خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

 

درباره به و به دانه چه میدانید؟آیا میدانید این میوه خواص خارق العاده و جذابی برای سلامت پوست و زیبایی دارد؟پس اگر نمیخورید این عادت را کنار بگذارید و به پوستتون اهمیت بدید.

 

ابتدا میوه به و خواص آن را به صورت تیتر بشناسید و سپس به خواص باورنکردنی به دانه در امور زیبایی و پوست، درمان بیماریها، دمنوش های آرام بخش و شربت های لاکچری می پردازیم.

خواص میوه به

میوه بهی یا به یک میوه غیر معمول شبیه به سیب و گلابی است. درخت به دارای برگ های کوچک بوده و میوه به به رنگ زرد و طلایی می باشد.

طبع میوه به گرم و تر است. این میوه بومی ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، مجارستان و مقدونیه می باشد. شما می توانید از به برای تهیه ی مربای به، شربت به و خورش به استفاده کنید. میوه به حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی می باشد.

میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید می باشد.

 

 

عوارض و مضرات میوه به

به گزارش فراناز هیچ شواهد قطعی در مورد عوارض جانبی و مضرات میوه به با این حال چون دانه های میوه به مقدار کمی سیانید دارند خوردن بیش از چند دانه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افراد شود.

ارزش غذایی میوه به

کالری : 57

کربوهیدرات : 15 گرم

پروتئین : 0.4 گرم

فیبر : 1.9 گرم

چربی : 0.1 گرم

 

 

به دانه یا دانه به به دانه های قهوه ای رنگ گفته می شود که داخل میوه به وجود دارد و دارای فواید زیادی برای سلامتی و پوست و مو می باشد.

 

دانه به حاوی مواد مغذی فراوان از جمله آهن، پتاسیم و ویتامین C فراوان و بسیاری از مواد مغذی موجود در میوه به می باشد اما خاصیت لعابی آن بیشتر بوده و روغن بیشتری نسبت به میوه به دارد.

 

از دیگر ترکیبات مغذی موجود در به دانه می توان به چربی، تانن ها، پکتین، قند و اسید مالیک اشاره کرد. طبع به دانه سرد و تر است.

در این قسمت از فراناز با خواص دارویی به و به دانه آشنا شوید.

 

خواص به دانه برای بهبود وضعیت خواب و کاهش استرس

به دانه وقتی داخل آب خیسانده می شود پف کرده و مایع چسبنده ژله ای تولید می کند. مصرف این ماده ژلاتینی باعث ایجاد آرامش شده و به درمان بی خوابی کمک می کند.

چای به دانه نیز به کاهش استرس و بی خوابی کمک می کند.

 

خواص ضد سرطانی

گفته می شود به دانه منبع خوب ویتامین B17 بوده و در طب سنتی برخی نقاط دنیا به عنوان داروی رایج ضد سرطان مصرف می شود.

 

به دانه و درمان سوختگی

استعمال موضعی ژل به دانه برای Burn treatment درمان سوختگی های خفیف و کبودی استفاده می شود.

برای درمان خانگی و سریع سوختگی و زخم، مقداری به دانه را به نیم لیتر آب جوش اضافه کرده و مخلوط را خوب هم بزنید و برای کاهش درد سوختگی و جلوگیری از به جای ماندن اثر زخم، ژل (لعاب) حاصل را 2 تا 3 بار در روز در محل سوختگی بمالید.

 

به دانه و خوشبو کردن دهان

بلعیدن به دانه برای رفع بوی بد دهان و تنفس بدبو تاثیر شگفت انگیز دارد.

 

خواص ضد درد به دانه

به دانه دارای خاصیت ضد درد بوده و برای درمان التهاب دهان و گلو مفید است.

 

خواص جالب به دانه برای سرفه

ژل به دانه برای بیماری های تنفسی مفید است. در نقاط مختلف جهان فرورفتگی داخل میوه ها از جمله میوه به را در آب خیسانده و برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می کنند.

لعاب به دانه برای درمان التهاب مخاطی و گرفتگی صدا نیز مفید است.

 

  به دانه و سرماخوردگی

به دانه، به دلیل خواص ضد آلرژی و ضدالتهابی از درمان های خانگی سرماخوردگی می باشد. کافیست 1 قاشق غذاخوری به دانه را با 250 میلی لیتر آب جوش مخلوط کرده و گرم بنوشید.

 

 به دانه و سیستم گوارش

به دانه از دانه های قابض می باشد که دارای خواص ضدالتهابی قوی بوده و به درمان یبوست کمک می کند.

مصرف به دانه از سلامت دستگاه گوارش محافظت کرده و برای زخم معده مفید است.

 

به دانه و پوست و مو

نکته قابل توجه:

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

به دانه برای از بین بردن لک های صورت و Acne treatment درمان آکنه بسیار مفید است. به دانه باعث نرم شدن پوست شده، چین و چروک ها را از بین می برد و به روشن شدن پوست و سلامت آن کمک می کند.

 

روش تهیه ماسک صورت به دانه:

یک مشت کوچک به دانه را به نصف لیوان آب اضافه کرده و در ظرف شیشه ای درب دار بریزید. درب ظرف را به مدت 24 ساعت ببندید.

هر روز و به صورت منظم، مقداری از ماده ژله ای به دانه را با توپ پنبه به پوست صورت بمالید.

هشدار: در صورت ابتلا به بیماری های مزمن پوستی، حتما قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید زیرا درمان های طبیعی ممکن است با بروز حساسیت پوستی همراه باشد.

 

روش تهیه ماسک موی به دانه:

تعدادی دانه به را به 2 لیوان آب اضافه کرده و بگذارید روی حرارت بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن، مایع را روی ریشه موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت با آب گرم و بدون استفاده از شامپو بشویید.

این ماسک برای موهای معمولی مناسب و برای مجعد کردن موها موثر است.

 

 خواص فوق العاده به دانه در طب سنتی

* تب بر

* درمان اسهال خونی

* بهبود سرفه

* درمان تورم های داخلی

* تسکین زخم گلو

*درمان خشکی دهان و زبان

* آفتاب سوختگی

* تقویت میل جنسی

* بهبود ترک پوست در نواحی دست، نوک سینه، لب ها و بواسیر

 

نکته: هنگام تهیه ژله به دانه از له کردن یا خرد کردن دانه های به خودداری کنید زیرا در این صورت ماده ای به نام آمیگدالین در دانه به تجزیه شده و به اسید سیانوریک تبدیل می شود که ماده ای سمی است.

 

نکته: برای مصرف خوراکی دانه های به تنها از مکیدن، قورت دادن یا ژل به دانه استفاده کنید و از جویدن این دانه ها خودداری کنید.

عوارض جانبی و احتمالی مضرات به دانه

مصرف بیش از حد به دانه، به دلیل محتوای سیانید موجود در آن ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی در فرد شود. پس مثل هر خوراکی دیگر در مصرف آن زیاده روی نکنید.

خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

 

دستور تهیه ماسک زیبایی به دانه

مواد لازم برای تهیه این ماسک :

1- 2قاشق غذا خوری به دانه

2-یک لیوان گلاب

3- 2قاشق چای خوری روغن بادام

به دانه را داخل گلاب ریخته و یک شب صبر کنید.روز بعد آن را از صافی رد کرده و سپس روغن بادام را به آن اضافه کنید.مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند.سپس آن را بشویید.

شما می توانید حداکثر 1 هفته مواد باقیمانده را نگهداری کنید. هفته ای دو بار این ماسک را روی پوست خود بمالید.

ماسک به دانه برای کاهش لکه های پوستی

مواد لازم برای تهیه این ماسک :

1-دانه های یک عدد به

2-آب به مقدار کافی

به دانه را با مقداری آب ( به اندازه ای که روی دانه ها را بپوشاند ) داخل ظرفی ریخته و بجوشانید.سپس اجازه دهید به مدت 4 ساعت باقی بماند.سپس بعد از خنک شدن آن را به نواحی دارای لکه بمالید.می توانید این ماسک را تا زمانی که لکه ها از روی صورت شما از بین نرود تکرار کنید.

 

تهیه دمنوش به دانه:

تهیه دمنوش خانگی کاری زمان بر است ولی برای بانوان و آقایانی که از این کار لذت می برند ، در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است ، ولی اگر زمان کافی برای تهیه دمنوش خانگی به ندارید ، می توانید از دمنوش های آماده و معتبر میوه به استفاده کنید.

 

خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

 

* برای تهیه دمنوش به نخست باید” به “رسیده و شیرین ایرانی بخرید. ” به “های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

 

* ” به ” را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست “به” کاملاً زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

 

* پس از شستن میوه به باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً ۳ سانتی متر و قطر حدود ۲ میلی متر به دست آورید. قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.

 

* پس از این کار باید قطعات رنده شده “به” را در یک سینی بگسترانید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید. بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین ۱ تا ۲ روز طول می کشد تا قطعات “به” خشک شوند. در این مرحله، خشکی نباید آنقدر زیاد باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

 

* مرحله پایانی در تهیه دمنوش به، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش به خوب از کار درنیاید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوبِ خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای “به” خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش به هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

 

* پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

 

* برای تهیه دمنوش به برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد. اگر میوه به شما کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

از این پس با مصرف به، تهیه خورشت به، دانه های آن را جدا کنید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

خدای بیکران از داشتن این همه نعمت تو را شاکر هستیم.

 

خواص خارق العاده به دانه و تاثیرش بر زیبایی

 

*در ادامه میدونید راز پوست شفاف چیه؟

قبل از هر کاری باید یک بار در روز، پوست را با روش های درست و سالم پاک سازی کنید.

علاوه بر اهمیت دادن به کرم ضد آفتاب  کرم ضد آفتاب را تجدید کنید.

هر شب از کرم نرم کننده ای که متخصص پوست تجویز کرده یا متخصص طب سنتی پیشنهاد داده استفاده کنید.

رژیم غنی از امگا 3 و ویتامین ها را در برنامه غذایی خود جا بدید.

ورزش کردن مثل نان شب برایتان با اهمیت دارد.

حداقا 7 ساعت بخوابید.

جدیدترین مطالب سایت