بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

این حرکات ساده را نیز می توانید در منزل اتجام دهید. حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی لازم و ضروری است ما در این پست به شش حرکت کششی در ورزش صبحگاهی شاره خواهیم کرد.حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی از ضروریت های ورزش می باشد.

 

اگر شما نیز همانند بیشتر افراد باشید، هر روز صبح از رختخواب خود بلند می‌شوید و بلافاصله کارهای روزمره خود را آغاز می کنید. با این وجود صرف چند دقیقه زمان در رختخواب قبل از دوش گرفتن، آماده کردن صبحانه، رفتن به سر کار و انجام کارهای روزمره می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت و احساس شما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از کشش‌هایی را بیان کنیم که انجام آن می‌تواند حس شادابی و سرزندگی را در طول روز برای شما به ارمغان بیاورد.

 

کشش کل بدن:

در حالیکه دراز کشیده‌اید و نفس خود را به داخل برده اید( در حال دم هستید)، دستان خود را به بالای سر ببرید و انگشتان دست را به همدیگر گره بزنید. کف دست خود را به سمت دیوار بچرخانید و پشت سر خود نگه دارید. حالا کف دست را تا جایی که می‌توانید از سر خود دور کنید. در همین زمان، انگشتان پا را از بدن دور کنید و زانوها را به شکل مستقیم نگه دارید. این موقعیت را به اندازه شمردن ۵ عدد نگه دارید و سپس بازدم کنید. در کل می‌توانید این حرکت کششی را سه بار تکرار کنید. این حرکت تنگی و سفتی که در حالت خواب در بدن ایجاد شده است را رها می‌کند.

 

کشش شکل چهار:

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

برای انجام این کشش در حالیکه در رختخواب خود دراز کشیده اید، پای راست را روی زانوی چپ قرار دهید.در این حالت باید پاهای شما شکل ۴ انگلیسی را درست کند. به آرامی زانوی چپ خود را به سمت سقف خم کنید و سعی کنید پای سمت چپ را روی تشک نگه دارید یا به سمت قفسه سینه بکشید. این حرکت را به مدت ۵ ثانیه ادامه دهید.

 

کشش رختخواب به سمت کف اتاق:

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

روی تختخواب خود بنشینید و سعی کنید بدن خود را به سمت کف اتاق خم نمایید. زانوهایتان را در حالت خم شده نگه دارید و سر و بازوی خود را آویزان کنید. اجازه دهید سر و بازوهایتان به سمت کف اتاق باشد. شما می‌توانید این کشش را به مدت ۵ ثانیه ادامه دهید. چنین کششی به کمرتان کمک می‌کند و به خاطر تامین اکسیژن کافی برای مغز به بیدار شدنتان کمک فراوانی خواهد کرد.

 

کشش زانو به قفسه سینه:

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

روی پشت بخوابید. زانوهای خود را به گونه ای خم کنید که کف پاهایتان روی رختخواب باشد. حالا از دست خود کمک بگیرید و زانو را به سمت قفسه سینه ببرید. دو بازوی خود را دور زانو بپیچید و به آرامی آن را به سمت قفسه سینه هدایت نمایید. از دستان خود برای کشیدن زانو به سمت قفسه سینه استفاده کنید. سر خود را روی بالشت قرار دهید و ۱۰ ثانیه در همین حالت بمانید. این کشش به شما کمک می‌کند با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید و روز خود را با احساس بهتری آغاز نمایید.

 

پیچ و تاب دادن پشت:

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

به پشت بخوابید. سعی کنید زانوی خود را با کمک دست به سمت قفسه سینه ببرید. سپس در همین حالت به یک طرف بدن بپیچید. این حرکت را به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید و سپس در طرف دیگر بدن خود آن را تکرار نمایید. پیچ و تاب دادن بدن باعث می‌شود جریان خون افزایش پیدا کند و عضلات ستون فقرات کشیده شود.

 

کشش نشسته به سمت جلو:

بهترین حرکات کششی برای ورزش صبحگاهی در خانه

روی رختخواب خود بنشینید. پاهای خود را دراز کنید. حالا سعی کنید با دست خود انگشتان پا را لمس کنید و بدن خود را به سمت جلو بیاورید. بعد از ۱۰ ثانیه دوباره به حالت اول برگردید. این حرکت کششی که به سمت جلو انجام می‌شود بعد از یک خواب سنگین مفید خواهد بود. این حرکت به کشش پشت زانو، لگن و ستون فقرات کمک می‌کند.

جدیدترین مطالب سایت