خریداری خاک و سنگ کره ماه توسط ناسا!!!!

خریداری خاک و سنگ کره ماه توسط ناسا!!!!

خریداری خاک و سنگ کره ماه توسط ناسا!!!!

 

به گزارش فراناز به نقل از ورج، ناسا به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن یک مرد و نخستین زن به ماه تا سال ۲۰۲۴، به دنبال دستیابی به مقداری از خاک کره ماه ، تنها قمر زمین است.

 

برهمین اساس این سازمان تصمیم دارد سنگ‌های ماه را از شرکت‌های خصوصی خریداری کند و مایل است به هر شرکتی که توانایی جمع آوری آنها را دارد پول پرداخت کند.

 

این آژانس امروز تأیید کرد که به شرکت های فضایی خصوصی پول پرداخت خواهد کرد تا مقدار کمی از خاک یا سنگ های سطح ماه را جمع آوری و نمونه برداری کنند و به زمین بیاورند.خریداری خاک و سنگ کره ماه توسط ناسا!!!!

 

ناسا با انتشار یک درخواست از شرکت ها خواسته است که پیشنهادات خود را ارائه دهند و همچنین در این درخواست آمده است که همکاری با شرکت های خارج از ایالات متحده نیز آزاد است.

 

این شرکت‌ها باید با ارسال تصاویر و داده‌ها به ناسا ثابت کنند که نمونه‌هایی از خاک ماه را در نوعی ظرف کوچک جمع آوری کرده‌اند؛ در صورت رضایت، ناسا متعهد می‌شود که نمونه‌ها را با قیمت ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار خریداری کند.

 

سرانجام، ناسا نمونه‌های سنگ را بازیابی می‌کند و از آنها برای به سرانجام رساندن مأموریت آرتمیس استفاده می‌کند.

 

ناسا در نهایت می‌خواهد این مبادله قبل از سال ۲۰۲۴ انجام شود؛ برای شرکت‌هایی که می‌توانند به خواسته ناسا جامه عمل بپوشانند این سازمان هنگام عقد قرارداد و راه اندازی مأموریت، قسمت کمی از پول را پرداخت خواهد کردو  بقیه وجوه هنگام تحویل نمونه دریافت می‌شود.خریداری خاک و سنگ کره ماه توسط ناسا!!!!

سنگ کره ماه

 

ناسا می‌گوید ممکن است چندین جایزه جداگانه نیز به شرکت‌هایی که می‌توانند سنگ‌های ماه را جمع‌آوری کنند اعطا کند.

ممکن است ۲۵۰۰۰ دلار در مقایسه با میلیون‌ها دلار هزینه ارسال هر نوع سفینه به ماه، مبلغ ناچیزی به نظر برسد. اما ایده پشت این پیشنهاد، برداشتن نخستین قدم کوچک در جهت ایجاد یک بازار در ماه و عادی سازی مفهوم خرید موادی است که از منظومه شمسی از ماه و سایر جهان استخراج شده است. چنین خریدی همچنین نخستین معامله منابع فضایی است که خارج از جهان انجام می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت