خواب راحت و لذت بخش با رعایت این 10 نکته

خواب راحت و لذت بخش با رعایت این 10 نکته

خواب راحت و لذت بخش با رعایت این 10 نکته که در ادامه این مطلب از سایت فراناز ذکر شده است میسر می شود. آن چه اهمیت دارد این است که همه ی افراد بدانند خواب یکی از اصلی ترین فرآیند هایی است که باید در طول هر شبانه روز انجام گیرد و آن قدر اهمیت دارد که متخصصینی در زمینه خواب به بررسی و تحقیق می پردازند. در این جا می خواهیم نکاتی را برای داشتن خواب راحت از زبان یک متخصص بیان کنیم.

 

10 نکته برای داشتن خواب راحت:

 

1- ممکن است شما به هشت ساعت خواب نیاز نداشته باشید
یکی از نکاتی که باید درباره خواب بگوئیم این است که مهم ترین قسمت خواب، میزان ساعات آن است و میزان خواب بستگی دارد به اینکه شما روز خود را چگونه گذرانده باشید، برای مثال شاید یک پزشک معمولی در تمام دوران اشتغال خود تنها به شش و نیم ساعت خواب شب نیازمند باشد.

 

2- برای داشتن خواب راحت شلوار نخی بپوشید
پوشیدن شلوار گرم و تنگ مانع تنفس و خنک شدن پوست پا می شود و خواب راحت را از شما می گیرد.

 

3- برای داشتن خواب راحت، عادات خود را دنبال کنید

هرکس عادات خواب مخصوص به خودش را دارد.برخی از بزرگسالان با در آغوش گرفتن عروسک خرسی شان به خواب می روند. حتی گزارش شده که شخصی 15 دقیقه پایش را می لرزاند تا به خواب برود ! عجیب است اما برای او کارساز بوده. شما نیز برای خوابیدن بهتر، عادات خود را دنبال کنید.

 

4- تلویزیون تماشا کنید تا راحت تر بخوابید
برخی افراد نمی توانند مغز خود را به راحتی خاموش کنند و تنها در صورت صحبت کردن با دیگران و یا تماشای تلویزیون به خواب می روند. اشکالی ندارد تایمر تلویزیونتان را روشن کنید، دراز بکشید و آن را تماشا کنید تا خوابتان ببرد. اما خیلی خوب می شود اگر بتوانید کم کم این عادت را ترک کرده و خودتان بخواب بروید، زیرا تماشای زیاد تلویزیون در شب، خود یکی از عوامل بی خوابی است.

 

5- بی خوابی یا زود خوابیدن
برخی افراد از اینکه صبح زود از خواب بیدار شده و دیگر نمی توانند بخوابند شکایت دارند. در صورتی که اغلب این افراد شب ها زود می خوابند. لذا بیدار شدن در صبح زود دلیل بی خوابی آنها نیست، بلکه ساعات خوابشان تکمیل شده و بدنشان دیگر نیازی به خواب ندارد.

 

6- یک درمان ساده برای خروپف وجود دارد
آلرژی های پنهان از علل اصلی خروپف هنگام خواب هستند. با مصرف یک آنتی هیستامین ساده می توان آن را متوقف کرد.

 

7- برای رفع نگرانی هایتان بنویسید
برای داشتن خواب راحت اگر قبل از خواب، نگرانی به سراغتان آمد، آن را روی کاغذ بنویسید و بنویسید که روز بعد به آن خواهید اندیشید. می توانید از ورزش مغز و ذهن نیز کمک بگیرید تا بتوانید راحت تر بخوابید.

 

8- پرهیز از مصرف مواد کافئین دار برای داشتن خواب راحت

اگر قبل از خواب از مواد کافئین دار مانند قهوه و یا چای استفاده کنید، حتی اگر بتوانید بخوابید، خواب راحتی نخواهید داشت و خوابتان سبک خواهد بود.

 

9- مصرف دارو برای درمان بی خوابی
اگر دچار بی خوابی هستید تصمیم بگیرید که نزدیک متخصص بروید. او می تواند با شناخت رفتار شما، علت بی خوابی تان را ریشه یابی کند. حتی گاهی نیاز است برای درمان خوابی، از داروها کمک بگیرید.

 

10- هرگز روی شکم تان نخوابید
این شکل از خوابیدن، بدترین موقعیت را برای گردن و ستون فقرات تان ایجاد می کند. بهترین حالت این است که به پشت بخوابید و یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید تا فشار زیادی به آن ها وارد نشود.

 

مطالب مرتبط :

 

دلایل تعریق زیاد در شب هنگام خوابیدن

 

6 کار انسان های موفق قبل از خواب

 

این آیات را در هنگام خواب زمزمه کنید خوب است

 

برای اینکه شب راحت بخوابیم چی بخوریم چی نخوریم؟

جدیدترین مطالب سایت