قیمت پایه 1000 پوند در شهر نیوکاسل انگلیس تا کمتر از سه هفته‌ دیگر، چکش حراج می‌خورد.

 

به گزارش فراناز، دست مومیایی شده در جعبه‌ای ساخته شده از چوب گیاه «ماهون» قرار داشته و در کنار آن نیز یادداشتی وجود دارد که در آن به تعلق این دست به کلوپاترا اشاره شده، هرچند برخی از کارشناسان در تعلق دست مومیایی شده به ملکه‌ مشهور تمدن مصر باستان تردید دارند.

 

با این حال، مسوولان «خانه حراج نیوکاسل» تاریخ حراج این دست را هشتم دسامبر تعیین کرده‌اند. از ماه ژوئن، 150 اثر تاریخی شامل وسائل شخصی کلوپاترا، آثار برجای مانده از سال‌های حکومت وی و آثاری که در مسیر تحقق رویای کشف مقبره گمشده وی کشف شده‌، در انستیتو فرانکلین شهر فیلادلفیا آمریکا به نمایش در آمده‌اند.حراج دست متعلق به کلوپاترا ملکه‌ مصر باستان در انگلیس + عکس

حراج عجیب یک دست انسان در انگلیس + عکس

 

از آثار شاخص به نمایش درآمده می‌توان به دو پاپیروس که مطالبی توسط کلوپاترا روی آنها نوشته شده، مجسمه کلوپاترا، مجسمه پسر کلوپاترا و جواهرات او شامل گردنبند، دستبند و گوشواره اشاره کرد.

 

همچنین باستان‌شناسان در پی کشف مقبره کلوپاترا، در آوریل سال گذشته میلادی اعلام کردند که در محوطه‌ای تاریخی در منطقه‌ی ابوسیر در نزدیکی مرز لیبی در شمال مصر، موفق به کشف یک صخره‌ سنگی شدند که براساس متون تاریخی می‌تواند مقبره‌ او و مارک آنتونی باشد که می‌تواند بزرگ‌ترین کشف باستان‌شناسی قرن لقب بگیرد.

 

طبق متون تاریخی، مقبره‌ کلوپاترا و مارک آنتونی در منطقه‌ی اسکندریه و مشرف به دریای مدیترانه است و گنجینه‌های ارزشمندی دارد. این در حالی است، که تلاش‌ها برای کشف مقبره‌ کلوپاترا از زمان تصرف مصر توسط ناپلئون بناپارت و حدود یک قرن پیش آغاز شده‌ است.

 

در ماه می نیز یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان در جریان کاوش‌های خود در اعماق سواحل منطقه اسکندریه کشور مصر، موفق به کشف بقایای کاخ و مجموعه‌ای از معابد شدند که در هزاران سال قبل، کلوپاترا از آنها فرمانروایی می‌کرده و در 1600 سال قبل بر اثر زلزله و سونامی به زیر آب رفته‌اند.

 

باستانشناسان بر این باورند که کشف مقبره‌ی کلوپاترا و مارک آنتونی میتواند بزرگ‌ترین کشف تاریخی کشور مصر پس از کشف مقبره‌ی توتانخامون در سال 1922 میلادی لقب بگیرد.

جدیدترین مطالب سایت