خوابیدن با سوتین و رابطه آن با سلامت سینه ها

خوابیدن با سوتین و رابطه آن با سلامت سینه ها

خوابیدن با سوتین و رابطه آن با سلامت سینه ها

خوابیدن با سینه بند خوب است یا بد؟

به گزارش فراناز به عقیده ی برخی خوابیدن با سوتین موجب بروز مشکلات و بیماری های جدی برای سینه ها می شود از طرفی هم عده ای از خانم ها برای جلوگیری از افتادگی و بدفرمی سینه هرگز بدون سینه بند نمی خوابند . کدام یک صحیح است یا بهتر است بگوییم کدام یک برای سلامت سینه ها بهتر است؟

 

استدلال های زیادی درباره ی مسئله ی خوابیدن با سوتین وجود دارد. در شرایطی که برخی از خانم ها سریعا نسبت به این مسئله عقب نشینی می کنند، سایرین بر این باورند که بستن سوتین و نگه داشتن سینه ها مانع از افتادگی آنها شده، ظاهر زیبایی به آنها می دهد و سربالا نگهشان می دارد. از طرفی مزیت ها و خطراتی هم پیرامون این مسئله مطرح است. در برخی تحقیقات آمده است که پوشیدن سوتین هنگام خواب می تواند به مرور منجر به سرطان سینه شود. اما به نظر شما کدام یک از این نظریات درست است؟

 

سوال و جواب درباره خوابیدن با سوتین

 

آیا خوابیدن با سوتین موجب افتادگی و سرطان سینه می شود؟

نکات مهم درباره سلامت سینه زنان و خوابیدن با سوتین

 

یکی از محققان در این زمینه می گوید:هنوز هیچ دلیل مشخصی مبنی بر این مسئله به دست نیامده که آیا خوابیدن با سوتین مفید است یا مضر. افتادگی سینه یا تغییر در شکل و اندازه و فرم آن بنا به یک سری دلایل رخ می دهد؛ دلایلی مانند بارداری یا شیر دادن به بچه که به مرور زمان باعث این تغییرات می شود. یکی دیگر از این دلایل، مسئله ی جاذبه بوده و تنها راه جلوگیری از افتادگی به خاطر جاذبه، بستن سوتین است.

 

سؤالی که در این باره مطرح می شود این است که آیا با علم به این قضیه، بستن سوتین مفیدتر خواهد بود یا نبستن آن؟ اگر سینه هایتان را با سوتین نگه دارید، مدت زمان بیشتری حالت سربالای خود را حفظ خواهند کرد. وقتی در انتهای روز سوتین خود را باز می کنید می بینید که آنها سربالاتر از زمانی هستند که صبح می خواهید آن را ببندید. سینه ی برخی از خانم ها هنگام خواب آنها را اذیت می کند بنابراین باید از سوتین استفاده کنند.

 

حواستان باشد که اگر بستن مداوم سوتین مسبب انسداد رگ های لنفی می شود، باید ببینید که آیا علائم دیگری هم مانند ورم یا تجمع مایعات در آنها مشاهده می شود یا نه. ممکن است حتی تغییرات غیرسرطانی در اندازه و فرم رشته های لنفاوی ببینید که می تواند خطرناک باشد. اما هنوز شک و شبهه در این زمینه وجود دارد که آیا بستن سوتین مسبب این بیماری ها می شود یا نه.

جدیدترین مطالب سایت